Španělský pilot je opravdu připraven přinášet oběti, třeba za cenu vlastního nepohodlí. Chce přivést McLaren opět na stupně vítězů s chce tomu podřídit maximum, třeba se vzdát i dovolené.
Fernando Alonso na stupních vítězů - drsnější povahy by volily nejspíš termín "film pro pamětníky". Na své 33. vítězství v Grand Prix čeká od domácího závodu na Circuit de Catalunya, kde dokázal porazit svého nástupce u Ferrari Kimi Räikkönena. A v nastávajícím závodě na maďarské půdě si připomene dva roky od chvíle, kdy mohl naposledy dovádět se svými kolegy šampaňským - jeho tehdejší druhé místo byl 97. pódiovým umístěním. A od té doby čtyřiatřicetiletý rodák z Ovidea čeká.
"Chci vyhrávat, jako vždy ve svém životě. Počítám dny do další Grand Prix a k další příležitosti. Není pochyb, že jsem zklamaný. Jsem jenom vrcholek ostatních, kteří bez odpočinku pracují a neberou si dovolenou, protože ji nemám ani já," nasadil tvrdý kurs Alonso.
Byl tedy jeho odchod od Ferrari k McLarenu chybou? Právě to si myslí Alonsův manažer, důvěrně známý Flavio Briatore. Byl to on, kdo přesvědčil Alonsa k odchodu od Ferrari k McLarenu a upsat se mu na tři roky. Teď to vnímá jako nesprávné rozhodnutí, ale Fernando bere situaci situaci jinak.
"Nechápu, proč to říká. Byl jedním z těch, kteří mě přesvědčili, abych se k projektu připojil. Pořád věřím, že mu příští rok poskytnu nějakou satisfakci. Je smutný z toho, že mě přesvědčil ke změně působiště a co tým nyní předvádí. Ale ničeho nelituji. Když má něco skončit, tak se to má udělat, to je můj pocit ohledně odchodu od Ferrari. Myslím,že opuštění této stáje bylo to nejlepší a učinil jsem tak v ideální čas," komentuje záležitost Alonso.
Dvojnásobný mistr světa však nemůže jen tak přejít skutečnost, že od jeho titulů pomalu uplyne už deset let. Je sice pravda, že třikrát přišel o další korunu krále F1 velice těsně - v roce 2007 o bod, v roce 2012 o tři a konečně v roce 2010 o čtyři body. Nadsazeně se dá říci, že stačilo celkem osm bodů a Alonso mohl být pětinásobným šampionem.
"Co se nyní děje mě to pochopitelně netěší. Ale měl jsem štěstí, že jsem vyhrál ty dva tituly. Existuje mnoho talentovaných pilotů, kterým se něco podobného nikdy nepovedlo. Byl jsem třeba na přehlídce před závodem v Rakousku s Nico Hülkenbergem, jenž stál v první řadě. Doufal, že se konečně dostane na stupně vítězů. Je to supertalentovaný pilot, takže já sám nemohu být zklamán, když momentálně nemohu vítězit nebo se dostávat na pódium," filozofuje Alonso.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?