Toro Rosso mělo podobně jako Force India nebo McLaren určité ambice. Změny v jezdecké sestavě by na první pohled neměly přinést nějaký zásadní problém, ale šéf týmu z Faenzy to vidí poněkud složitěji. Neváhá se vrátit ani k půl roku staré příhodě.
Franz Tost se domnívá, že po jezdecké stránce neměla výměna pilotů před Grand Prix Španělska týmu nějak zvlášť ublížit. Daniil Kvjat jím prošel a kvalitativně už své možnosti naznačil. Podle jeho názoru není problém ani mezi současnými piloty.
"Mají dobrý vztah. Už se znají z dřívějška, ale je třeba počkat, až si více jeden druhému sednou - všechno má svůj začátek. Je to normální. Myslím, že není rozdílu, jestli to je Verstappen, Kvjat nebo Sainz. Nyní je to celkem jasné, protože Carlos je vpředu. Předpokládám, že až se výkonnostně přiblíží, budou spolu daleko víc bojovat, potom už to bude něco jiného. Obvyklý příběh, tak to zkrátka je. Můžete jim tisíckrát říci »tohle nesmíte udělat, tohle musíte udělat«, ale oni budou dál závodit. Proto se domnívám, že druhá část sezóny bude poněkud komplikovanější," zamýšlí se Tost.
Kvjatova náladaRuský pilot po svém přeřazení neprožívá nejlepší období. Výrazně se pod něj podepsalo, že Verstappen ihned po změně prostředí zazářil ve Španělsku a i přes potíže v Monaku nadále předvádí výborné výkony. Především takové, které Daniil přes veškerou snahu u Red Bullu neměl. Jeho náladu může ovlivnit rozladěnost nad krokem zpět, rovněž se nemusí příznivě vyrovnat s pobytem v týmu, ze kterého se měl odrazit k velké kariéře. Tost si myslí, že hlavním úkolem pro mladého Rusa je nabýt zpět rozvahu a sebevědomí.
"Musí se psychicky sebrat, potřebuje trochu času, aby se uklidnil, zapomněl na zklamání, vymazal negativní zážitky a vrátil se na určitou úroveň, od které se bude dál zlepšovat. To ale nějakou dobu potrvá, nevyřeší se to ze dne na den.
Vždycky je obtížnější se nasměrovat na správnou cestu - vůz si lze nastavit, můžete změnit křídla, tlumiče, cokoliv, ale u hlavy to tak snadné není. Kvjat musí znovu nabýt sebevědomí, jakmile se to stane, je nám všem jasné, že bude pravidelně bojovat o body," hodnotí Kvjatovu pozici Tost.
"Hloupá" AustrálieŠéf Toro Rosso se vrací i k prvnímu závodu a rozepři mezi Verstappenem a týmem. Holanďan se tehdy vztekal, že se kvůli špatné strategii posunul za Sainze a jeho rozhořčení ještě umocnil právě týmový kolega, který ho odmítl pustit před sebe. Nakonec vše vyústilo v kontakt obou vozů.
"Austrálie byla zklamáním, zejména proto, jak vše hloupě fungovalo. Carlos Sainz jr. měl problémy za safety carem, protože byl zablokován zepředu a jeho vůz trpěl značnými vibracemi - proto jel z bepečnostních důvodů do boxů jako první. Max se domníval, že ho chceme upozadit, proto zajel do boxů ze svého popudu, aniž by nás informoval. Mohl dojet v tomto závodě pátý, zbývalo ještě dost času. Ale tato situace je součástí procesu výuky mladých pilotů. Nemůžete očekávat, že když máte v týmu takové dva mladíky, půjde všechno jak po másle. To není možné. Prostě to byla chyba mladíků a měli by se z ní poučit. Ještě jednou mohu dodat, je to zcela normální proces získávání zkušeností," vysvětluje Tost.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.