Španělský pilot je opravdu připraven přinášet oběti, třeba za cenu vlastního nepohodlí. Chce přivést McLaren opět na stupně vítězů s chce tomu podřídit maximum, třeba se vzdát i dovolené.
Fernando Alonso na stupních vítězů - drsnější povahy by volily nejspíš termín "film pro pamětníky". Na své 33. vítězství v Grand Prix čeká od domácího závodu na Circuit de Catalunya, kde dokázal porazit svého nástupce u Ferrari Kimi Räikkönena. A v nastávajícím závodě na maďarské půdě si připomene dva roky od chvíle, kdy mohl naposledy dovádět se svými kolegy šampaňským - jeho tehdejší druhé místo byl 97. pódiovým umístěním. A od té doby čtyřiatřicetiletý rodák z Ovidea čeká.
"Chci vyhrávat, jako vždy ve svém životě. Počítám dny do další Grand Prix a k další příležitosti. Není pochyb, že jsem zklamaný. Jsem jenom vrcholek ostatních, kteří bez odpočinku pracují a neberou si dovolenou, protože ji nemám ani já," nasadil tvrdý kurs Alonso.
Byl tedy jeho odchod od Ferrari k McLarenu chybou? Právě to si myslí Alonsův manažer, důvěrně známý Flavio Briatore. Byl to on, kdo přesvědčil Alonsa k odchodu od Ferrari k McLarenu a upsat se mu na tři roky. Teď to vnímá jako nesprávné rozhodnutí, ale Fernando bere situaci situaci jinak.
"Nechápu, proč to říká. Byl jedním z těch, kteří mě přesvědčili, abych se k projektu připojil. Pořád věřím, že mu příští rok poskytnu nějakou satisfakci. Je smutný z toho, že mě přesvědčil ke změně působiště a co tým nyní předvádí. Ale ničeho nelituji. Když má něco skončit, tak se to má udělat, to je můj pocit ohledně odchodu od Ferrari. Myslím,že opuštění této stáje bylo to nejlepší a učinil jsem tak v ideální čas," komentuje záležitost Alonso.
Dvojnásobný mistr světa však nemůže jen tak přejít skutečnost, že od jeho titulů pomalu uplyne už deset let. Je sice pravda, že třikrát přišel o další korunu krále F1 velice těsně - v roce 2007 o bod, v roce 2012 o tři a konečně v roce 2010 o čtyři body. Nadsazeně se dá říci, že stačilo celkem osm bodů a Alonso mohl být pětinásobným šampionem.
"Co se nyní děje mě to pochopitelně netěší. Ale měl jsem štěstí, že jsem vyhrál ty dva tituly. Existuje mnoho talentovaných pilotů, kterým se něco podobného nikdy nepovedlo. Byl jsem třeba na přehlídce před závodem v Rakousku s Nico Hülkenbergem, jenž stál v první řadě. Doufal, že se konečně dostane na stupně vítězů. Je to supertalentovaný pilot, takže já sám nemohu být zklamán, když momentálně nemohu vítězit nebo se dostávat na pódium," filozofuje Alonso.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.