Svět F1 nepodceňuje nebezpečí viru Zika, kvůli kterému přijímají týmy instruktáž, neboť riziko výskytu v další zastávce cirkusu F1 letošním šampionátem, tedy v Singapuru, je velmi vysoké.
Do konce letošního mistrovství zbývá sedm závodů - v pěti ze sedmi zemí, ve kterých se tyto Grand Prix pojedou, už byly zaznamenány případy viru Zika. Je přenášen komáry egyptskými (Aedes aegypti) a způsobuje horečku, doprovázenou vyrážkou a bolestí hlavy i kloubů. Nebezpečí představuje zejména pro těhotné ženy, protože virus může způsobit mikrocefalii, těžkou vývojovou poruchu v podobě zakrnělého nebo předčasně ukončeného růstu mozku.
V Singapuru, kde se pojdede další závod F1, bylo hlášeno v posledním týdnu 242 případů (před deseti dny to nebyl ani jeden) a proto zdravotnické organizace označují možnost nákazy virem jako "velmi vysokou". Nicméně zatím nic nenasvědčuje tomu, že by tato okolnost znamenala omezení počtu startujících nebo dokonce zrušení závodu.
Připravují se preventivní opatření, zatím bylo uvedeno, že personál některých týmů bude mít v paddocku poněkud neobvyklé dlouhé rukávy, dále budou v pohotovosti spreje odpuzující komáry. V pohotovosti jsou také lékaři FIA, kteří připravují veškerou dostupnou lékařskou pomoc ve snaze zabránit infekci. Přitom zatím není k dispozici lék, brazilská vláda se usilovně snaží dokončit vývoj vakcíny.
V týmu Williams minimálně pět členů týmu nepojede na závody v Mexiku a Brazílii. "Pro naše zaměstnance je nanejvýš důležitá pohoda a klid k práci. Máme pochopení pro ty, kteří si nepřejí vycestovat do zemí postižených virem, proto určitý počet našich pracovníků dospělo k rozhodnutí vybrané závody vynechat. Je to pro zúčastněné strany soukromá záležitost a mají naši plnou podporu. Rovněž jsme přijali patřičná opatření pro ty, kteří do zmíněných zemí pojedou, abychom minimalizovali jejich případné ohrožení virem Zika," uvádí se v prohlášení týmu Williams.
Eric Boullier (McLaren) uvedl, že poučeni byli všichni členové týmu: "Instruktáž jsme poslali všem, kterých se to týká, aby věděli o co se jedná. Ale všichni do Singapuru pojedou."
Rovněž Nico Rosberg byl dotazován, zda nemá obavy z možné nákazy. "Jako otec rodiny tuto problematiku sleduji a zajímám se o ni. Začal jsem s tím už podstatně dříve." Ale ani on nenaznačil, že by závod v Singapuru vynechal. Jak dodal, nechce si nechat ujít šanci se opět vrátit do čela celkové klasifikace.
"Nemyslím na titul dopředu, je to mé nejlepší rozhodnutí, tak proč bych ho měl měnit. Kdybych se zabýval mým 43bodovým náskokem, který se rozplynul v devatenáctibodovou ztrátu, tak bych nemohl spát. Teď se prostě těším na další vítězství," dodává Rosberg.
Byly už zveřejněny i zprávy, že v Malajsii a v americkém Texasu, kde se v Austinu nachází okruh COTA (zde se na začátku října bude konat Grand Prix F1), byly ze sedmi závodů dva zrušeny - právě kvůli nebezpečí viru Zika.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.