Tým kontroverzního podnikatele Vijay Mallyi si prozatím nemůže stěžovat, že mu nevychází jeho plány. Obhajuje své nejlepší umístění v Poháru konstruktérů a má před sebou další postupné kroky kupředu. To si ale žádá další přísun finančních prostředků.
Od roku 2014 Force India kráčí sice pomalu, ale vytrvale kupředu. Šesté, poté páté místo v Poháru konstuktérů vedlo k vyhlášení "bojového úkolu" dostihnout Williams a pokusit se překonat další týmový rekord. Podle zástupce šéfa týmu Bob Fernley je umístění za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari realistickým zohledněním možností týmu bez drastického navýšení investic.
"Naším cílem je být nejlepším týmem ze »zbytku« startovního pole. Další krok bude vyžadovat nějakých 200 milionů liber. Říká se, že příští sezóna bude mnohem zajímavější, protože se poprvé pojede s novými auty. Nemohu říci, že jsme na stejné úrovni, ale určitě na bližší než tomu bylo kdykoli předtím, zejména s ohledem na možnosti aerodynamiky," odhaduje Fernley výhled do budoucna. Zmíněná částka znamená v přepočtu 6,25 miliardy korun.
"Všichni jsme do jisté míry omezeni. Je zřejmé, že větší týmy mají k dispozici efektivnější procesy, takže mají určitou výhodu, ale podstatně menší. Bude to určitě zajímavé a myslím, že se v příští sezóně dočkáme některých zajímavých příležitostí," pokračuje Fernley.
"Rok 2017 bude také první případ, kdy bude použit model v 60% velikosti. Doposud to bylo 50 %, když jsme ho připravovali v Brackley. Když jsme využili možností u Toyoty v první polovině roku 2015, což nás přišlo poměrně draho, jakmile jsme se dostali na správnou cestu, pokračovali jsme po ní dál. Takže model v šedesátiprocentní velikosti bude pro nás rovněž zajímavou výzvou," dodává Fernley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.