Pokud bychom se podívali dlouhodobě na úspěšnost Australanů v domácím prostředí, zatím nejlepšího umístění dosáhli Mark Webber a Daniel Ricciardo. Ostatní velikáni měli tu smůlu, že se v jejich dobách Grand Prix Austrálie nejezdila.
Ono to není tak docela přesné - třeba Alan Jones v roce 1980 vyhrál Grand Prix Austrálie v nemistrovském balení, ovšem tehdy byl na startu de facto jediný konkurent, Bruno Giacomelli na Alfě. Mistr světa 1980 byl sice vůbec prvním, kdo slavnostě absolvoval první metry při premiéře GP Austrálie v roce 1985 (tehdy ještě v Adelaide), ale to už byl za svým zenitem. Jeho nástupci Webber a Ricciardo shodně dospěli nejlépe ke 4. příčce. Tedy pokud nepočítáme rok 2014, kdy Daniel projel cílem jako druhý, ale následná diskvalifikace ho z konečné statistiky zase vymazala.
Jeho letošní výkon v Melbourne udajně přinutil zbystřit pozornost ve stáji Ferrari. Jak by ne, když Ricciardo prokázal povahu bojovníka a na trati, kde se špatně předjíždí, zdolal Hülkenberga, Massu, Bottase a Buttona. Daniel využil vždy stejné strategie: dlouhé čekání v závětří a potom útok a předjetí na brzdy. A proč neměl Ricciardo problémy s pneumatikami jako Hamilton, který patřil k jejich největším kritikům? Jako příčina se uvádí menší náchylnost k turbulenci, lepší brzdný moment a pak samotný výkon Ricciarda, který uměl překvapit soupeře. To jsou důvody, proč po závodě dr. Helmut Marko prohlásil: "Ferrari nemá největší zájem o Verstappena, daleko víc sledují Ricciarda."
Potěšen byl také Christian Horner: "Na Ferrari nám v závodním režimu chybí kolem 0,2 vteřiny. Až v Kanadě dostaneme nový motor, bude ten rozdíl smazán." Horner také vysvětlil, proč je Red Bull v závodě lepší než v kvalifikaci. "V jediném kole se více projeví náš motorový deficit. Renault však přes zimu výrazně zlepšil závodní režim svého agregátu. V daném rozsahu výkonu běží zcela stabilně a jízdní vlastnosti jsou ve všech směrech lepší."
Trumfem Red Bullu jsou jednoznačně pneumatiky. Nikdo ze závodního pole nezaznamenal tak mírné opotřebení. Potvrdil to i sám Ricciardo: "Zejména v první části závodu s plnou nádrží jsem měl superměkké pneu a jejich ojetí bylo minimální. Takže jsem bez potíží doháněl soupeře před sebou." Ricciardo si opravdu mohl dovolit agresivní strategii, v závěru byl nejrychlejším mužem na trati. "Kdyby v závěru závodu vyjel na trať safety car, tak by piloti před námi zažili perné chvilky," dodává Horner.
Během přerušení závodu u Red Bullu dlouho debatovali o taktice. "Mercedes hodlal dojet do konce na středně tvrdé směsi, ale my s měkčími pneumatikami na volné trati byli podstatně rychlejší. Věděli jsme, že po poslední zastávce znovu spadneme za Massu, ale věřili jsme, že si s ním Daniel opakovaně poradí."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.