Pokud bychom se podívali dlouhodobě na úspěšnost Australanů v domácím prostředí, zatím nejlepšího umístění dosáhli Mark Webber a Daniel Ricciardo. Ostatní velikáni měli tu smůlu, že se v jejich dobách Grand Prix Austrálie nejezdila.
Ono to není tak docela přesné - třeba Alan Jones v roce 1980 vyhrál Grand Prix Austrálie v nemistrovském balení, ovšem tehdy byl na startu de facto jediný konkurent, Bruno Giacomelli na Alfě. Mistr světa 1980 byl sice vůbec prvním, kdo slavnostě absolvoval první metry při premiéře GP Austrálie v roce 1985 (tehdy ještě v Adelaide), ale to už byl za svým zenitem. Jeho nástupci Webber a Ricciardo shodně dospěli nejlépe ke 4. příčce. Tedy pokud nepočítáme rok 2014, kdy Daniel projel cílem jako druhý, ale následná diskvalifikace ho z konečné statistiky zase vymazala.
Jeho letošní výkon v Melbourne udajně přinutil zbystřit pozornost ve stáji Ferrari. Jak by ne, když Ricciardo prokázal povahu bojovníka a na trati, kde se špatně předjíždí, zdolal Hülkenberga, Massu, Bottase a Buttona. Daniel využil vždy stejné strategie: dlouhé čekání v závětří a potom útok a předjetí na brzdy. A proč neměl Ricciardo problémy s pneumatikami jako Hamilton, který patřil k jejich největším kritikům? Jako příčina se uvádí menší náchylnost k turbulenci, lepší brzdný moment a pak samotný výkon Ricciarda, který uměl překvapit soupeře. To jsou důvody, proč po závodě dr. Helmut Marko prohlásil: "Ferrari nemá největší zájem o Verstappena, daleko víc sledují Ricciarda."
Potěšen byl také Christian Horner: "Na Ferrari nám v závodním režimu chybí kolem 0,2 vteřiny. Až v Kanadě dostaneme nový motor, bude ten rozdíl smazán." Horner také vysvětlil, proč je Red Bull v závodě lepší než v kvalifikaci. "V jediném kole se více projeví náš motorový deficit. Renault však přes zimu výrazně zlepšil závodní režim svého agregátu. V daném rozsahu výkonu běží zcela stabilně a jízdní vlastnosti jsou ve všech směrech lepší."
Trumfem Red Bullu jsou jednoznačně pneumatiky. Nikdo ze závodního pole nezaznamenal tak mírné opotřebení. Potvrdil to i sám Ricciardo: "Zejména v první části závodu s plnou nádrží jsem měl superměkké pneu a jejich ojetí bylo minimální. Takže jsem bez potíží doháněl soupeře před sebou." Ricciardo si opravdu mohl dovolit agresivní strategii, v závěru byl nejrychlejším mužem na trati. "Kdyby v závěru závodu vyjel na trať safety car, tak by piloti před námi zažili perné chvilky," dodává Horner.
Během přerušení závodu u Red Bullu dlouho debatovali o taktice. "Mercedes hodlal dojet do konce na středně tvrdé směsi, ale my s měkčími pneumatikami na volné trati byli podstatně rychlejší. Věděli jsme, že po poslední zastávce znovu spadneme za Massu, ale věřili jsme, že si s ním Daniel opakovaně poradí."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.