Nepovedená zastávka v boxech při Grand Prix Monaka stála Daniela Ricciarda vítězství. Kdo by se domníval, že v případě mechaniků "rudého býka" šlo o výjimečnou záležitost, měl by si připomenout historii. Nebo dát slovo Marku Webberovi.
Australan, jehož nedávný rozhovor jsme uvedli na našich stránkách zde, totiž také doplatil právě v Monaku na špatné odbavení v depu; stalo se tak o pět let dříve. Proto mohl předat své zkušenosti mladšímu krajanovi, který podle něj před Grand Prix Kanady postupuje správně.
"Každý pilot se musí se svým týmem vyhrabat z hlubin a přijít na to, proč se to či ono stalo. Někdy ale ani sebelepší medicína nepomůže - tak se k nám sport někdy chová. Kdokoliv prožil dlouhou kariéru v motorsportu se s podobnými případy setká. Komunikace je klíčovou částí motoristického sportu, v tomto případě ono extrémně pozdní rozhodnutí o změně směsi na Danielově voze připravilo mého krajana vítězství," vrací se k monacké situaci Webber.
Navzdory této trpké zkušenosti Webber nadále hodnotí Ricciarda hodně vysoko, dokonce tak, že by se mohl po Brabhamovi a Jonesovi stát třetím šampionem ze země protinožců. "Zdá se, že letos opět přeřadil na vyšší rychlostní stupeň. Už dříve jsem říkal, že Daniel má v sobě potenciál budoucího mistra světa a má čas k dosažení svého snu. Nemusí dělat nic jiného než pokračovat v nastoupené cestě."
Ricciardo k tomu dodává: "Brzy mi bude sedmadvacet, k mistrovskému titulu jsem ještě neměl zvlášť blízko, ale věřím, že to může velice brzy být skutečností."
Podle Webbera by se Ricciardo neměl ani příliš znepokojovat příchodem mladé senzace jménem Max Verstappen, protože on sám získával zkušenosti se špičkovými piloty, mezi něž patří i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. "Pro Daniela to bylo skvělé, když měl za kolegu pilota, který čtyřikrát vyhrál mistrovství. Něco se od něj naučil a hlavně viděl, jak takový člověk pracuje. A nic na tom nemění fakt, že Sebastian byl v té době už na cestě k Ferrari. Daniel se teď ničeho nebojí, je to surový diamant postupující po jiné cestě. Díky tomu bude Daniel v budoucnu kompletnější pilot."
Webber ví, o čem mluvíWebber v barvách Red Bullu zaznamenal jednu z vůbec nejrychlejších zastávek v historii F1 - v roce 2013 při Grand Prix USA v Austinu ho při druhém pit stopu mechanici odbavili za neuvěřitelných 1,923 vteřiny!
Na druhou stranu ale prožil také různá martyria, i když zdaleka ne za všechny mohli jen mechanici. Na Monze 2005 ignoroval spuštěné "lízátko" a vyrazil do boje s Buttonem v boxové uličce. Nejznámější je asi jeho upadlé kolo v Grand Prix Německa, které zasáhlo britského kameramana Paula Allena.
Le Mans je na dohledJako úřadující šampion WEC na Porsche se Mark Webber pomalu připravuje na slavných 24 hodin Le Mans. Závod se koná příští víkend. Při druhém podniku WEC startoval Webber s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleyem v belgickém Spa, ale postihl je defekt pneumatiky.
"V Belgii jsme bojovali o vítězství, ale defekt pneumatiky nás přišel hodně draho. Já, Timo i Brendon cítíme, že jezdíme opravdu dobře, proto si chceme tuto formu udržet do Le Mans. Jde o jeden z největších závodů na světě, takže by bylo hezké přidat do skříně s trofejemi značky Porsche další pohár. Očekává se návštěva 150 000 lidí, my budeme připraveni," dává avízo divákům i soupeřům Webber. Přiznává, že loňský triumf ve WEC nijak nezměnil jeho náhled na závodění, stále mu připadá nesmírně vzrušující. "Této fáze závodní kariéry si opravdu užívám. Zisk světového titulu s Porsche byla opravdu obrovská motivace," líčí Webber své dojmy před legendárním závodem.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.