Pro švýcarský tým nezačala sezóna tím nejlepším způsobem. Chyběly peníze, vývoj nešel tím správným směrem, dokonce se v jednu chvíli pochybovalo, jestli Sauber situaci vůbec ustojí. Ale zázraky se dějí nejen na řece Hudson a tým je nyní v jiné pozici.
V nouzi už hodně velké se objevil spasitel Longbow Finance a tým možná ne v hodině dvanácté, ale určitě v dost podobném čase zachránil (podrobnosti zde). Sauber tak mohl zahájit aktualizační program a jeho naděje pro příští rok se podstatně zvedly. Je tu ale ještě jedna okolnost, která může být pro tým důležitá. Vzhledem k dostatku financí už tým není ovlivňovám angažováním pilotů, kteří by přinesli "věno" v podobě sponzorských příspěvků.
"U Sauberu jsme nikdy nepřijali pilota jen z důvodu finančních. Bylo nutné je zvážit, ale také jsme vždy posuzovali jeho schopnosti a museli jsme být přesvědčeni, že jeho příchod bude mít i kvality závodní. Pochopitelně pokud by zde byl požadavek na určitou podporu, museli bychom vzít tento fakt v úvahu, ale současná situace to nevyžaduje. Takže na naší dosavadní politice není třeba nic měnit. Nejdřív si vybereme pilota, pak se zajímáme o jeho zázemí," tvrdí Moniša Kaltenbornová serveru motorsport.com.
Při výhledu na rok 2017 je téměř jisté, že v týmu setrvá Marcus Ericsson; budoucnost Felipe Nasra zatím není zcela jistá, protože Brazilec je v současné době spojován s Williamsem, odkud odchází jeho krajan Felipe Massa. Nasr má za sebou silného sponzora, ale ve hře je ještě Lance Stroll, i když zatím není zcela vyřešena otázka jeho superlicence.
"Oba naši piloti se předvedli v dobrém světle. S ohledem na všechny aspekty jsme zatím neměli vůbec snadnou sezónu. Něco jsme dokázali kontrolovat, něco ale bylo zcela mimo naše možnosti. Bohužel ale ani jeden zatím neodvedl absolutně dobrou práci. Proto věřím, že s tím, co můžeme mít nyní k dispozici a dalšími informacemi ohledně našeho vozu ještě můžeme dosáhnout na nějaké body," je si Moniša vědoma svízelné situace a důležitosti předstihnout aspoň Manor kvůli prize money.
Přesto Kaltenbornová nehodlá ohledně angažmá pilotů pospíchat, i když "burza jezdců" nabírá na obrátkách. Nehodlá také zveřejňovat žádné spekulace nebo dávat prostor pro dohady. "Vše sdělíme v pravý čas. Nebudeme si dávat žádné konkrétní termíny, až budeme připraveni, tak vše oznámíme," dodává šéfová týmu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.