Španělský pilot je opravdu připraven přinášet oběti, třeba za cenu vlastního nepohodlí. Chce přivést McLaren opět na stupně vítězů s chce tomu podřídit maximum, třeba se vzdát i dovolené.
Fernando Alonso na stupních vítězů - drsnější povahy by volily nejspíš termín "film pro pamětníky". Na své 33. vítězství v Grand Prix čeká od domácího závodu na Circuit de Catalunya, kde dokázal porazit svého nástupce u Ferrari Kimi Räikkönena. A v nastávajícím závodě na maďarské půdě si připomene dva roky od chvíle, kdy mohl naposledy dovádět se svými kolegy šampaňským - jeho tehdejší druhé místo byl 97. pódiovým umístěním. A od té doby čtyřiatřicetiletý rodák z Ovidea čeká.
"Chci vyhrávat, jako vždy ve svém životě. Počítám dny do další Grand Prix a k další příležitosti. Není pochyb, že jsem zklamaný. Jsem jenom vrcholek ostatních, kteří bez odpočinku pracují a neberou si dovolenou, protože ji nemám ani já," nasadil tvrdý kurs Alonso.
Byl tedy jeho odchod od Ferrari k McLarenu chybou? Právě to si myslí Alonsův manažer, důvěrně známý Flavio Briatore. Byl to on, kdo přesvědčil Alonsa k odchodu od Ferrari k McLarenu a upsat se mu na tři roky. Teď to vnímá jako nesprávné rozhodnutí, ale Fernando bere situaci situaci jinak.
"Nechápu, proč to říká. Byl jedním z těch, kteří mě přesvědčili, abych se k projektu připojil. Pořád věřím, že mu příští rok poskytnu nějakou satisfakci. Je smutný z toho, že mě přesvědčil ke změně působiště a co tým nyní předvádí. Ale ničeho nelituji. Když má něco skončit, tak se to má udělat, to je můj pocit ohledně odchodu od Ferrari. Myslím,že opuštění této stáje bylo to nejlepší a učinil jsem tak v ideální čas," komentuje záležitost Alonso.
Dvojnásobný mistr světa však nemůže jen tak přejít skutečnost, že od jeho titulů pomalu uplyne už deset let. Je sice pravda, že třikrát přišel o další korunu krále F1 velice těsně - v roce 2007 o bod, v roce 2012 o tři a konečně v roce 2010 o čtyři body. Nadsazeně se dá říci, že stačilo celkem osm bodů a Alonso mohl být pětinásobným šampionem.
"Co se nyní děje mě to pochopitelně netěší. Ale měl jsem štěstí, že jsem vyhrál ty dva tituly. Existuje mnoho talentovaných pilotů, kterým se něco podobného nikdy nepovedlo. Byl jsem třeba na přehlídce před závodem v Rakousku s Nico Hülkenbergem, jenž stál v první řadě. Doufal, že se konečně dostane na stupně vítězů. Je to supertalentovaný pilot, takže já sám nemohu být zklamán, když momentálně nemohu vítězit nebo se dostávat na pódium," filozofuje Alonso.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.