Na začátku sezóny vypadalo pro Toro Rosso vše značně optimisticky a tým dokonce vyslovil poměrně neskromné přání v podobě pátého místa v Poháru konstruktérů. Nyní je jasné, že bude dozajista rád, pokud udrží dosavadní pozici.
Když se občas začtete do zpráv a především prohlášení týmových šéfů, pak má v podstatě polovna startovního pole nejlepší šasi. I o týmu z Faenzy se tvrdí, že v této oblasti je na tom hodně dobře, ovšem problém je pro něj loňská specifikace motoru Ferrari. I proto Franz Tost burcoval, aby tým pokud možno získal co nejvíce bodů v první polovině sezóny.
Tým se nyní pokouší vytěžit maximum z aerodynamického balíčku, který aplikoval v Německu, postupně se má spouštět předem stanovený program rozdělený na několik etap do posledních závodů sezóny. Zároveň probíhá snaha identifikovat potíže, i když ta největší je asi zcela zřejmá.
"S pilotováním vozu problémy nejsou. Provádíme dost analýz, abychom se pokusili vrátit zpět na dřívější pozice. Když se to nepodaří, tak skončíme tam, kde jsme teď. Pro nás je hodně důležité, abychom uspěli v Singapuru, k němu směřuje naše úsilí, abychom tu po celý víkend využili jedno nastavení, jednu aerodynamickou příležitost. Může to také být poslední příležitost v sezóně, kde budeme schopni bodovat," zamýšlí se Carlos Sainz jr.
Španělský pilot tu loni skončil devátý a letošní závod považuje za "velký test" pro změny nachystané do zbylých šesti závodů. Pokud závod v Marina Bay nevyjde, může to mít pro Toro Rosso nemilé důsledky.
"Byl byl opravdu hodně znepokojen, kdybychom v Singapuru neuspěli, i když jsme druhou polovinu sezóny odhadovali jako velmi těžkou. Budeme se tedy modlit, aby pršelo. Pokud se nám podaří dosáhnout v Marina Bay první desítky nebo skončíme aspoň těsně za ní, pak si můžeme dovolit určitý optimismus, protože bychom nemuseli bojovat ve zbylých závodech jen o 16. příčku," dodává Sainz jr.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.