Devatenáctiletý mladík absolvoval dva závody a nevedl si s ohledem na své prozatím malé zkušenosti špatně, i když se v obou případech pohyboval na chvostu startovního pole. Jeho budoucnost však vypadá nadějně, zvláště pokud ji dáme do souvislosti s ambicemi Renaultu.
Kolem Estebana Ocona asi bude ještě docela živo. Francouz je zapůjčen týmu Manor, jinak je smluvně vázán u Mercedesu. Což by v budoucnu mohlo znamenat, že se posadí do vozu mistrovského týmu. Jenže je tu ještě šéf Renault Sport Cyril Abiteboul, který by moc rád viděl Ocona v barvách francouzské stáje - a to už příští rok.
"Byli bychom rádi, aby všem bylo jasné, že i když Esteban pilotuje Manor se svolením Mercedesu, neztrácíme o něj eminentní zájem. Mezi několika ostatními je i on kandidát na sedačku v Renaultu pro příští rok. Nerad bych v tuto chvíli vytvářel nějaké spekulace, ale vše je stále otevřené. Máme jasné mantinely o tom, co zveřejnit, ale rádi bychom co nejdříve učinili rozhodnutí a představili naše plány," vysvětluje Abiteboul, možná s lehkou narážkou na nedávný případ Pierre Gaslyho (čtěte zde).
Žádný tým pochopitelně nemá zájem, aby si vychovával nové chráněnece, kteří by pak přešli ke konkurenci. Abiteboul však tvrdí, že vedení Renaultu nevidí zásadní problém s využitím "aktivit" Mercedsu, třebaže jen dočasně.
"Z hlediska dvojice Renault a Daimler to vlastně není problém - Daimler je mateřskou společností širší skupiny Mercedes, jsou velmi silní partneři v oblasti silničních vozů. Takže lze brát jako pozitivum, že sdílíme aktiva. A pilot je aktivum, i když ne přímo materiálem. Takže to není problém, s jiným týmem by to asi bylo obtížnější, ale s Daimler by to mohl velice dobře přijmout. Upřímně, my se hodláme zaměřit pouze na závodění," vysvětluje Abiteboul.
Šéf Renault Sport ovšem přiznal, že angažování pilota konkurenční stáje asi nebude dlouhodobým řešením.
"Jednou z důležitých věcí je, že ačkoliv jsem tu hovořil o dobrých vztazích mezi společnostmi Renault a Daimler, bude v určitém okamžiku nutné se zaměřit na náš vlastní zájem a investovat do vlastních pilotů. Může, ale také nemusí to být už v příštím roce, také k tomu třeba dojde až v letech 2018 či 2019, ale musí to být piloti Renaultu. To je také výzva pro Renault Sport Academy, aby vychovávala naše vlastní piloty," dodává Abiteboul.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.