Svět F1 nepodceňuje nebezpečí viru Zika, kvůli kterému přijímají týmy instruktáž, neboť riziko výskytu v další zastávce cirkusu F1 letošním šampionátem, tedy v Singapuru, je velmi vysoké.
Do konce letošního mistrovství zbývá sedm závodů - v pěti ze sedmi zemí, ve kterých se tyto Grand Prix pojedou, už byly zaznamenány případy viru Zika. Je přenášen komáry egyptskými (Aedes aegypti) a způsobuje horečku, doprovázenou vyrážkou a bolestí hlavy i kloubů. Nebezpečí představuje zejména pro těhotné ženy, protože virus může způsobit mikrocefalii, těžkou vývojovou poruchu v podobě zakrnělého nebo předčasně ukončeného růstu mozku.
V Singapuru, kde se pojdede další závod F1, bylo hlášeno v posledním týdnu 242 případů (před deseti dny to nebyl ani jeden) a proto zdravotnické organizace označují možnost nákazy virem jako "velmi vysokou". Nicméně zatím nic nenasvědčuje tomu, že by tato okolnost znamenala omezení počtu startujících nebo dokonce zrušení závodu.
Připravují se preventivní opatření, zatím bylo uvedeno, že personál některých týmů bude mít v paddocku poněkud neobvyklé dlouhé rukávy, dále budou v pohotovosti spreje odpuzující komáry. V pohotovosti jsou také lékaři FIA, kteří připravují veškerou dostupnou lékařskou pomoc ve snaze zabránit infekci. Přitom zatím není k dispozici lék, brazilská vláda se usilovně snaží dokončit vývoj vakcíny.
V týmu Williams minimálně pět členů týmu nepojede na závody v Mexiku a Brazílii. "Pro naše zaměstnance je nanejvýš důležitá pohoda a klid k práci. Máme pochopení pro ty, kteří si nepřejí vycestovat do zemí postižených virem, proto určitý počet našich pracovníků dospělo k rozhodnutí vybrané závody vynechat. Je to pro zúčastněné strany soukromá záležitost a mají naši plnou podporu. Rovněž jsme přijali patřičná opatření pro ty, kteří do zmíněných zemí pojedou, abychom minimalizovali jejich případné ohrožení virem Zika," uvádí se v prohlášení týmu Williams.
Eric Boullier (McLaren) uvedl, že poučeni byli všichni členové týmu: "Instruktáž jsme poslali všem, kterých se to týká, aby věděli o co se jedná. Ale všichni do Singapuru pojedou."
Rovněž Nico Rosberg byl dotazován, zda nemá obavy z možné nákazy. "Jako otec rodiny tuto problematiku sleduji a zajímám se o ni. Začal jsem s tím už podstatně dříve." Ale ani on nenaznačil, že by závod v Singapuru vynechal. Jak dodal, nechce si nechat ujít šanci se opět vrátit do čela celkové klasifikace.
"Nemyslím na titul dopředu, je to mé nejlepší rozhodnutí, tak proč bych ho měl měnit. Kdybych se zabýval mým 43bodovým náskokem, který se rozplynul v devatenáctibodovou ztrátu, tak bych nemohl spát. Teď se prostě těším na další vítězství," dodává Rosberg.
Byly už zveřejněny i zprávy, že v Malajsii a v americkém Texasu, kde se v Austinu nachází okruh COTA (zde se na začátku října bude konat Grand Prix F1), byly ze sedmi závodů dva zrušeny - právě kvůli nebezpečí viru Zika.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.