Toro Rosso mělo podobně jako Force India nebo McLaren určité ambice. Změny v jezdecké sestavě by na první pohled neměly přinést nějaký zásadní problém, ale šéf týmu z Faenzy to vidí poněkud složitěji. Neváhá se vrátit ani k půl roku staré příhodě.
Franz Tost se domnívá, že po jezdecké stránce neměla výměna pilotů před Grand Prix Španělska týmu nějak zvlášť ublížit. Daniil Kvjat jím prošel a kvalitativně už své možnosti naznačil. Podle jeho názoru není problém ani mezi současnými piloty.
"Mají dobrý vztah. Už se znají z dřívějška, ale je třeba počkat, až si více jeden druhému sednou - všechno má svůj začátek. Je to normální. Myslím, že není rozdílu, jestli to je Verstappen, Kvjat nebo Sainz. Nyní je to celkem jasné, protože Carlos je vpředu. Předpokládám, že až se výkonnostně přiblíží, budou spolu daleko víc bojovat, potom už to bude něco jiného. Obvyklý příběh, tak to zkrátka je. Můžete jim tisíckrát říci »tohle nesmíte udělat, tohle musíte udělat«, ale oni budou dál závodit. Proto se domnívám, že druhá část sezóny bude poněkud komplikovanější," zamýšlí se Tost.
Kvjatova náladaRuský pilot po svém přeřazení neprožívá nejlepší období. Výrazně se pod něj podepsalo, že Verstappen ihned po změně prostředí zazářil ve Španělsku a i přes potíže v Monaku nadále předvádí výborné výkony. Především takové, které Daniil přes veškerou snahu u Red Bullu neměl. Jeho náladu může ovlivnit rozladěnost nad krokem zpět, rovněž se nemusí příznivě vyrovnat s pobytem v týmu, ze kterého se měl odrazit k velké kariéře. Tost si myslí, že hlavním úkolem pro mladého Rusa je nabýt zpět rozvahu a sebevědomí.
"Musí se psychicky sebrat, potřebuje trochu času, aby se uklidnil, zapomněl na zklamání, vymazal negativní zážitky a vrátil se na určitou úroveň, od které se bude dál zlepšovat. To ale nějakou dobu potrvá, nevyřeší se to ze dne na den.
Vždycky je obtížnější se nasměrovat na správnou cestu - vůz si lze nastavit, můžete změnit křídla, tlumiče, cokoliv, ale u hlavy to tak snadné není. Kvjat musí znovu nabýt sebevědomí, jakmile se to stane, je nám všem jasné, že bude pravidelně bojovat o body," hodnotí Kvjatovu pozici Tost.
"Hloupá" AustrálieŠéf Toro Rosso se vrací i k prvnímu závodu a rozepři mezi Verstappenem a týmem. Holanďan se tehdy vztekal, že se kvůli špatné strategii posunul za Sainze a jeho rozhořčení ještě umocnil právě týmový kolega, který ho odmítl pustit před sebe. Nakonec vše vyústilo v kontakt obou vozů.
"Austrálie byla zklamáním, zejména proto, jak vše hloupě fungovalo. Carlos Sainz jr. měl problémy za safety carem, protože byl zablokován zepředu a jeho vůz trpěl značnými vibracemi - proto jel z bepečnostních důvodů do boxů jako první. Max se domníval, že ho chceme upozadit, proto zajel do boxů ze svého popudu, aniž by nás informoval. Mohl dojet v tomto závodě pátý, zbývalo ještě dost času. Ale tato situace je součástí procesu výuky mladých pilotů. Nemůžete očekávat, že když máte v týmu takové dva mladíky, půjde všechno jak po másle. To není možné. Prostě to byla chyba mladíků a měli by se z ní poučit. Ještě jednou mohu dodat, je to zcela normální proces získávání zkušeností," vysvětluje Tost.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.