Trať ve Spa Francorchamps má několik úseků, které pořád zůstávají "výzvou pro pravé muže" jak je nazval nedávno zesnulý Chris Amon. Pravda, od jeho dob se hodně změnily a hlavně kolem obrubníků ve slavných pasážích se vedly velké debaty.
K tomu je ještě nutné připočíst stále aktuální debatu o limitech trati, protože zvláště ve výjezdu z Eau Rouge na Le Raidillon střihaly monoposty vymezenou trať jeden za druhým. Už několik let se právě o tomto místě často hovoří, protože je nesmírně důležité pro nájezd na rovinku Kemmel Straight, jedno z míst, kde se často předjíždí.
Loni se tu objevil zvýšený obrubník, usazený paralelně s vnitřkem trati ve snaze odradit piloty od zajíždění mimo dráhu, ale po pátečním tréninku a stížnostech byl záhy odstraněn. Namísto něj se objevila řada bílých zpomalovacích prahů na levé straně. Jenže i ty, ač se jevily jako zdánlivě malé, způsobily v letošním závodě volné EuroFormule velmi nebezpečnou nehodu Nikity Zlobina, kdy jeho vůz katapultovaly do vzduchu.
V této chvíli je ještě nejasné, jak k celé záležitosti přistoupí FIA, zda bude trestat piloty, kteří si v daném místě ztkártí trať - kvůli tomu proběhne ve čtvrtek setkání týmů se zástupci tratě. Jisté je však jedno, obrubníky se měnit nebudou. Zato byly schváleny další změny, které se týkají oblastí za vymezenou dráhou. V zatáčce 7 (Les Combes) byly obrubníky upraveny a prodloužena umělá tráva, která nyní sahá až ke štěrkové pasáži. Podobnou úpravou projde i výjezd z Curve Paul Frére (zatáčka 15), kde bude rovněž pás umělé trávy širší.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.