Zavzpomínejme na všechny významné přerody a změny v pravidel v poslední době a k jakému posunu sil ve startovním poli došlo. Pro příští rok se chystají významné změny v oblasti aerodynamiky a svět F1 se ptá, zda se bude historie opakovat.
Vraťme se ke dvěma významným změnám v oblasti technických předpisů, která vyměnila na piedestalu F1 působení dominantních týmů. V roce 2009 skončila převaha stájí McLaren a Ferrari, když se na scéně objevil Brawn GP s inovativním konceptem dvojitého difuzoru. Když bylo toto technické řešení nejdřív soupeři okopírováno a poté zakázáno, vyšvihl se do popředí Red Bull. V tomto případě až tak nelze mluvit o celkové nadvládě, protože byly případy kdy Vettel "zachraňoval" titul v posledním závodě, ale až do roku 2014 získal čtyři tituly v řadě. Pak nastala éra Mercedesu.
Soupeři proto doufají, že další změna pravidel - širší vozy, pneumatiky a revidované aerodynamické předpisy - konečně zbaví Formuli 1 nadvlády Mercedesu, ale šéfinženýr Aldo Costa vidí možnost, jak konečně prolomit trend v F1.
"Jak bylo řečeno, změna pravidel bude hodně velká a dotkne se mnoha aspektů. Víme, že je před námi něco hodně velkého, skutečná výzva. Rádi bychom byli týmem, který ono nepsané pravidlo naruší - že s novými předpisy přijde i nový lídr. Opravdu bychom to rádi dokázali, ale bude to samozřejmě nesmírně těžké," prohlásil Costa po Grand Prix Itálie.
Ačkoliv dojde k dramatickým změnám v oblasti šasi, motor ve své podobě zůstane nezměněn, což znamená, že v oblasti výkonu pohonné jednotky by si měl Mercedes svou výhodu zachovat. V Grand Prix Belgie došlo k další inovaci a přestože má stále prostor ohledně využití vývojových žetonů, Costa oznámil, že turbo V6 lze považovat za dobrý základ pro další progres v následujícím roce.
"Zhodnotili jsme vývojové kroky v letošním roce. Ještě nejsme plně rozhodnutí, co uděláme v následující sezóně, ale snažíme se najít nové položky pro letošní vývoj pohonné jednotky, která bude dobrým výchozím bodem pro následující ročník mistrovství F1," dodal Costa.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.