V minulosti F1 jsou známy případy, kdy se tahanice o titul dostala do koncovky, ve které se podle známého přísloví smál třetí vzadu. Ať to bylo Ferrari v roce 2007 na úkor McLarenu nebo dávno předtím "plakal" Williams (1986), kterému vyfoukl titul Alain Prost na McLarenu.
Technický šéf Mercedesu Paddy Lowe si ohledně zachování stejných podmínek pro oba piloty nedělá žádné starosti. Podle něj bude boj o titul pokračovat v korektním duchu až do konce šampionátu. Rozhodování je ovšem podstatně jednodušší, protože jak Hamilton tak Rosberg mají před nejbližším pronásledovatelem téměř devadesátibodový náskok. Mezi nimi samotnými je to boj na ostří nože, protože po Itálii Rosberg ztrácí jen dva body. Lowe je přesvědčen, že oběma pilotům se musí dostat stejné péče.
"Je to naší součástí už delší čas. Jedním z našich největších soustředění je pracovat jako jeden muž a snažit se udržet co nejspravedlivější pozici u obou pilotů, aby opravdu oba s maximální snahou pracovali na společném zájmu, což znamená mít nejrychlejší vůz. Problém proto neexistuje. Už jsme ho vyřadili. Pochopitelně jak se budou blížit závěrečné závody, bude rivalita silnější, ale už s tím počítáme," vysvětluje Lowe.
Technický šéf přiznal, že by mohl určitý problém nastat, pokud bude k dispozici výkonnější jednotka předtím, než si Rosberg vybere poslední motor, ale v podstatě zopakoval tvrzení Toto Wolffa, že v současnosti žádný plán na užití vylepšeného motoru neexistuje.
"Budete to řešit, až k tomu dojde. V tuto chvíli takovou situaci nemusíme řešit. Teoreticky může nastat, pak jsem si jistý, že se s ní vypořádáme v nejkratším možném čase," optimisticky prohlašuje Lowe.
Na druhou stranu ovšem varuje před přílišným sebeuspokojením a nechce brát jako samozřejmý pohodlný náskok před konkurencí. "Nikdy jsem nešel do žádného závodu s důvěrou v něco jiného, než ve vlastní schopnosti a síly. Jak víte, v tomto sportu se mohou přihodit různé věci, nakonec máte nejlepší příklad v loňském Singapuru, kdy jste se prezentovali opravdu hodně špatně. Jedním z důležitých bodů našeho týmu je vrátit se a napravit chyby. A teď budeme mít možnost dokázat, jestli je naše analýza správná," uzavírá Lowe.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.