Tým kontroverzního podnikatele Vijay Mallyi si prozatím nemůže stěžovat, že mu nevychází jeho plány. Obhajuje své nejlepší umístění v Poháru konstruktérů a má před sebou další postupné kroky kupředu. To si ale žádá další přísun finančních prostředků.
Od roku 2014 Force India kráčí sice pomalu, ale vytrvale kupředu. Šesté, poté páté místo v Poháru konstuktérů vedlo k vyhlášení "bojového úkolu" dostihnout Williams a pokusit se překonat další týmový rekord. Podle zástupce šéfa týmu Bob Fernley je umístění za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari realistickým zohledněním možností týmu bez drastického navýšení investic.
"Naším cílem je být nejlepším týmem ze »zbytku« startovního pole. Další krok bude vyžadovat nějakých 200 milionů liber. Říká se, že příští sezóna bude mnohem zajímavější, protože se poprvé pojede s novými auty. Nemohu říci, že jsme na stejné úrovni, ale určitě na bližší než tomu bylo kdykoli předtím, zejména s ohledem na možnosti aerodynamiky," odhaduje Fernley výhled do budoucna. Zmíněná částka znamená v přepočtu 6,25 miliardy korun.
"Všichni jsme do jisté míry omezeni. Je zřejmé, že větší týmy mají k dispozici efektivnější procesy, takže mají určitou výhodu, ale podstatně menší. Bude to určitě zajímavé a myslím, že se v příští sezóně dočkáme některých zajímavých příležitostí," pokračuje Fernley.
"Rok 2017 bude také první případ, kdy bude použit model v 60% velikosti. Doposud to bylo 50 %, když jsme ho připravovali v Brackley. Když jsme využili možností u Toyoty v první polovině roku 2015, což nás přišlo poměrně draho, jakmile jsme se dostali na správnou cestu, pokračovali jsme po ní dál. Takže model v šedesátiprocentní velikosti bude pro nás rovněž zajímavou výzvou," dodává Fernley.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.