Změna na čele průběžné klasifikace vyvolala samozřejmě odezvu nejen v médiích, ale i mezi odborníky a někdejšími piloty F1. Výjimkou není ani trojnásobný vicemistr světa a šampión z roku 1991 Nigel Mansell.
Dvaašedesátiletý expilot F1, který vystřídal za svého působení týmy Lotus, Williams, Ferrari a epizodně McLaren, označil Lewise Hamiltona za jednoho z největších pilotů všech dob. A Nico Rosberg, po slibném začátku sezóny, nyní čelí těžkému úkolu soupeřit s Hamiltonem o čelo průběžné klasifikace.
"Nemyslím si, že by Hamilton Rosbergovi nějak významně v klasifikaci v dalších závodech utekl, ale udržet se v jeho závěsu bude pro Nica opravdu hodně náročný úkol. Ale ono stačí pár drobných problémů, jako to postihlo Lewise na začátku tohoto roku, případně udělat několik chybiček, také do vás někdo může narazit. To se nakonec stalo Vettelovi před pár závody (v Soči). Prostě neměl štěstí. Bude to neuvěřitelný boj, těším se na něj," vyjádřil své pocity Mansell před zahájením hry v britském golfovém šampionátu Par-Three v Nailcote Hall.
Mansell si pochvaluje především Hamiltonovou bojovnost a způsob, jak se vyrovnal s některými názory, že ho příliš rozptylují aktivity mimo F1. "Jeho poslední výkony dokazují, že dokud není po všem, nevzdává se. Tým Mercedes je skvělý, vozy jsou úžasné a jejich spolehlivost se zdá být bezchybná. Nedělní závod se rozhodl pravděpodobně už v první zatáčce. Vytvořil si náskok 1,5 vteřiny a ten pak víceméně kontroloval," zamýšlí se úspěšný pilot a velice kvalitní poloprofesionální golfista Mansell.
"Neexistuje žádný důvod, proč by Hamilton nemohl být nejlepším z nejlepších. V počtu vítězství nyní ztrácí tři triumfy na Alaina Prosta, pak se posune na ddruhé místo. Může získat i další šampionáty, má je na dosah, je to jeho touha. Má dost času je vyhrát, je to možné, zvláště když bude mít podporu Mercedesu, jaké se dosud těší," zodpověděl Mansell dotaz, kolik úspěchů si Hamilton v budoucnu může ještě připsat.
Pravidla radiokomunikaceŠampion série Indycar 1993, jehož tvář po většinu závodní kariéry zdobil nepřehlédnutelný knír, byl v předchozím závode v Silverstone šéfem komise rozhodující o přestupcích pilotů při závodě. Proto se rovněž zmínil o nedávném sporu týkajícím se radiové komunikace.
"Na Silverstone nás to také potkalo. Závodní ředitel nás informoval, že došlo k porušení pravidel... Přišli jsme s rozhodnutím, které se dotklo týmů v důsledku toho, že existují pravidla co mohou a co nemohou říci. Ať už s nimi někdo souhlasí nebo ne, podstatné je, že ono pravidlo existuje. Můžete k němu mít nějaké stanovisko, ale nejlepší je si ho nechat pro sebe. Protože pokud jste účastníkem mistrovství světa, musíte ho respektovat. Mercedes a všechny velké týmy vědí, že pokud tato pravidla chtějí změnit, nemohou si stoupnout před zavřené dveře a kopnutím je vyrazit. Neměly tak činit veřejně," domnívá se Mansel.
Rodák z Upton-on-Seven má z F1 bohaté zkušenosti, prožil i několik nepříjemností i kuriózních nehod, jako když mu v roce 1982 mechanici přejeli vozíkem na přepravu pneumatik prsty na noze. Co ho ale překvapilo, byl maďarský incident týkající se Jensona Buttona.
"Byl jsem tím šokován, naprosto ohromen. Button řekl, že má brzdový pedál na podlaze a vůz nebrzdí. Byl jsem totálně překvapený, když jsem slyšel, že může nastavit na volantu určitou pozici a to mu zase oživí brzdový pedál. Inženýrům a všem těm úžasným technologiím vděčíme za »zachráněná« auta. Asi dost lidí si plně neuvědomilo onu situaci. Za normálních okolností, pokud se brzdový pedál propadne na podlahu, je konec, ale přejít do jiného režimu a opět obnovit činnost brzd, wow, to mě opravdu ohromilo. To v našich dobách nebylo možné. My si jenom mohli vyměnit kalhoty, a to ještě tehdy, pokud jsme zůstali při vědomí," zavtipkoval Mansell, který ví, co to je přežít děsivé havárie. Jako v případě jeho testovací nehody v Le Castellet v roce 1985, když "vypochodoval" z trati v rychlosti 320 km/h. Naštěstí jeho další cesta vedla pouze do nemocnice, kde lékaři konstatovali otřes mozku.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.