Svět F1 nepodceňuje nebezpečí viru Zika, kvůli kterému přijímají týmy instruktáž, neboť riziko výskytu v další zastávce cirkusu F1 letošním šampionátem, tedy v Singapuru, je velmi vysoké.
Do konce letošního mistrovství zbývá sedm závodů - v pěti ze sedmi zemí, ve kterých se tyto Grand Prix pojedou, už byly zaznamenány případy viru Zika. Je přenášen komáry egyptskými (Aedes aegypti) a způsobuje horečku, doprovázenou vyrážkou a bolestí hlavy i kloubů. Nebezpečí představuje zejména pro těhotné ženy, protože virus může způsobit mikrocefalii, těžkou vývojovou poruchu v podobě zakrnělého nebo předčasně ukončeného růstu mozku.
V Singapuru, kde se pojdede další závod F1, bylo hlášeno v posledním týdnu 242 případů (před deseti dny to nebyl ani jeden) a proto zdravotnické organizace označují možnost nákazy virem jako "velmi vysokou". Nicméně zatím nic nenasvědčuje tomu, že by tato okolnost znamenala omezení počtu startujících nebo dokonce zrušení závodu.
Připravují se preventivní opatření, zatím bylo uvedeno, že personál některých týmů bude mít v paddocku poněkud neobvyklé dlouhé rukávy, dále budou v pohotovosti spreje odpuzující komáry. V pohotovosti jsou také lékaři FIA, kteří připravují veškerou dostupnou lékařskou pomoc ve snaze zabránit infekci. Přitom zatím není k dispozici lék, brazilská vláda se usilovně snaží dokončit vývoj vakcíny.
V týmu Williams minimálně pět členů týmu nepojede na závody v Mexiku a Brazílii. "Pro naše zaměstnance je nanejvýš důležitá pohoda a klid k práci. Máme pochopení pro ty, kteří si nepřejí vycestovat do zemí postižených virem, proto určitý počet našich pracovníků dospělo k rozhodnutí vybrané závody vynechat. Je to pro zúčastněné strany soukromá záležitost a mají naši plnou podporu. Rovněž jsme přijali patřičná opatření pro ty, kteří do zmíněných zemí pojedou, abychom minimalizovali jejich případné ohrožení virem Zika," uvádí se v prohlášení týmu Williams.
Eric Boullier (McLaren) uvedl, že poučeni byli všichni členové týmu: "Instruktáž jsme poslali všem, kterých se to týká, aby věděli o co se jedná. Ale všichni do Singapuru pojedou."
Rovněž Nico Rosberg byl dotazován, zda nemá obavy z možné nákazy. "Jako otec rodiny tuto problematiku sleduji a zajímám se o ni. Začal jsem s tím už podstatně dříve." Ale ani on nenaznačil, že by závod v Singapuru vynechal. Jak dodal, nechce si nechat ujít šanci se opět vrátit do čela celkové klasifikace.
"Nemyslím na titul dopředu, je to mé nejlepší rozhodnutí, tak proč bych ho měl měnit. Kdybych se zabýval mým 43bodovým náskokem, který se rozplynul v devatenáctibodovou ztrátu, tak bych nemohl spát. Teď se prostě těším na další vítězství," dodává Rosberg.
Byly už zveřejněny i zprávy, že v Malajsii a v americkém Texasu, kde se v Austinu nachází okruh COTA (zde se na začátku října bude konat Grand Prix F1), byly ze sedmi závodů dva zrušeny - právě kvůli nebezpečí viru Zika.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.