Od každé změny se očekává něco velkého, že naplní naděje v ní vkládané. Ne vždy to tak vyjde, stačí vzpomenout rok 1983, kdy měla revoluční změna pravidel v F1 zpomalit wingcary. Výsledek? Auta byla ještě rychlejší než předtím.
Někdejší pilot F1 a nynější expert televizní stanice Sky F1 Anthony Davidson se domnívá, že díky novým předpisům může projít startovní rošto doslova zeměřesením. Aerodynamická revoluce, širší křídla a pneumatiky přinesou rychlejší a agresivnější auta - FIA očekává zrychlení až o pět vteřin.
Bez ohledu na dohady o dramatických změnách v estetice se Davidson domnívá, že právě v roce 2017 budou piloti důležitější než kdykoli předtím. "Myslím, že dojde ke značnému promíchání pilotů s ohledem na to, co nyní předvádějí nebo nepředvádějí. Způsob ovládání vozů bude tak odlišný, že i mezi piloty dojde k velkým rozdílům," domnívá se Davidson.
Jakou rozdílnou kvalitu má na mysli? Může vybrat jako příklad nějakého pilota, který by mohl mít problémy a dalšího, jenž naopak bude v nových podmínkách excelovat?
"Třeba takový Sergio Pérez. Je znám svou šetrností k pneumatikám a dokáže s minimálním opotřebením zajet velmi dlouhý stint. Ale právě to už by mu v příštím roce nemuselo stačit. Budete se moci o pneumatiky po celý závod opírat, jak budete chtít, bez ohledu na opotřebení nebo na pohyb vozu. Budete omezení spíše výkonem než přilnavostí.
Všechno může být postaveno na hlavu. Teď budete mít vzadu širší pneumatiky, které vám poskytnou větší přilnavost. Možná uvidíme někoho jako byl Sebastian Vettel v roce 2011, kdy nemusel zvedat nohu dřív než dorazil na vrchol zatáčky. Piloti jako on mohou na rozdíl od toho, co dnes předvádějí, mnohem rychlejší," konstatuje Davidson.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.