Změna na čele průběžné klasifikace vyvolala samozřejmě odezvu nejen v médiích, ale i mezi odborníky a někdejšími piloty F1. Výjimkou není ani trojnásobný vicemistr světa a šampión z roku 1991 Nigel Mansell.
Dvaašedesátiletý expilot F1, který vystřídal za svého působení týmy Lotus, Williams, Ferrari a epizodně McLaren, označil Lewise Hamiltona za jednoho z největších pilotů všech dob. A Nico Rosberg, po slibném začátku sezóny, nyní čelí těžkému úkolu soupeřit s Hamiltonem o čelo průběžné klasifikace.
"Nemyslím si, že by Hamilton Rosbergovi nějak významně v klasifikaci v dalších závodech utekl, ale udržet se v jeho závěsu bude pro Nica opravdu hodně náročný úkol. Ale ono stačí pár drobných problémů, jako to postihlo Lewise na začátku tohoto roku, případně udělat několik chybiček, také do vás někdo může narazit. To se nakonec stalo Vettelovi před pár závody (v Soči). Prostě neměl štěstí. Bude to neuvěřitelný boj, těším se na něj," vyjádřil své pocity Mansell před zahájením hry v britském golfovém šampionátu Par-Three v Nailcote Hall.
Mansell si pochvaluje především Hamiltonovou bojovnost a způsob, jak se vyrovnal s některými názory, že ho příliš rozptylují aktivity mimo F1. "Jeho poslední výkony dokazují, že dokud není po všem, nevzdává se. Tým Mercedes je skvělý, vozy jsou úžasné a jejich spolehlivost se zdá být bezchybná. Nedělní závod se rozhodl pravděpodobně už v první zatáčce. Vytvořil si náskok 1,5 vteřiny a ten pak víceméně kontroloval," zamýšlí se úspěšný pilot a velice kvalitní poloprofesionální golfista Mansell.
"Neexistuje žádný důvod, proč by Hamilton nemohl být nejlepším z nejlepších. V počtu vítězství nyní ztrácí tři triumfy na Alaina Prosta, pak se posune na ddruhé místo. Může získat i další šampionáty, má je na dosah, je to jeho touha. Má dost času je vyhrát, je to možné, zvláště když bude mít podporu Mercedesu, jaké se dosud těší," zodpověděl Mansell dotaz, kolik úspěchů si Hamilton v budoucnu může ještě připsat.
Pravidla radiokomunikaceŠampion série Indycar 1993, jehož tvář po většinu závodní kariéry zdobil nepřehlédnutelný knír, byl v předchozím závode v Silverstone šéfem komise rozhodující o přestupcích pilotů při závodě. Proto se rovněž zmínil o nedávném sporu týkajícím se radiové komunikace.
"Na Silverstone nás to také potkalo. Závodní ředitel nás informoval, že došlo k porušení pravidel... Přišli jsme s rozhodnutím, které se dotklo týmů v důsledku toho, že existují pravidla co mohou a co nemohou říci. Ať už s nimi někdo souhlasí nebo ne, podstatné je, že ono pravidlo existuje. Můžete k němu mít nějaké stanovisko, ale nejlepší je si ho nechat pro sebe. Protože pokud jste účastníkem mistrovství světa, musíte ho respektovat. Mercedes a všechny velké týmy vědí, že pokud tato pravidla chtějí změnit, nemohou si stoupnout před zavřené dveře a kopnutím je vyrazit. Neměly tak činit veřejně," domnívá se Mansel.
Rodák z Upton-on-Seven má z F1 bohaté zkušenosti, prožil i několik nepříjemností i kuriózních nehod, jako když mu v roce 1982 mechanici přejeli vozíkem na přepravu pneumatik prsty na noze. Co ho ale překvapilo, byl maďarský incident týkající se Jensona Buttona.
"Byl jsem tím šokován, naprosto ohromen. Button řekl, že má brzdový pedál na podlaze a vůz nebrzdí. Byl jsem totálně překvapený, když jsem slyšel, že může nastavit na volantu určitou pozici a to mu zase oživí brzdový pedál. Inženýrům a všem těm úžasným technologiím vděčíme za »zachráněná« auta. Asi dost lidí si plně neuvědomilo onu situaci. Za normálních okolností, pokud se brzdový pedál propadne na podlahu, je konec, ale přejít do jiného režimu a opět obnovit činnost brzd, wow, to mě opravdu ohromilo. To v našich dobách nebylo možné. My si jenom mohli vyměnit kalhoty, a to ještě tehdy, pokud jsme zůstali při vědomí," zavtipkoval Mansell, který ví, co to je přežít děsivé havárie. Jako v případě jeho testovací nehody v Le Castellet v roce 1985, když "vypochodoval" z trati v rychlosti 320 km/h. Naštěstí jeho další cesta vedla pouze do nemocnice, kde lékaři konstatovali otřes mozku.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.