Nepovedená zastávka v boxech při Grand Prix Monaka stála Daniela Ricciarda vítězství. Kdo by se domníval, že v případě mechaniků "rudého býka" šlo o výjimečnou záležitost, měl by si připomenout historii. Nebo dát slovo Marku Webberovi.
Australan, jehož nedávný rozhovor jsme uvedli na našich stránkách zde, totiž také doplatil právě v Monaku na špatné odbavení v depu; stalo se tak o pět let dříve. Proto mohl předat své zkušenosti mladšímu krajanovi, který podle něj před Grand Prix Kanady postupuje správně.
"Každý pilot se musí se svým týmem vyhrabat z hlubin a přijít na to, proč se to či ono stalo. Někdy ale ani sebelepší medicína nepomůže - tak se k nám sport někdy chová. Kdokoliv prožil dlouhou kariéru v motorsportu se s podobnými případy setká. Komunikace je klíčovou částí motoristického sportu, v tomto případě ono extrémně pozdní rozhodnutí o změně směsi na Danielově voze připravilo mého krajana vítězství," vrací se k monacké situaci Webber.
Navzdory této trpké zkušenosti Webber nadále hodnotí Ricciarda hodně vysoko, dokonce tak, že by se mohl po Brabhamovi a Jonesovi stát třetím šampionem ze země protinožců. "Zdá se, že letos opět přeřadil na vyšší rychlostní stupeň. Už dříve jsem říkal, že Daniel má v sobě potenciál budoucího mistra světa a má čas k dosažení svého snu. Nemusí dělat nic jiného než pokračovat v nastoupené cestě."
Ricciardo k tomu dodává: "Brzy mi bude sedmadvacet, k mistrovskému titulu jsem ještě neměl zvlášť blízko, ale věřím, že to může velice brzy být skutečností."
Podle Webbera by se Ricciardo neměl ani příliš znepokojovat příchodem mladé senzace jménem Max Verstappen, protože on sám získával zkušenosti se špičkovými piloty, mezi něž patří i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. "Pro Daniela to bylo skvělé, když měl za kolegu pilota, který čtyřikrát vyhrál mistrovství. Něco se od něj naučil a hlavně viděl, jak takový člověk pracuje. A nic na tom nemění fakt, že Sebastian byl v té době už na cestě k Ferrari. Daniel se teď ničeho nebojí, je to surový diamant postupující po jiné cestě. Díky tomu bude Daniel v budoucnu kompletnější pilot."
Webber ví, o čem mluvíWebber v barvách Red Bullu zaznamenal jednu z vůbec nejrychlejších zastávek v historii F1 - v roce 2013 při Grand Prix USA v Austinu ho při druhém pit stopu mechanici odbavili za neuvěřitelných 1,923 vteřiny!
Na druhou stranu ale prožil také různá martyria, i když zdaleka ne za všechny mohli jen mechanici. Na Monze 2005 ignoroval spuštěné "lízátko" a vyrazil do boje s Buttonem v boxové uličce. Nejznámější je asi jeho upadlé kolo v Grand Prix Německa, které zasáhlo britského kameramana Paula Allena.
Le Mans je na dohledJako úřadující šampion WEC na Porsche se Mark Webber pomalu připravuje na slavných 24 hodin Le Mans. Závod se koná příští víkend. Při druhém podniku WEC startoval Webber s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleyem v belgickém Spa, ale postihl je defekt pneumatiky.
"V Belgii jsme bojovali o vítězství, ale defekt pneumatiky nás přišel hodně draho. Já, Timo i Brendon cítíme, že jezdíme opravdu dobře, proto si chceme tuto formu udržet do Le Mans. Jde o jeden z největších závodů na světě, takže by bylo hezké přidat do skříně s trofejemi značky Porsche další pohár. Očekává se návštěva 150 000 lidí, my budeme připraveni," dává avízo divákům i soupeřům Webber. Přiznává, že loňský triumf ve WEC nijak nezměnil jeho náhled na závodění, stále mu připadá nesmírně vzrušující. "Této fáze závodní kariéry si opravdu užívám. Zisk světového titulu s Porsche byla opravdu obrovská motivace," líčí Webber své dojmy před legendárním závodem.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.