Od každé změny se očekává něco velkého, že naplní naděje v ní vkládané. Ne vždy to tak vyjde, stačí vzpomenout rok 1983, kdy měla revoluční změna pravidel v F1 zpomalit wingcary. Výsledek? Auta byla ještě rychlejší než předtím.
Někdejší pilot F1 a nynější expert televizní stanice Sky F1 Anthony Davidson se domnívá, že díky novým předpisům může projít startovní rošto doslova zeměřesením. Aerodynamická revoluce, širší křídla a pneumatiky přinesou rychlejší a agresivnější auta - FIA očekává zrychlení až o pět vteřin.
Bez ohledu na dohady o dramatických změnách v estetice se Davidson domnívá, že právě v roce 2017 budou piloti důležitější než kdykoli předtím. "Myslím, že dojde ke značnému promíchání pilotů s ohledem na to, co nyní předvádějí nebo nepředvádějí. Způsob ovládání vozů bude tak odlišný, že i mezi piloty dojde k velkým rozdílům," domnívá se Davidson.
Jakou rozdílnou kvalitu má na mysli? Může vybrat jako příklad nějakého pilota, který by mohl mít problémy a dalšího, jenž naopak bude v nových podmínkách excelovat?
"Třeba takový Sergio Pérez. Je znám svou šetrností k pneumatikám a dokáže s minimálním opotřebením zajet velmi dlouhý stint. Ale právě to už by mu v příštím roce nemuselo stačit. Budete se moci o pneumatiky po celý závod opírat, jak budete chtít, bez ohledu na opotřebení nebo na pohyb vozu. Budete omezení spíše výkonem než přilnavostí.
Všechno může být postaveno na hlavu. Teď budete mít vzadu širší pneumatiky, které vám poskytnou větší přilnavost. Možná uvidíme někoho jako byl Sebastian Vettel v roce 2011, kdy nemusel zvedat nohu dřív než dorazil na vrchol zatáčky. Piloti jako on mohou na rozdíl od toho, co dnes předvádějí, mnohem rychlejší," konstatuje Davidson.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.