Když nedávno zesnulý Chris Amon uvedl, že se po 15 letech cítil unavený, absolvoval pouhou třetinu Grand Prix toho počtu, který má na svém kontě Fernando Alonso. A Španěl rozhodně ještě nehodlá končit.
Pětařicetiletý dvojnásobný mistr světa začínal zhruba ve stejném věku jako Novozélanďan, ale po 15 sezónách se jako veterán rozhodně necítí. Spíš si myslí, že se nachází v nejlepší formě, navzdory současným výsledkům, a své působení označuje za kombinaci talentu a detailního pochopení, jak dostat z auta skutečné maximum.
"Nemyslím si, že se můj čas v F1 chýlí ke konci. Mám za to, že jezdím na své nejlepší úrovni, mám dostatečnou znalost o technických aspektiech, která mi umožňuje dostat z auta ještě o trochu více. Jsem naprosto klidný, mám s McLarenem smlouvu na příští rok," uvedl Alonso.
Kdo mu v jeho poněkud složitější situaci pomáhá? Případ motocyklového šampiona, sedmatřicetiletého Valentina Rossiho, který kdysi mimochodem zvažoval možnost přejít na čtyři kola, podobně jako mnoho jeho dřívějších kolegů (Agostini, Ceccoto) a dokonce proběhly tiskem zprávy, že by mohl jezdit u Ferrari (více zde).
"Po několika letech, kdy nejste schopní bojovat o mistrovský titul, ale pořád chcete, chcete, chcete, protože dříve nebo později se ukáže talent, přesně tak to dělá Rossi. On je pro nás určitým druhem inspirace. Musíte věřit v sebe, a pokud máte motocykl nebo auto, které se dostane na špičkovou úroveň, můžete se opět vrátit do hry. Protože se během dvou tří let nedá zapomenout, jak správně a dobře jezdit," tvrdí Alonso.
Přinese mi rok 2017 v F1 dlouhověkost?Alonso se domnívá, že změna pravidel pro sezónu 2017 opět učiní McLaren konkurenceschopný a navíc určí, jestli bude v F1 Španěl dále pokračovat nebo se s ní rozloučí. Sám ale považuje nové předpisy jako velkou vzpruhu.
"Myslím, že nejzásadnější otázkou bude, jaký pocit získám z pilotování vozu v příštím roce. Pokud by zůstala pravidla jako letošní, kdy musím šetřit palivo a pneumatiky, jet na 90 % a nemohu v některém z kol naplno zatlačit na soupeře, bude příští sezóna mou poslední. Ne proto, že nejsem bojovník, i kdybych vyhrál šampionát, skončím a budu dělat něco jiného. Nejde o to, jakého výsledku příští rok dosáhnu nebo jak konkurenceschopný bude McLaren, zásadní je, jakým směrem se bude pohybovat samotná Formule 1," prohlásil Alonso.
Pokud se F1 zásadně nezmění a zůstanou v ní přetrvávající aspekty, neudrží v ní Alonsa ani případná nabídka od Mercedesu nebo Red Bullu. Musí ho přesvědčit smysluplnost nových pravidel.
"Zásadní je, že pro rok 2017 mám smlouvu s McLarenem a v dalším roce uvidím, zda mě ještě pilotování vozu bude zajímat a vzrušovat. Nemyslím, že by mojí motivací byl přechod ke konkurenci, ke změně týmu. Samozřejmě chci vyhrávat a také chci, aby to bylo co nejdříve. Ale pro příští rok zůstávám u McLarenu a pokud zůstanu v F1 i v roce 2018, to vůbec nebude souviset s výkonem vozu," připomíná Alonso své rozhodnutí.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.