Devatenáctiletý mladík absolvoval dva závody a nevedl si s ohledem na své prozatím malé zkušenosti špatně, i když se v obou případech pohyboval na chvostu startovního pole. Jeho budoucnost však vypadá nadějně, zvláště pokud ji dáme do souvislosti s ambicemi Renaultu.
Kolem Estebana Ocona asi bude ještě docela živo. Francouz je zapůjčen týmu Manor, jinak je smluvně vázán u Mercedesu. Což by v budoucnu mohlo znamenat, že se posadí do vozu mistrovského týmu. Jenže je tu ještě šéf Renault Sport Cyril Abiteboul, který by moc rád viděl Ocona v barvách francouzské stáje - a to už příští rok.
"Byli bychom rádi, aby všem bylo jasné, že i když Esteban pilotuje Manor se svolením Mercedesu, neztrácíme o něj eminentní zájem. Mezi několika ostatními je i on kandidát na sedačku v Renaultu pro příští rok. Nerad bych v tuto chvíli vytvářel nějaké spekulace, ale vše je stále otevřené. Máme jasné mantinely o tom, co zveřejnit, ale rádi bychom co nejdříve učinili rozhodnutí a představili naše plány," vysvětluje Abiteboul, možná s lehkou narážkou na nedávný případ Pierre Gaslyho (čtěte zde).
Žádný tým pochopitelně nemá zájem, aby si vychovával nové chráněnece, kteří by pak přešli ke konkurenci. Abiteboul však tvrdí, že vedení Renaultu nevidí zásadní problém s využitím "aktivit" Mercedsu, třebaže jen dočasně.
"Z hlediska dvojice Renault a Daimler to vlastně není problém - Daimler je mateřskou společností širší skupiny Mercedes, jsou velmi silní partneři v oblasti silničních vozů. Takže lze brát jako pozitivum, že sdílíme aktiva. A pilot je aktivum, i když ne přímo materiálem. Takže to není problém, s jiným týmem by to asi bylo obtížnější, ale s Daimler by to mohl velice dobře přijmout. Upřímně, my se hodláme zaměřit pouze na závodění," vysvětluje Abiteboul.
Šéf Renault Sport ovšem přiznal, že angažování pilota konkurenční stáje asi nebude dlouhodobým řešením.
"Jednou z důležitých věcí je, že ačkoliv jsem tu hovořil o dobrých vztazích mezi společnostmi Renault a Daimler, bude v určitém okamžiku nutné se zaměřit na náš vlastní zájem a investovat do vlastních pilotů. Může, ale také nemusí to být už v příštím roce, také k tomu třeba dojde až v letech 2018 či 2019, ale musí to být piloti Renaultu. To je také výzva pro Renault Sport Academy, aby vychovávala naše vlastní piloty," dodává Abiteboul.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.