Osud historicky druhého ruského pilota F1 Daniila Kvjata se po domácím závodě v letošním roce dramaticky změnil. Po výměně s Verstappenem se v Toro Rosso trápí - několikrát mu sice tým vyslovil podporu, ale sám Daniil musí tušit, že s jeho dalším působením v F1 to nevypadá vůbec dobře.
Stačí si srovnat jednotlivá umístění: Kvjat v prvních čtyřech závodech nasbíral 21 bodů u Red Bullu, Verstappen 13 u Toro Rosso, Sainz jr. pouhé čtyři. Jenže po přestupu Kvjata se Sainz vyšvihl na 26 bodů a Rus získal pouhé dva, Verstappen zúročil svou šanci a na Red Bullu nasbíral plných 108 bodů. Je třeba kriticky přiznat, že Toro Rosso kvůli loňské pohonné jednotce Ferrari postupně ztrácí, ale Kvjat se ve srovnání se španělským kolegou nijak excelentně nepředvedl.
Ačkoliv se po návratu k týmu, s nímž do F1 vstoupil, vyjadřoval o dobrém přijetí a podpoře, nyní se mu hroutí vyhlídky na další působení, proto volí poněkud konkrétnější termíny. Už před letní sezónou vyslovil obavy, jak se bude situace Toro Rosso vyvíjet ve druhé polovině šampionátu, nyní k tomu ještě přidává své vlastní pocity.
"V létě jsem si rozhodně nemyslel, že máme před sebou světlou budoucnost. Potřeboval jsem si odpočinout, to bylo evidentní. Cítil jsem hodně nakumulovaného stresu, myšlenek, rostoucí tlak. Nahrnulo se toho na mě moc, řekl bych až za přijatelnou hranici, ale dokázal jsem se ve své mysli od všeho oprostit. Navíc tu jsou dva nešťastné poslední závody na okruzích, které pro naše vozy vůbec nejsou vhodné. Teď už jsem schopen pracovat i pod tlakem a snažím se o optimalizaci, také můj inženýr je mnohem klidnější, což je dobré vnímat. Přijdou tři nebo čtyři závody, v nichž můžeme představit lepší potenciál, protože tyto okruhy nám budou lépe vyhovovat. Sice to ještě pořád nebude jednoduché, ale je třeba najít správné řešení, ale pokusíme se zabojovat a užít si to," vysvětluje Kvjat.
Jeho pozice v týmu je velice obtížná, protože člen juniorského týmu Red Bull Pierre Gasly v současné době vede seriál GP2 a pro ruského pilota představuje potenciální hrozbu.
"Red Bull má na mě velký vliv. F1 je sport, ve kterém se může cokoliv stát a v posledních pěti letech jsem prožil hodně vzestupů a pádů, těch bylo za uplynulých šest měsíců podstatně víc - to mé práci určitě neprospívá. Stále věřím, že si svůj potenciál držím, takže pro mě je všechno zcela v pořádku. Užívám si každou chvíli, kterou na trati strávím. Jsem schopen se soustředit, jsem schopen dobře vycházet se svými inženýry, věřím, že jsem schopen se víc a víc přiblížit k limitu vozu. Zatím jsem prožil nejlepší víkendy v Monaku a Baku, takže doufám, že na dalším městském okruhu v Singapuru to bude podobné," doufá Kvjat.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.