Devatenáctiletý mladík absolvoval dva závody a nevedl si s ohledem na své prozatím malé zkušenosti špatně, i když se v obou případech pohyboval na chvostu startovního pole. Jeho budoucnost však vypadá nadějně, zvláště pokud ji dáme do souvislosti s ambicemi Renaultu.
Kolem Estebana Ocona asi bude ještě docela živo. Francouz je zapůjčen týmu Manor, jinak je smluvně vázán u Mercedesu. Což by v budoucnu mohlo znamenat, že se posadí do vozu mistrovského týmu. Jenže je tu ještě šéf Renault Sport Cyril Abiteboul, který by moc rád viděl Ocona v barvách francouzské stáje - a to už příští rok.
"Byli bychom rádi, aby všem bylo jasné, že i když Esteban pilotuje Manor se svolením Mercedesu, neztrácíme o něj eminentní zájem. Mezi několika ostatními je i on kandidát na sedačku v Renaultu pro příští rok. Nerad bych v tuto chvíli vytvářel nějaké spekulace, ale vše je stále otevřené. Máme jasné mantinely o tom, co zveřejnit, ale rádi bychom co nejdříve učinili rozhodnutí a představili naše plány," vysvětluje Abiteboul, možná s lehkou narážkou na nedávný případ Pierre Gaslyho (čtěte zde).
Žádný tým pochopitelně nemá zájem, aby si vychovával nové chráněnece, kteří by pak přešli ke konkurenci. Abiteboul však tvrdí, že vedení Renaultu nevidí zásadní problém s využitím "aktivit" Mercedsu, třebaže jen dočasně.
"Z hlediska dvojice Renault a Daimler to vlastně není problém - Daimler je mateřskou společností širší skupiny Mercedes, jsou velmi silní partneři v oblasti silničních vozů. Takže lze brát jako pozitivum, že sdílíme aktiva. A pilot je aktivum, i když ne přímo materiálem. Takže to není problém, s jiným týmem by to asi bylo obtížnější, ale s Daimler by to mohl velice dobře přijmout. Upřímně, my se hodláme zaměřit pouze na závodění," vysvětluje Abiteboul.
Šéf Renault Sport ovšem přiznal, že angažování pilota konkurenční stáje asi nebude dlouhodobým řešením.
"Jednou z důležitých věcí je, že ačkoliv jsem tu hovořil o dobrých vztazích mezi společnostmi Renault a Daimler, bude v určitém okamžiku nutné se zaměřit na náš vlastní zájem a investovat do vlastních pilotů. Může, ale také nemusí to být už v příštím roce, také k tomu třeba dojde až v letech 2018 či 2019, ale musí to být piloti Renaultu. To je také výzva pro Renault Sport Academy, aby vychovávala naše vlastní piloty," dodává Abiteboul.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.