Když nedávno zesnulý Chris Amon uvedl, že se po 15 letech cítil unavený, absolvoval pouhou třetinu Grand Prix toho počtu, který má na svém kontě Fernando Alonso. A Španěl rozhodně ještě nehodlá končit.
Pětařicetiletý dvojnásobný mistr světa začínal zhruba ve stejném věku jako Novozélanďan, ale po 15 sezónách se jako veterán rozhodně necítí. Spíš si myslí, že se nachází v nejlepší formě, navzdory současným výsledkům, a své působení označuje za kombinaci talentu a detailního pochopení, jak dostat z auta skutečné maximum.
"Nemyslím si, že se můj čas v F1 chýlí ke konci. Mám za to, že jezdím na své nejlepší úrovni, mám dostatečnou znalost o technických aspektiech, která mi umožňuje dostat z auta ještě o trochu více. Jsem naprosto klidný, mám s McLarenem smlouvu na příští rok," uvedl Alonso.
Kdo mu v jeho poněkud složitější situaci pomáhá? Případ motocyklového šampiona, sedmatřicetiletého Valentina Rossiho, který kdysi mimochodem zvažoval možnost přejít na čtyři kola, podobně jako mnoho jeho dřívějších kolegů (Agostini, Ceccoto) a dokonce proběhly tiskem zprávy, že by mohl jezdit u Ferrari (více zde).
"Po několika letech, kdy nejste schopní bojovat o mistrovský titul, ale pořád chcete, chcete, chcete, protože dříve nebo později se ukáže talent, přesně tak to dělá Rossi. On je pro nás určitým druhem inspirace. Musíte věřit v sebe, a pokud máte motocykl nebo auto, které se dostane na špičkovou úroveň, můžete se opět vrátit do hry. Protože se během dvou tří let nedá zapomenout, jak správně a dobře jezdit," tvrdí Alonso.
Přinese mi rok 2017 v F1 dlouhověkost?Alonso se domnívá, že změna pravidel pro sezónu 2017 opět učiní McLaren konkurenceschopný a navíc určí, jestli bude v F1 Španěl dále pokračovat nebo se s ní rozloučí. Sám ale považuje nové předpisy jako velkou vzpruhu.
"Myslím, že nejzásadnější otázkou bude, jaký pocit získám z pilotování vozu v příštím roce. Pokud by zůstala pravidla jako letošní, kdy musím šetřit palivo a pneumatiky, jet na 90 % a nemohu v některém z kol naplno zatlačit na soupeře, bude příští sezóna mou poslední. Ne proto, že nejsem bojovník, i kdybych vyhrál šampionát, skončím a budu dělat něco jiného. Nejde o to, jakého výsledku příští rok dosáhnu nebo jak konkurenceschopný bude McLaren, zásadní je, jakým směrem se bude pohybovat samotná Formule 1," prohlásil Alonso.
Pokud se F1 zásadně nezmění a zůstanou v ní přetrvávající aspekty, neudrží v ní Alonsa ani případná nabídka od Mercedesu nebo Red Bullu. Musí ho přesvědčit smysluplnost nových pravidel.
"Zásadní je, že pro rok 2017 mám smlouvu s McLarenem a v dalším roce uvidím, zda mě ještě pilotování vozu bude zajímat a vzrušovat. Nemyslím, že by mojí motivací byl přechod ke konkurenci, ke změně týmu. Samozřejmě chci vyhrávat a také chci, aby to bylo co nejdříve. Ale pro příští rok zůstávám u McLarenu a pokud zůstanu v F1 i v roce 2018, to vůbec nebude souviset s výkonem vozu," připomíná Alonso své rozhodnutí.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.