V minulosti F1 jsou známy případy, kdy se tahanice o titul dostala do koncovky, ve které se podle známého přísloví smál třetí vzadu. Ať to bylo Ferrari v roce 2007 na úkor McLarenu nebo dávno předtím "plakal" Williams (1986), kterému vyfoukl titul Alain Prost na McLarenu.
Technický šéf Mercedesu Paddy Lowe si ohledně zachování stejných podmínek pro oba piloty nedělá žádné starosti. Podle něj bude boj o titul pokračovat v korektním duchu až do konce šampionátu. Rozhodování je ovšem podstatně jednodušší, protože jak Hamilton tak Rosberg mají před nejbližším pronásledovatelem téměř devadesátibodový náskok. Mezi nimi samotnými je to boj na ostří nože, protože po Itálii Rosberg ztrácí jen dva body. Lowe je přesvědčen, že oběma pilotům se musí dostat stejné péče.
"Je to naší součástí už delší čas. Jedním z našich největších soustředění je pracovat jako jeden muž a snažit se udržet co nejspravedlivější pozici u obou pilotů, aby opravdu oba s maximální snahou pracovali na společném zájmu, což znamená mít nejrychlejší vůz. Problém proto neexistuje. Už jsme ho vyřadili. Pochopitelně jak se budou blížit závěrečné závody, bude rivalita silnější, ale už s tím počítáme," vysvětluje Lowe.
Technický šéf přiznal, že by mohl určitý problém nastat, pokud bude k dispozici výkonnější jednotka předtím, než si Rosberg vybere poslední motor, ale v podstatě zopakoval tvrzení Toto Wolffa, že v současnosti žádný plán na užití vylepšeného motoru neexistuje.
"Budete to řešit, až k tomu dojde. V tuto chvíli takovou situaci nemusíme řešit. Teoreticky může nastat, pak jsem si jistý, že se s ní vypořádáme v nejkratším možném čase," optimisticky prohlašuje Lowe.
Na druhou stranu ovšem varuje před přílišným sebeuspokojením a nechce brát jako samozřejmý pohodlný náskok před konkurencí. "Nikdy jsem nešel do žádného závodu s důvěrou v něco jiného, než ve vlastní schopnosti a síly. Jak víte, v tomto sportu se mohou přihodit různé věci, nakonec máte nejlepší příklad v loňském Singapuru, kdy jste se prezentovali opravdu hodně špatně. Jedním z důležitých bodů našeho týmu je vrátit se a napravit chyby. A teď budeme mít možnost dokázat, jestli je naše analýza správná," uzavírá Lowe.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.