Osud historicky druhého ruského pilota F1 Daniila Kvjata se po domácím závodě v letošním roce dramaticky změnil. Po výměně s Verstappenem se v Toro Rosso trápí - několikrát mu sice tým vyslovil podporu, ale sám Daniil musí tušit, že s jeho dalším působením v F1 to nevypadá vůbec dobře.
Stačí si srovnat jednotlivá umístění: Kvjat v prvních čtyřech závodech nasbíral 21 bodů u Red Bullu, Verstappen 13 u Toro Rosso, Sainz jr. pouhé čtyři. Jenže po přestupu Kvjata se Sainz vyšvihl na 26 bodů a Rus získal pouhé dva, Verstappen zúročil svou šanci a na Red Bullu nasbíral plných 108 bodů. Je třeba kriticky přiznat, že Toro Rosso kvůli loňské pohonné jednotce Ferrari postupně ztrácí, ale Kvjat se ve srovnání se španělským kolegou nijak excelentně nepředvedl.
Ačkoliv se po návratu k týmu, s nímž do F1 vstoupil, vyjadřoval o dobrém přijetí a podpoře, nyní se mu hroutí vyhlídky na další působení, proto volí poněkud konkrétnější termíny. Už před letní sezónou vyslovil obavy, jak se bude situace Toro Rosso vyvíjet ve druhé polovině šampionátu, nyní k tomu ještě přidává své vlastní pocity.
"V létě jsem si rozhodně nemyslel, že máme před sebou světlou budoucnost. Potřeboval jsem si odpočinout, to bylo evidentní. Cítil jsem hodně nakumulovaného stresu, myšlenek, rostoucí tlak. Nahrnulo se toho na mě moc, řekl bych až za přijatelnou hranici, ale dokázal jsem se ve své mysli od všeho oprostit. Navíc tu jsou dva nešťastné poslední závody na okruzích, které pro naše vozy vůbec nejsou vhodné. Teď už jsem schopen pracovat i pod tlakem a snažím se o optimalizaci, také můj inženýr je mnohem klidnější, což je dobré vnímat. Přijdou tři nebo čtyři závody, v nichž můžeme představit lepší potenciál, protože tyto okruhy nám budou lépe vyhovovat. Sice to ještě pořád nebude jednoduché, ale je třeba najít správné řešení, ale pokusíme se zabojovat a užít si to," vysvětluje Kvjat.
Jeho pozice v týmu je velice obtížná, protože člen juniorského týmu Red Bull Pierre Gasly v současné době vede seriál GP2 a pro ruského pilota představuje potenciální hrozbu.
"Red Bull má na mě velký vliv. F1 je sport, ve kterém se může cokoliv stát a v posledních pěti letech jsem prožil hodně vzestupů a pádů, těch bylo za uplynulých šest měsíců podstatně víc - to mé práci určitě neprospívá. Stále věřím, že si svůj potenciál držím, takže pro mě je všechno zcela v pořádku. Užívám si každou chvíli, kterou na trati strávím. Jsem schopen se soustředit, jsem schopen dobře vycházet se svými inženýry, věřím, že jsem schopen se víc a víc přiblížit k limitu vozu. Zatím jsem prožil nejlepší víkendy v Monaku a Baku, takže doufám, že na dalším městském okruhu v Singapuru to bude podobné," doufá Kvjat.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.