Na začátku sezóny vypadalo pro Toro Rosso vše značně optimisticky a tým dokonce vyslovil poměrně neskromné přání v podobě pátého místa v Poháru konstruktérů. Nyní je jasné, že bude dozajista rád, pokud udrží dosavadní pozici.
Když se občas začtete do zpráv a především prohlášení týmových šéfů, pak má v podstatě polovna startovního pole nejlepší šasi. I o týmu z Faenzy se tvrdí, že v této oblasti je na tom hodně dobře, ovšem problém je pro něj loňská specifikace motoru Ferrari. I proto Franz Tost burcoval, aby tým pokud možno získal co nejvíce bodů v první polovině sezóny.
Tým se nyní pokouší vytěžit maximum z aerodynamického balíčku, který aplikoval v Německu, postupně se má spouštět předem stanovený program rozdělený na několik etap do posledních závodů sezóny. Zároveň probíhá snaha identifikovat potíže, i když ta největší je asi zcela zřejmá.
"S pilotováním vozu problémy nejsou. Provádíme dost analýz, abychom se pokusili vrátit zpět na dřívější pozice. Když se to nepodaří, tak skončíme tam, kde jsme teď. Pro nás je hodně důležité, abychom uspěli v Singapuru, k němu směřuje naše úsilí, abychom tu po celý víkend využili jedno nastavení, jednu aerodynamickou příležitost. Může to také být poslední příležitost v sezóně, kde budeme schopni bodovat," zamýšlí se Carlos Sainz jr.
Španělský pilot tu loni skončil devátý a letošní závod považuje za "velký test" pro změny nachystané do zbylých šesti závodů. Pokud závod v Marina Bay nevyjde, může to mít pro Toro Rosso nemilé důsledky.
"Byl byl opravdu hodně znepokojen, kdybychom v Singapuru neuspěli, i když jsme druhou polovinu sezóny odhadovali jako velmi těžkou. Budeme se tedy modlit, aby pršelo. Pokud se nám podaří dosáhnout v Marina Bay první desítky nebo skončíme aspoň těsně za ní, pak si můžeme dovolit určitý optimismus, protože bychom nemuseli bojovat ve zbylých závodech jen o 16. příčku," dodává Sainz jr.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.