Staré nebo chcete-li klasické okruhy jsou stále více vytlačovány uniformními dráhami mající na sobě visačku studia Hermana Tilkeho. Jaký na to má názor nejstarší pilot ve startovním poli Kimi Räikkönen?
Asi to nebude přiliš velké překvapení, že se finský pilot kloní ke starším okruhům namísto ultramoderních "Tilkeringů". Icemanovi se vůbec nelíbí, že v minulých letech byly právě klasické okruhy nahrazeny tratěmi převážně na asijském kontinentu.
"Jezdíme jenom na jiná místa, jinak jsou ty trati prakticky všechny stejné, koneckonců je navrhl jeden člověk. Neříkám, že jsou vysloveně špatné, ale prostě stejné," prohlásil Kimi pro finský list Turun Sanomat. Podle jeho názoru byla jedinou výjimkou z pera Tilkeho turecká trať v Istanbulu.
"Už jsem říkal, že se mi hodně líbilo Magny Cours. Dobrý povrch, trať členitá a okolí velmi příjemné. Také Imolu bych řadil mezi nejlepší okruhy, bral jsem ji vždy jako výzvu. To samé platí pro Nürburgring. Protikladem je Abú Zabí - pouštní místo bez jakéhokoli charakteru. Nejhorší pak byla určitě Korea. Musím zopakovat, že se na podobně trati vlastně není potřeba nějak zvlášť připravovat, když jsou si tak podobná," vysvětluje Räikkönen.
Bernie Ecclestone ale současný stav obhajuje především po finanční stránce: "Bohužel musíme putovat tam, kde si mohou dovolit závody zaplatit," vysvětluje pětaosmdesátiletý boss F1.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.