Pro švýcarský tým nezačala sezóna tím nejlepším způsobem. Chyběly peníze, vývoj nešel tím správným směrem, dokonce se v jednu chvíli pochybovalo, jestli Sauber situaci vůbec ustojí. Ale zázraky se dějí nejen na řece Hudson a tým je nyní v jiné pozici.
V nouzi už hodně velké se objevil spasitel Longbow Finance a tým možná ne v hodině dvanácté, ale určitě v dost podobném čase zachránil (podrobnosti zde). Sauber tak mohl zahájit aktualizační program a jeho naděje pro příští rok se podstatně zvedly. Je tu ale ještě jedna okolnost, která může být pro tým důležitá. Vzhledem k dostatku financí už tým není ovlivňovám angažováním pilotů, kteří by přinesli "věno" v podobě sponzorských příspěvků.
"U Sauberu jsme nikdy nepřijali pilota jen z důvodu finančních. Bylo nutné je zvážit, ale také jsme vždy posuzovali jeho schopnosti a museli jsme být přesvědčeni, že jeho příchod bude mít i kvality závodní. Pochopitelně pokud by zde byl požadavek na určitou podporu, museli bychom vzít tento fakt v úvahu, ale současná situace to nevyžaduje. Takže na naší dosavadní politice není třeba nic měnit. Nejdřív si vybereme pilota, pak se zajímáme o jeho zázemí," tvrdí Moniša Kaltenbornová serveru motorsport.com.
Při výhledu na rok 2017 je téměř jisté, že v týmu setrvá Marcus Ericsson; budoucnost Felipe Nasra zatím není zcela jistá, protože Brazilec je v současné době spojován s Williamsem, odkud odchází jeho krajan Felipe Massa. Nasr má za sebou silného sponzora, ale ve hře je ještě Lance Stroll, i když zatím není zcela vyřešena otázka jeho superlicence.
"Oba naši piloti se předvedli v dobrém světle. S ohledem na všechny aspekty jsme zatím neměli vůbec snadnou sezónu. Něco jsme dokázali kontrolovat, něco ale bylo zcela mimo naše možnosti. Bohužel ale ani jeden zatím neodvedl absolutně dobrou práci. Proto věřím, že s tím, co můžeme mít nyní k dispozici a dalšími informacemi ohledně našeho vozu ještě můžeme dosáhnout na nějaké body," je si Moniša vědoma svízelné situace a důležitosti předstihnout aspoň Manor kvůli prize money.
Přesto Kaltenbornová nehodlá ohledně angažmá pilotů pospíchat, i když "burza jezdců" nabírá na obrátkách. Nehodlá také zveřejňovat žádné spekulace nebo dávat prostor pro dohady. "Vše sdělíme v pravý čas. Nebudeme si dávat žádné konkrétní termíny, až budeme připraveni, tak vše oznámíme," dodává šéfová týmu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.