Mediální štvanice už dokázala přistřihnout křidélka nejedné vycházející hvězdičce. Pro skutečné fanoušky F1 bychom mohli připomenout ryzí talent F1 Jonathana Williamse, téměř pasovaného na budoucího šampiona, který ale skončil u jediné absolvované Grand Prix.
Totéž bychom mohli napsat o Giancarlo Baghettim, který v Grand Prix Francie 1961 "přišel, viděl a zvítězil" - ani výhra při debutu mu nezaručila slibnou kariéru. Další velký, a dle mnoha názorů promarněný talent byl třeba Jean Alesi, jehož zejména francouzská média viděla v roli nástupce Alaina Prosta.
Poněkud složitější situaci mají sourozenci nebo potomci slavných. Pokud se budeme držet rodiny Schumacherovy, byl to právě mladší z bratrů Ralf, který byl neustále porovnáván s Michaelem, snad i proto jeho kariéra byla nikoli vysloveně neúspěšná, ale přeci jenom méně výrazná. Ostatně skóre 91:6 v Ralfův neprospěch hovoří zdánlivě jasně. Nyní se v obdobné situaci může ocitnout i Michaelův syn Mick.
V sobotní akci Mercedesu Stars & Cars, pořádané před 40 000 diváky ve Stuttgartu, to byl další syn mistra světa Nico Rosberg, který mladého Schumachera vyřadil rozdílem téměř dvou vteřin. Právě třicetiletý pilot Mercedesu si je dobře vědom, jaký tlak na nositele slavného jména mohou vyvinout média. Mickovy výsledky v F4 považuje Nico za "smíšené" a připouští, že zájem médií může přinášet šestnáctiletému mladíkovi určité problémy. Ostatně daleko víc než jeho vítězství v závodě série ADAC F4 se připomínala jeho havírie, kdy si zlomil ruku.
Ve Stuttgartu poskytl Mick jeden rozhovor, v němž prohlásil událost za "super zábavu a čest být u toho". Rosberg jeho situaci popsal následovně: "Mick to má mnohem horší, než kdysi já. Kolem něj je neuvěřitelný humbuk. Nikdy jsem nic podobného neprožíval, u něj je to škoda, protože mu to musí určitě brát kus radosti ze sportu, ale musí se s tím umět vyrovnat a naučit žít. Já jsem si vždy všímal především toho, jaký je pilot a doufám, že tu mediální štvanici ustojí."
Lewis Hamilton dodal, že podle jeho názoru Mickovi stačilo si připomenout otcovu kariéru, aby měl řádnou inspiraci. "Určitě od mě nepotřebuje žádné rady, jemu stačí, aby se díval, co dokázal jeho otec," tvrdí trojnásobný mistr světa. Jenže právě v tom může být také určité úskalí.
Synové slavných otců to neměli nikdy lehké, ve Formuli 1 se výrazněji prosadil vlastně jen Jacques Villeneuve jr., který dokázal to, co se jeho otci nikdy nepovedlo - vyhrát mistrovský titul. K němu bychom mohli přiřadit jeho týmového kolegu Damona Hilla, rovněž mediálně ostře sledovaného kvůli otci Grahamovi. Damon sice korunu automobilového krále získal, ale jak sám tvrdil, zejména začátky, kdy raději závodil "na zapřenou", byly velice těžké. Příští rok budeme mít v F1 hned tři syny někdejších pilotů F1 - tedy za předpokladu, že jezdecká sestava Renaultu nedojde změn. K Rosbergovi, Palmerovi a Verstappenovi se může řadit i Carlos Sainz jr., jehož otec zanechal v motorsportu rovněž významnou roli, třebaže to nebylo v F1.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.