Mediální štvanice už dokázala přistřihnout křidélka nejedné vycházející hvězdičce. Pro skutečné fanoušky F1 bychom mohli připomenout ryzí talent F1 Jonathana Williamse, téměř pasovaného na budoucího šampiona, který ale skončil u jediné absolvované Grand Prix.
Totéž bychom mohli napsat o Giancarlo Baghettim, který v Grand Prix Francie 1961 "přišel, viděl a zvítězil" - ani výhra při debutu mu nezaručila slibnou kariéru. Další velký, a dle mnoha názorů promarněný talent byl třeba Jean Alesi, jehož zejména francouzská média viděla v roli nástupce Alaina Prosta.
Poněkud složitější situaci mají sourozenci nebo potomci slavných. Pokud se budeme držet rodiny Schumacherovy, byl to právě mladší z bratrů Ralf, který byl neustále porovnáván s Michaelem, snad i proto jeho kariéra byla nikoli vysloveně neúspěšná, ale přeci jenom méně výrazná. Ostatně skóre 91:6 v Ralfův neprospěch hovoří zdánlivě jasně. Nyní se v obdobné situaci může ocitnout i Michaelův syn Mick.
V sobotní akci Mercedesu Stars & Cars, pořádané před 40 000 diváky ve Stuttgartu, to byl další syn mistra světa Nico Rosberg, který mladého Schumachera vyřadil rozdílem téměř dvou vteřin. Právě třicetiletý pilot Mercedesu si je dobře vědom, jaký tlak na nositele slavného jména mohou vyvinout média. Mickovy výsledky v F4 považuje Nico za "smíšené" a připouští, že zájem médií může přinášet šestnáctiletému mladíkovi určité problémy. Ostatně daleko víc než jeho vítězství v závodě série ADAC F4 se připomínala jeho havírie, kdy si zlomil ruku.
Ve Stuttgartu poskytl Mick jeden rozhovor, v němž prohlásil událost za "super zábavu a čest být u toho". Rosberg jeho situaci popsal následovně: "Mick to má mnohem horší, než kdysi já. Kolem něj je neuvěřitelný humbuk. Nikdy jsem nic podobného neprožíval, u něj je to škoda, protože mu to musí určitě brát kus radosti ze sportu, ale musí se s tím umět vyrovnat a naučit žít. Já jsem si vždy všímal především toho, jaký je pilot a doufám, že tu mediální štvanici ustojí."
Lewis Hamilton dodal, že podle jeho názoru Mickovi stačilo si připomenout otcovu kariéru, aby měl řádnou inspiraci. "Určitě od mě nepotřebuje žádné rady, jemu stačí, aby se díval, co dokázal jeho otec," tvrdí trojnásobný mistr světa. Jenže právě v tom může být také určité úskalí.
Synové slavných otců to neměli nikdy lehké, ve Formuli 1 se výrazněji prosadil vlastně jen Jacques Villeneuve jr., který dokázal to, co se jeho otci nikdy nepovedlo - vyhrát mistrovský titul. K němu bychom mohli přiřadit jeho týmového kolegu Damona Hilla, rovněž mediálně ostře sledovaného kvůli otci Grahamovi. Damon sice korunu automobilového krále získal, ale jak sám tvrdil, zejména začátky, kdy raději závodil "na zapřenou", byly velice těžké. Příští rok budeme mít v F1 hned tři syny někdejších pilotů F1 - tedy za předpokladu, že jezdecká sestava Renaultu nedojde změn. K Rosbergovi, Palmerovi a Verstappenovi se může řadit i Carlos Sainz jr., jehož otec zanechal v motorsportu rovněž významnou roli, třebaže to nebylo v F1.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.