V Bahrajnu to byl Hamilton a Bottas, v Číně kolidovaly obě Ferrari a v Rusku mnohokrát zmiňovaní Kvjat a Vettel. Ale to nejsou zdaleka jediné nehody těsně po startu. Začátek roku je v tomto směru plný napětí, proto se piloti hodlají tímto problémem zabývat.
Svůj názor k tomu vyslovil i Fernando Alonso pro radio Cadena Cope. "Co se letos stalo v prvních zatáčkách je hodně podivné. V Rusku jsem unikl kolizi opravdu jen o vlásek. Před Barcelonou si o tom musíme promluvit na schůzce pilotů a podebatovat, proč jsou závody tak chaotické. Musíme zjistit, proč panuje taková nervozita."
Španěl se rovněž odmítl přidat ke kritikům Daniila Kvjata, který měl dva konflikty se čtyřnásobným mistrem světa Sebastianem Vettelem v posledních dvou závodech.
"Určitě má vinu na kolizi v Soči, byl za ní také potrestán, takže jsem si jist, že se do budoucna trochu uklidní. Ale obviňovat ho v Šanghaji je trochu nefér, celá debata kolem závodu byla pro obě strany nešťastná, osobně si nemyslím, že by byl někdo na vině," dodal Alonso.
Existuje také mnoho názorů, že Kvjat byl před domácím publikem příliš namotivovaný a to vedlo ke zmíněné chybě. Není to první a nebude to ani poslední případ, podobné věci se stávaly i větším mistrům.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.