Trať ve Spa Francorchamps má několik úseků, které pořád zůstávají "výzvou pro pravé muže" jak je nazval nedávno zesnulý Chris Amon. Pravda, od jeho dob se hodně změnily a hlavně kolem obrubníků ve slavných pasážích se vedly velké debaty.
K tomu je ještě nutné připočíst stále aktuální debatu o limitech trati, protože zvláště ve výjezdu z Eau Rouge na Le Raidillon střihaly monoposty vymezenou trať jeden za druhým. Už několik let se právě o tomto místě často hovoří, protože je nesmírně důležité pro nájezd na rovinku Kemmel Straight, jedno z míst, kde se často předjíždí.
Loni se tu objevil zvýšený obrubník, usazený paralelně s vnitřkem trati ve snaze odradit piloty od zajíždění mimo dráhu, ale po pátečním tréninku a stížnostech byl záhy odstraněn. Namísto něj se objevila řada bílých zpomalovacích prahů na levé straně. Jenže i ty, ač se jevily jako zdánlivě malé, způsobily v letošním závodě volné EuroFormule velmi nebezpečnou nehodu Nikity Zlobina, kdy jeho vůz katapultovaly do vzduchu.
V této chvíli je ještě nejasné, jak k celé záležitosti přistoupí FIA, zda bude trestat piloty, kteří si v daném místě ztkártí trať - kvůli tomu proběhne ve čtvrtek setkání týmů se zástupci tratě. Jisté je však jedno, obrubníky se měnit nebudou. Zato byly schváleny další změny, které se týkají oblastí za vymezenou dráhou. V zatáčce 7 (Les Combes) byly obrubníky upraveny a prodloužena umělá tráva, která nyní sahá až ke štěrkové pasáži. Podobnou úpravou projde i výjezd z Curve Paul Frére (zatáčka 15), kde bude rovněž pás umělé trávy širší.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.