Přísná opatření v zatáčkách Copse, Stowe a Club zamotala hlavu hned několika pilotům a také některým příznivcům, kteří při kvalifikacích tápali nad tím, který čas se může a který nemůže počítat.
Výchozí bod je jasný - pokud pilot ve třech zmíněných zatáčkách neudržel vůz na trati, to znamená že opustil všemi čtyřmi koly vymezený prostor závodní dráhy, jeho čas byl anulován. To byl případ nejen Lewise Hamiltona, ale i Fernanda Alonsa, jemuž byl škrtnut čas, který ho v dané chvíli řadil na osmé místo.
"Viděli jsme dnes mnoho podobným incidentů. Nás bohužel jeden potkal v Q3, s tím se nedá nic dělat. Jak tuto situaci zlepšit? Nemám ponětí. Podobné problémy jsme měli už několik let, pak přišlo letošní Rakousku, teď tady, tak to prostě je. Sport takové věci přináší. Stane se, že dokončíte závod a víte, že výsledky budou potvrzeny až za čtyři nebo pět hodin - když stewardi něco rozhodnout. To je F1," nehledal nějaké zásadní výmluvy exmistr světa.
V kvalifikaci se ale neřešily jen přejezdy pilotů za vymezenou hranici. Daniil Kvjat si stěžoval na chování Kevina Magnussena, že ho při jeho posledním rychlém kole v Q2 zablokoval v posledním sektoru a ruský pilot proto nemohl zajet lepší čas. Oba piloti byli vyšetřování odpovědnou skupinou, které na Silverstone šéfuje Nigel Mansell, ale nebyla přijata žádná další opatření.
"Oba zmínění piloti se nacházeli v posledním kvalifikačním kole. Ačkoliv byl Kvjat rychlejší, pořád se nacházel v dostatečném odstupu za Magnussenovým vozem, než dojeli do zatáčky 15 - Stowe. Dánský pilot tam byl v důsledku špatné přilnavosti podstatně pomalejší, než je v dané zatáčce obvyklé, ale v tomto prostoru pro Magnussena neexistoval dostatek příležitosti nechat Kvjatovi místo. Přestože se Magnussen po výjezdu ze Stowe ihned přesunul z ideální stopy a tím ji pro Kvjata uvolnil, ruský pilot už byl nucen zpomalit. S ohledem na tuto skutečnost komisaři připustili, že Magnussen za daných okolností zbytečně soupeři nebránil, jak je uvedeno v článku 31.6 sportovních pravidel," zněl výrok komise.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.