Osud historicky druhého ruského pilota F1 Daniila Kvjata se po domácím závodě v letošním roce dramaticky změnil. Po výměně s Verstappenem se v Toro Rosso trápí - několikrát mu sice tým vyslovil podporu, ale sám Daniil musí tušit, že s jeho dalším působením v F1 to nevypadá vůbec dobře.
Stačí si srovnat jednotlivá umístění: Kvjat v prvních čtyřech závodech nasbíral 21 bodů u Red Bullu, Verstappen 13 u Toro Rosso, Sainz jr. pouhé čtyři. Jenže po přestupu Kvjata se Sainz vyšvihl na 26 bodů a Rus získal pouhé dva, Verstappen zúročil svou šanci a na Red Bullu nasbíral plných 108 bodů. Je třeba kriticky přiznat, že Toro Rosso kvůli loňské pohonné jednotce Ferrari postupně ztrácí, ale Kvjat se ve srovnání se španělským kolegou nijak excelentně nepředvedl.
Ačkoliv se po návratu k týmu, s nímž do F1 vstoupil, vyjadřoval o dobrém přijetí a podpoře, nyní se mu hroutí vyhlídky na další působení, proto volí poněkud konkrétnější termíny. Už před letní sezónou vyslovil obavy, jak se bude situace Toro Rosso vyvíjet ve druhé polovině šampionátu, nyní k tomu ještě přidává své vlastní pocity.
"V létě jsem si rozhodně nemyslel, že máme před sebou světlou budoucnost. Potřeboval jsem si odpočinout, to bylo evidentní. Cítil jsem hodně nakumulovaného stresu, myšlenek, rostoucí tlak. Nahrnulo se toho na mě moc, řekl bych až za přijatelnou hranici, ale dokázal jsem se ve své mysli od všeho oprostit. Navíc tu jsou dva nešťastné poslední závody na okruzích, které pro naše vozy vůbec nejsou vhodné. Teď už jsem schopen pracovat i pod tlakem a snažím se o optimalizaci, také můj inženýr je mnohem klidnější, což je dobré vnímat. Přijdou tři nebo čtyři závody, v nichž můžeme představit lepší potenciál, protože tyto okruhy nám budou lépe vyhovovat. Sice to ještě pořád nebude jednoduché, ale je třeba najít správné řešení, ale pokusíme se zabojovat a užít si to," vysvětluje Kvjat.
Jeho pozice v týmu je velice obtížná, protože člen juniorského týmu Red Bull Pierre Gasly v současné době vede seriál GP2 a pro ruského pilota představuje potenciální hrozbu.
"Red Bull má na mě velký vliv. F1 je sport, ve kterém se může cokoliv stát a v posledních pěti letech jsem prožil hodně vzestupů a pádů, těch bylo za uplynulých šest měsíců podstatně víc - to mé práci určitě neprospívá. Stále věřím, že si svůj potenciál držím, takže pro mě je všechno zcela v pořádku. Užívám si každou chvíli, kterou na trati strávím. Jsem schopen se soustředit, jsem schopen dobře vycházet se svými inženýry, věřím, že jsem schopen se víc a víc přiblížit k limitu vozu. Zatím jsem prožil nejlepší víkendy v Monaku a Baku, takže doufám, že na dalším městském okruhu v Singapuru to bude podobné," doufá Kvjat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.