V posledních dnech se jméno týmu Vijaye Mallyi objevuje v médiích poměrně často. Nejdřív oslavné ódy ohledně postupu na čtvrté místo v Poháru konstruktérů, pak pokles, ale těsný boj s Williamsem a poté humbuk kolem údajného převzetí.
Uvnitř týmu se však nad takové věci povznášejí. Všímají si spíš toho, co se děje okolo, zvláště pak je zajímá příchod nového majitele F1 společnosti Liberty Media, která by se podle určitých indicií mohla pokusit o franšízový model amerického typu. Této možnosti si všímá i zástupce týmu Robert Fernley.
"Podle mě to je velmi vzrušující vývoj. Takhle bychom mohli mít to nejlepší z obou světových stran. Máme unikátní produkt vytvořený Bernie Ecclestonem, neboť Formule 1 je naprosto specifická a nemá nikde na světě obdobu. Nyní bude pokryta americkou mediální společností, takže může mít ten nejlepší sportovní marketing na světě. Pro mě to je opravdu maximálně nadějný potenciál," rozplývá se Fernley.
Ačkoliv Liberty Media uvádí, že hlavní rozhovory s týmy podporovanými automobilkami ještě nedošlo, už byl avizováno, že jednotlivé stáje by měly mít možnost se podílet na investicích do F1. Fernley si proto myslí, že franšízový systém bude pro Formuli 1 cestou vpřed, neboť může zajistit stabilitu týmům ve startovním poli.
"Podle mého názoru mohou vytvořit franšízový typ systému. Protože vytvořit tým F1 trvá roky. Majitelé přicházejí a odcházejí. Nyní potřebujeme schopnost vytvořit menší týmy a pro příchozí majitele zabezpečit určitou časovou periodu, pokud se jim třeba nebude dařit, tak je i do jisté míry podpořit, aby se mohli přes toto období přenést. To je případ týmů v kritické situaci, protože jim dlouho trvá, než se je podaří dobudovat. Lidé přirozeně kupují funkční týmy, ale musí být součástí fanšízového systému," domnívá se Fernley.
Tanec kolem Bernie EcclestoneaFernley se rovněž vyjádřil k otázce, jaký bude po změně majitele osud Bernie Ecclestonea. I tady je přes určité výhledy široké pole pro bujné dohady. Hovoří se o jeho potvrzení ve funkci výkonného ředitele, zrovna tak o jeho definitivním odchodu.
"Nikdy jsem nepochyboval o jeho dalším působení ve funkci výkonného ředitele. To je snad jasné, cokoli jiného by bylo jako předčasný start ve sprintu. Myslím, že Bernieho potřebujeme k tomu, aby vytvořil onu jedinečnou směs F1 a marketingových možností. Je třeba se dobře rozhlížet kolem. Musíme vědět, jaké mají noví majitelé zájmy a co hodlají s tímto produktem podniknout. Pak lze doufat, že můžeme přidat i něco my jim a podpořit je v jejich snahách. Ale dokud nebudeme mít další podrobnosti, je na spoustu věcí příliš brzy," dodává Fernley.
Máme dobrou strukturu, říká PérezForce India je rovněž středem pozornosti odborníků, protože se nenápadně, ale vytrvale posunuje vpřed. Před několika týdny vyhlásil Vijay Mallya boj o čtvrtou příčku - a hle, tým mu vysloveně dělá radost. Není ale třeba hledat nějaké zázračné prostředky, jak říká pilot Sergio Pérez, vysvětlení je vlastně jednoduché.
"Vše je ve struktuře týmu. Technicky máme velice dobré lidi, nepanuje tu žádné politikaření, takže se mohou soustředit na svou práci. A to je ten obrovský rozdíl v týmovém prostředí. Všichni se snaží být ještě lepší jako tým, což je klíč k úspěchu.
Ano, může být příjemné mít obrovský tým s velkým rozpočtem a početným zástupem zaměstnanců, ale taková věc se také může otočit proti vám. Je nutné se zaměřit na klíčová místa, kde musí lidé odvádět dobrou práci. To je onen obrovský rozdíl v týmech, zvláště s dobrým vedením," uvedl Pérez.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.