Od každé změny se očekává něco velkého, že naplní naděje v ní vkládané. Ne vždy to tak vyjde, stačí vzpomenout rok 1983, kdy měla revoluční změna pravidel v F1 zpomalit wingcary. Výsledek? Auta byla ještě rychlejší než předtím.
Někdejší pilot F1 a nynější expert televizní stanice Sky F1 Anthony Davidson se domnívá, že díky novým předpisům může projít startovní rošto doslova zeměřesením. Aerodynamická revoluce, širší křídla a pneumatiky přinesou rychlejší a agresivnější auta - FIA očekává zrychlení až o pět vteřin.
Bez ohledu na dohady o dramatických změnách v estetice se Davidson domnívá, že právě v roce 2017 budou piloti důležitější než kdykoli předtím. "Myslím, že dojde ke značnému promíchání pilotů s ohledem na to, co nyní předvádějí nebo nepředvádějí. Způsob ovládání vozů bude tak odlišný, že i mezi piloty dojde k velkým rozdílům," domnívá se Davidson.
Jakou rozdílnou kvalitu má na mysli? Může vybrat jako příklad nějakého pilota, který by mohl mít problémy a dalšího, jenž naopak bude v nových podmínkách excelovat?
"Třeba takový Sergio Pérez. Je znám svou šetrností k pneumatikám a dokáže s minimálním opotřebením zajet velmi dlouhý stint. Ale právě to už by mu v příštím roce nemuselo stačit. Budete se moci o pneumatiky po celý závod opírat, jak budete chtít, bez ohledu na opotřebení nebo na pohyb vozu. Budete omezení spíše výkonem než přilnavostí.
Všechno může být postaveno na hlavu. Teď budete mít vzadu širší pneumatiky, které vám poskytnou větší přilnavost. Možná uvidíme někoho jako byl Sebastian Vettel v roce 2011, kdy nemusel zvedat nohu dřív než dorazil na vrchol zatáčky. Piloti jako on mohou na rozdíl od toho, co dnes předvádějí, mnohem rychlejší," konstatuje Davidson.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.