Pro švýcarský tým nezačala sezóna tím nejlepším způsobem. Chyběly peníze, vývoj nešel tím správným směrem, dokonce se v jednu chvíli pochybovalo, jestli Sauber situaci vůbec ustojí. Ale zázraky se dějí nejen na řece Hudson a tým je nyní v jiné pozici.
V nouzi už hodně velké se objevil spasitel Longbow Finance a tým možná ne v hodině dvanácté, ale určitě v dost podobném čase zachránil (podrobnosti zde). Sauber tak mohl zahájit aktualizační program a jeho naděje pro příští rok se podstatně zvedly. Je tu ale ještě jedna okolnost, která může být pro tým důležitá. Vzhledem k dostatku financí už tým není ovlivňovám angažováním pilotů, kteří by přinesli "věno" v podobě sponzorských příspěvků.
"U Sauberu jsme nikdy nepřijali pilota jen z důvodu finančních. Bylo nutné je zvážit, ale také jsme vždy posuzovali jeho schopnosti a museli jsme být přesvědčeni, že jeho příchod bude mít i kvality závodní. Pochopitelně pokud by zde byl požadavek na určitou podporu, museli bychom vzít tento fakt v úvahu, ale současná situace to nevyžaduje. Takže na naší dosavadní politice není třeba nic měnit. Nejdřív si vybereme pilota, pak se zajímáme o jeho zázemí," tvrdí Moniša Kaltenbornová serveru motorsport.com.
Při výhledu na rok 2017 je téměř jisté, že v týmu setrvá Marcus Ericsson; budoucnost Felipe Nasra zatím není zcela jistá, protože Brazilec je v současné době spojován s Williamsem, odkud odchází jeho krajan Felipe Massa. Nasr má za sebou silného sponzora, ale ve hře je ještě Lance Stroll, i když zatím není zcela vyřešena otázka jeho superlicence.
"Oba naši piloti se předvedli v dobrém světle. S ohledem na všechny aspekty jsme zatím neměli vůbec snadnou sezónu. Něco jsme dokázali kontrolovat, něco ale bylo zcela mimo naše možnosti. Bohužel ale ani jeden zatím neodvedl absolutně dobrou práci. Proto věřím, že s tím, co můžeme mít nyní k dispozici a dalšími informacemi ohledně našeho vozu ještě můžeme dosáhnout na nějaké body," je si Moniša vědoma svízelné situace a důležitosti předstihnout aspoň Manor kvůli prize money.
Přesto Kaltenbornová nehodlá ohledně angažmá pilotů pospíchat, i když "burza jezdců" nabírá na obrátkách. Nehodlá také zveřejňovat žádné spekulace nebo dávat prostor pro dohady. "Vše sdělíme v pravý čas. Nebudeme si dávat žádné konkrétní termíny, až budeme připraveni, tak vše oznámíme," dodává šéfová týmu.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.