Pokud bychom se podívali dlouhodobě na úspěšnost Australanů v domácím prostředí, zatím nejlepšího umístění dosáhli Mark Webber a Daniel Ricciardo. Ostatní velikáni měli tu smůlu, že se v jejich dobách Grand Prix Austrálie nejezdila.
Ono to není tak docela přesné - třeba Alan Jones v roce 1980 vyhrál Grand Prix Austrálie v nemistrovském balení, ovšem tehdy byl na startu de facto jediný konkurent, Bruno Giacomelli na Alfě. Mistr světa 1980 byl sice vůbec prvním, kdo slavnostě absolvoval první metry při premiéře GP Austrálie v roce 1985 (tehdy ještě v Adelaide), ale to už byl za svým zenitem. Jeho nástupci Webber a Ricciardo shodně dospěli nejlépe ke 4. příčce. Tedy pokud nepočítáme rok 2014, kdy Daniel projel cílem jako druhý, ale následná diskvalifikace ho z konečné statistiky zase vymazala.
Jeho letošní výkon v Melbourne udajně přinutil zbystřit pozornost ve stáji Ferrari. Jak by ne, když Ricciardo prokázal povahu bojovníka a na trati, kde se špatně předjíždí, zdolal Hülkenberga, Massu, Bottase a Buttona. Daniel využil vždy stejné strategie: dlouhé čekání v závětří a potom útok a předjetí na brzdy. A proč neměl Ricciardo problémy s pneumatikami jako Hamilton, který patřil k jejich největším kritikům? Jako příčina se uvádí menší náchylnost k turbulenci, lepší brzdný moment a pak samotný výkon Ricciarda, který uměl překvapit soupeře. To jsou důvody, proč po závodě dr. Helmut Marko prohlásil: "Ferrari nemá největší zájem o Verstappena, daleko víc sledují Ricciarda."
Potěšen byl také Christian Horner: "Na Ferrari nám v závodním režimu chybí kolem 0,2 vteřiny. Až v Kanadě dostaneme nový motor, bude ten rozdíl smazán." Horner také vysvětlil, proč je Red Bull v závodě lepší než v kvalifikaci. "V jediném kole se více projeví náš motorový deficit. Renault však přes zimu výrazně zlepšil závodní režim svého agregátu. V daném rozsahu výkonu běží zcela stabilně a jízdní vlastnosti jsou ve všech směrech lepší."
Trumfem Red Bullu jsou jednoznačně pneumatiky. Nikdo ze závodního pole nezaznamenal tak mírné opotřebení. Potvrdil to i sám Ricciardo: "Zejména v první části závodu s plnou nádrží jsem měl superměkké pneu a jejich ojetí bylo minimální. Takže jsem bez potíží doháněl soupeře před sebou." Ricciardo si opravdu mohl dovolit agresivní strategii, v závěru byl nejrychlejším mužem na trati. "Kdyby v závěru závodu vyjel na trať safety car, tak by piloti před námi zažili perné chvilky," dodává Horner.
Během přerušení závodu u Red Bullu dlouho debatovali o taktice. "Mercedes hodlal dojet do konce na středně tvrdé směsi, ale my s měkčími pneumatikami na volné trati byli podstatně rychlejší. Věděli jsme, že po poslední zastávce znovu spadneme za Massu, ale věřili jsme, že si s ním Daniel opakovaně poradí."
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.