Když začal Fernando Alonso vyhrávat, předpovídala se mu velká budoucnost. Když získal své dva tituly, hovořilo se o něm jako o likvidátoru Schumacherových rekordů. Od té doby se však strojek zadrhl a Fernando jako by se stále hledal.
Rozhodně ale nelze říci, že by Španěl tahal za kratší konec provazu, při jeho prvním angažmá u McLarenu měl titul na dosah, stejně jako později u Ferrari, ale své šance nikdy nevyužil. Je tedy stále špičkový, ne-li nejlepší pilot současného startovního pole. Co o něm řekl bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo? Ten považuje Alonsa za stále kvalitního pilota, ale že by byl nejlepší? Zde jsou důvody, které hovoří nejen proti, ale lze v nich najít i hodně pozitivního.
1. Deset let bez vítězství v šampionátu...Alonso vyhrál titul naposledy v roce 2006, když porazil Michaela Schumachera na Ferrari. Bylo celkem logické, že kvality mladého Astuřana znamenaly jeho postup k McLarenu. Tam ale došlo k zákulisním machinacím, které vygradovaly v nechvalně známý incident v tréninku na Grand Prix Maďarska. Alonso po prohraném titulu zamířl zpět k Renaultu a Briatoremu, ale francouzská stáj už nedisponovala tak dobrým vozem, jako před třemi lety. Proto se naskýtá otázka. Můžete být nejlepším na světě, když jste za deset let nedokázali přidat další titul?
... ale pořád nejlépe placeným jezdcem ve Formuli 1.Jeho kontrakt s McLarenem je nejlukrativnější smlouvou v historii. A proč si nepřiznat, že v F1 se nic nedává zadarmo. Pokud vám tedy někdo takový kontrakt nabídne, tak asi musí mít o vás určité mínění.
2. Naposledy vyhrál v Barceloně 2013...Od té doby, co se Alonsovi naposledy podařilo vyhrát, jeho kolegové si značně v tabulce vítězství polepšili - Hamilton vyhrál 22 Grand Prix, Vettel 14, Rosberg 13 a Ricciardo 3. Takže je Fernando opravdu nejlepší pilot, když od roku 2013 nedokázal vyhrát ani jeden závod? Taková jsou fakta.
... ale jaké měl k dispozici monoposty. Pokud nemá v F1 pilot konkurenceschopný vůz, nemá ani šanci vyhrávat, to je logická rovnice. Alonso přesto dokázal se slabší technikou dvakrát zvítězit, přitom v té době neměl tak kvalitní monopost jako Mercedes nebo Ferrari v uplynulé sezóně. Stačí zalistovat v paměti - v roce 2013 se na stupně vítězů dostal kromě vyhraných závodů sedmkrát, o rok později pouze dvakrát a loni byl nejlépe pátý s vozem, který v Poháru konstruktérů skončil předposlední.
3. V roce 2015 ho jeho kolega porazil...Alonso byl vždy vyzdvihován nejen za to, že své soupeře poráží, ale doslova je ničí. Vyprávět by o tom mohli Villeneuve, Fisichella, Piquet jr., Massa a samozřejmě Räikkönen. Je pravda, že ohledne postavení v šampionátu je Button před ním, když byl o pět bodů lepší. Je to poprvé, pokud nebudeme počítat jeho premiérovou sezónu u Minardi, kde nezískal žádné body (ale jeho kolegové také ne), kdy byl někdo z týmu lepší (v roce 2007 měli s Hamiltonem stejně bodů i dosáhli stejného počtu vítězství).
... jednou, v "testovacím období"Loňský rok se Alonso přiznal, že zvolil "úsporný mód". Výsledky McLarenu Honda byly v tomto období katastrofální, Alonso si byl vědom, že nejde až tak o závodění, jako o testování vozu pro další sezónu a snahu podpořit vývoj do budoucna. Tedy vlastně zkušební rok. Navíc Button dokončil o dva závody více.
4. Není už tak agresivní jako dříve...Toto obvinění je asi nejčastější. Alonso ztratil hlad po vítězství, nebojuje, jen se vozí. Má problémy se starty, na kterých ztrácí, chybí mu dravost v soubojích, daleko raději volí taktickou jízdu místo toho, aby riskoval i za cenu případné nehody v závodním souboji.
... ale přesto vybojoval v závodech nejvíc pozicPřes všechny limitující faktory McLarenu Honda dokázal Alonso daleko častěji předjíždět než jeho soupeři, čímž vyvrátil názory, že je už za zenitem své kariéry. Potíž je v tom, že když bojujete v závěru startovního pole, moc to není vidět. Ale Fernando má i dost zastánců, kteří věří, že se opět dokáže vrátit na vrchol a všechny pochybovače přesvědčit. Což dokazuje i sázkový kurs, který ho řadí mezi kandidáty na mistrovský titul 2016 na čtvrté místo z Hamiltona, Rosberga a Vettela.
5. Vyhrál pouze dva tituly...Tady se naskýtá otázka - lze vůbec poměřovat piloty jenom podle počtu získaných titulů? Pak by byl například Stirling Moss naprostý břídil a David Coulthard jen nepříliš úspěšný pilot. Je pravdou, že nyní jsou v popředí Hamilton a Vettel, Alonso se v historické tabulce propadl za ně. Na oba své soupeře, jakož i na Sennu, se dívá s odstupem kolem deseti vyhraných Grand Prix. Dokáže tento deficit stáhnout? To se teprve uvidí.
... ale mohl klidně být už pětinásobným mistremPro někoho, kdo nemá rád "kdyby" to bude působit nepatřičně, ale minimálně dva, možná tři další tituly prohrál Fernando v samotném závěru šampionátu, doslova v posledním závodě. Stačí si připomenout jeho rok u McLarenu a další dva neúspěšné pokusy u Ferrari. Spokojme se s tímto konstatováním a nehledejme další kombinace, například kdyby podepsal místo u McLarenu u Red Bullu a podobně.
Takže je Alonso stále nejlepším pilotem nebo ne? Můžete přiložit své polínko na ohníček hořící na jeho podporu nebo proti němu, máte možnost. Okolnosti a jeho bohaté zkušenosti však říkají, že by se Fernando ještě mohl znovu vrátit na vrchol a štítek nejlepšího pilota si znovu vydobýt. Chce to ale jen jedno - pořádné auto, aby se vymazal dojem z kritické sezóny, jakou tento nesmírný talent motoristického sportu musel projít.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.