Bude se u Mercedesu určovat pořadí?

Lowe trvá na tom, že Mercedes nikoho nepreferuje
Lowe trvá na tom, že Mercedes nikoho nepreferuje, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 8. září 2016 09:05
Sdílej:

V minulosti F1 jsou známy případy, kdy se tahanice o titul dostala do koncovky, ve které se podle známého přísloví smál třetí vzadu. Ať to bylo Ferrari v roce 2007 na úkor McLarenu nebo dávno předtím "plakal" Williams (1986), kterému vyfoukl titul Alain Prost na McLarenu.

Technický šéf Mercedesu Paddy Lowe si ohledně zachování stejných podmínek pro oba piloty nedělá žádné starosti. Podle něj bude boj o titul pokračovat v korektním duchu až do konce šampionátu. Rozhodování je ovšem podstatně jednodušší, protože jak Hamilton tak Rosberg mají před nejbližším pronásledovatelem téměř devadesátibodový náskok. Mezi nimi samotnými je to boj na ostří nože, protože po Itálii Rosberg ztrácí jen dva body. Lowe je přesvědčen, že oběma pilotům se musí dostat stejné péče.

"Je to naší součástí už delší čas. Jedním z našich největších soustředění je pracovat jako jeden muž a snažit se udržet co nejspravedlivější pozici u obou pilotů, aby opravdu oba s maximální snahou pracovali na společném zájmu, což znamená mít nejrychlejší vůz. Problém proto neexistuje. Už jsme ho vyřadili. Pochopitelně jak se budou blížit závěrečné závody, bude rivalita silnější, ale už s tím počítáme," vysvětluje Lowe.

Technický šéf přiznal, že by mohl určitý problém nastat, pokud bude k dispozici výkonnější jednotka předtím, než si Rosberg vybere poslední motor, ale v podstatě zopakoval tvrzení Toto Wolffa, že v současnosti žádný plán na užití vylepšeného motoru neexistuje.

"Budete to řešit, až k tomu dojde. V tuto chvíli takovou situaci nemusíme řešit. Teoreticky může nastat, pak jsem si jistý, že se s ní vypořádáme v nejkratším možném čase," optimisticky prohlašuje Lowe.

Na druhou stranu ovšem varuje před přílišným sebeuspokojením a nechce brát jako samozřejmý pohodlný náskok před konkurencí. "Nikdy jsem nešel do žádného závodu s důvěrou v něco jiného, než ve vlastní schopnosti a síly. Jak víte, v tomto sportu se mohou přihodit různé věci, nakonec máte nejlepší příklad v loňském Singapuru, kdy jste se prezentovali opravdu hodně špatně. Jedním z důležitých bodů našeho týmu je vrátit se a napravit chyby. A teď budeme mít možnost dokázat, jestli je naše analýza správná," uzavírá Lowe.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.