Nepovedená zastávka v boxech při Grand Prix Monaka stála Daniela Ricciarda vítězství. Kdo by se domníval, že v případě mechaniků "rudého býka" šlo o výjimečnou záležitost, měl by si připomenout historii. Nebo dát slovo Marku Webberovi.
Australan, jehož nedávný rozhovor jsme uvedli na našich stránkách zde, totiž také doplatil právě v Monaku na špatné odbavení v depu; stalo se tak o pět let dříve. Proto mohl předat své zkušenosti mladšímu krajanovi, který podle něj před Grand Prix Kanady postupuje správně.
"Každý pilot se musí se svým týmem vyhrabat z hlubin a přijít na to, proč se to či ono stalo. Někdy ale ani sebelepší medicína nepomůže - tak se k nám sport někdy chová. Kdokoliv prožil dlouhou kariéru v motorsportu se s podobnými případy setká. Komunikace je klíčovou částí motoristického sportu, v tomto případě ono extrémně pozdní rozhodnutí o změně směsi na Danielově voze připravilo mého krajana vítězství," vrací se k monacké situaci Webber.
Navzdory této trpké zkušenosti Webber nadále hodnotí Ricciarda hodně vysoko, dokonce tak, že by se mohl po Brabhamovi a Jonesovi stát třetím šampionem ze země protinožců. "Zdá se, že letos opět přeřadil na vyšší rychlostní stupeň. Už dříve jsem říkal, že Daniel má v sobě potenciál budoucího mistra světa a má čas k dosažení svého snu. Nemusí dělat nic jiného než pokračovat v nastoupené cestě."
Ricciardo k tomu dodává: "Brzy mi bude sedmadvacet, k mistrovskému titulu jsem ještě neměl zvlášť blízko, ale věřím, že to může velice brzy být skutečností."
Podle Webbera by se Ricciardo neměl ani příliš znepokojovat příchodem mladé senzace jménem Max Verstappen, protože on sám získával zkušenosti se špičkovými piloty, mezi něž patří i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. "Pro Daniela to bylo skvělé, když měl za kolegu pilota, který čtyřikrát vyhrál mistrovství. Něco se od něj naučil a hlavně viděl, jak takový člověk pracuje. A nic na tom nemění fakt, že Sebastian byl v té době už na cestě k Ferrari. Daniel se teď ničeho nebojí, je to surový diamant postupující po jiné cestě. Díky tomu bude Daniel v budoucnu kompletnější pilot."
Webber ví, o čem mluvíWebber v barvách Red Bullu zaznamenal jednu z vůbec nejrychlejších zastávek v historii F1 - v roce 2013 při Grand Prix USA v Austinu ho při druhém pit stopu mechanici odbavili za neuvěřitelných 1,923 vteřiny!
Na druhou stranu ale prožil také různá martyria, i když zdaleka ne za všechny mohli jen mechanici. Na Monze 2005 ignoroval spuštěné "lízátko" a vyrazil do boje s Buttonem v boxové uličce. Nejznámější je asi jeho upadlé kolo v Grand Prix Německa, které zasáhlo britského kameramana Paula Allena.
Le Mans je na dohledJako úřadující šampion WEC na Porsche se Mark Webber pomalu připravuje na slavných 24 hodin Le Mans. Závod se koná příští víkend. Při druhém podniku WEC startoval Webber s Timo Bernhardem a Brendonem Hartleyem v belgickém Spa, ale postihl je defekt pneumatiky.
"V Belgii jsme bojovali o vítězství, ale defekt pneumatiky nás přišel hodně draho. Já, Timo i Brendon cítíme, že jezdíme opravdu dobře, proto si chceme tuto formu udržet do Le Mans. Jde o jeden z největších závodů na světě, takže by bylo hezké přidat do skříně s trofejemi značky Porsche další pohár. Očekává se návštěva 150 000 lidí, my budeme připraveni," dává avízo divákům i soupeřům Webber. Přiznává, že loňský triumf ve WEC nijak nezměnil jeho náhled na závodění, stále mu připadá nesmírně vzrušující. "Této fáze závodní kariéry si opravdu užívám. Zisk světového titulu s Porsche byla opravdu obrovská motivace," líčí Webber své dojmy před legendárním závodem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.