Mediální štvanice už dokázala přistřihnout křidélka nejedné vycházející hvězdičce. Pro skutečné fanoušky F1 bychom mohli připomenout ryzí talent F1 Jonathana Williamse, téměř pasovaného na budoucího šampiona, který ale skončil u jediné absolvované Grand Prix.
Totéž bychom mohli napsat o Giancarlo Baghettim, který v Grand Prix Francie 1961 "přišel, viděl a zvítězil" - ani výhra při debutu mu nezaručila slibnou kariéru. Další velký, a dle mnoha názorů promarněný talent byl třeba Jean Alesi, jehož zejména francouzská média viděla v roli nástupce Alaina Prosta.
Poněkud složitější situaci mají sourozenci nebo potomci slavných. Pokud se budeme držet rodiny Schumacherovy, byl to právě mladší z bratrů Ralf, který byl neustále porovnáván s Michaelem, snad i proto jeho kariéra byla nikoli vysloveně neúspěšná, ale přeci jenom méně výrazná. Ostatně skóre 91:6 v Ralfův neprospěch hovoří zdánlivě jasně. Nyní se v obdobné situaci může ocitnout i Michaelův syn Mick.
V sobotní akci Mercedesu Stars & Cars, pořádané před 40 000 diváky ve Stuttgartu, to byl další syn mistra světa Nico Rosberg, který mladého Schumachera vyřadil rozdílem téměř dvou vteřin. Právě třicetiletý pilot Mercedesu si je dobře vědom, jaký tlak na nositele slavného jména mohou vyvinout média. Mickovy výsledky v F4 považuje Nico za "smíšené" a připouští, že zájem médií může přinášet šestnáctiletému mladíkovi určité problémy. Ostatně daleko víc než jeho vítězství v závodě série ADAC F4 se připomínala jeho havírie, kdy si zlomil ruku.
Ve Stuttgartu poskytl Mick jeden rozhovor, v němž prohlásil událost za "super zábavu a čest být u toho". Rosberg jeho situaci popsal následovně: "Mick to má mnohem horší, než kdysi já. Kolem něj je neuvěřitelný humbuk. Nikdy jsem nic podobného neprožíval, u něj je to škoda, protože mu to musí určitě brát kus radosti ze sportu, ale musí se s tím umět vyrovnat a naučit žít. Já jsem si vždy všímal především toho, jaký je pilot a doufám, že tu mediální štvanici ustojí."
Lewis Hamilton dodal, že podle jeho názoru Mickovi stačilo si připomenout otcovu kariéru, aby měl řádnou inspiraci. "Určitě od mě nepotřebuje žádné rady, jemu stačí, aby se díval, co dokázal jeho otec," tvrdí trojnásobný mistr světa. Jenže právě v tom může být také určité úskalí.
Synové slavných otců to neměli nikdy lehké, ve Formuli 1 se výrazněji prosadil vlastně jen Jacques Villeneuve jr., který dokázal to, co se jeho otci nikdy nepovedlo - vyhrát mistrovský titul. K němu bychom mohli přiřadit jeho týmového kolegu Damona Hilla, rovněž mediálně ostře sledovaného kvůli otci Grahamovi. Damon sice korunu automobilového krále získal, ale jak sám tvrdil, zejména začátky, kdy raději závodil "na zapřenou", byly velice těžké. Příští rok budeme mít v F1 hned tři syny někdejších pilotů F1 - tedy za předpokladu, že jezdecká sestava Renaultu nedojde změn. K Rosbergovi, Palmerovi a Verstappenovi se může řadit i Carlos Sainz jr., jehož otec zanechal v motorsportu rovněž významnou roli, třebaže to nebylo v F1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.