Mediální štvanice už dokázala přistřihnout křidélka nejedné vycházející hvězdičce. Pro skutečné fanoušky F1 bychom mohli připomenout ryzí talent F1 Jonathana Williamse, téměř pasovaného na budoucího šampiona, který ale skončil u jediné absolvované Grand Prix.
Totéž bychom mohli napsat o Giancarlo Baghettim, který v Grand Prix Francie 1961 "přišel, viděl a zvítězil" - ani výhra při debutu mu nezaručila slibnou kariéru. Další velký, a dle mnoha názorů promarněný talent byl třeba Jean Alesi, jehož zejména francouzská média viděla v roli nástupce Alaina Prosta.
Poněkud složitější situaci mají sourozenci nebo potomci slavných. Pokud se budeme držet rodiny Schumacherovy, byl to právě mladší z bratrů Ralf, který byl neustále porovnáván s Michaelem, snad i proto jeho kariéra byla nikoli vysloveně neúspěšná, ale přeci jenom méně výrazná. Ostatně skóre 91:6 v Ralfův neprospěch hovoří zdánlivě jasně. Nyní se v obdobné situaci může ocitnout i Michaelův syn Mick.
V sobotní akci Mercedesu Stars & Cars, pořádané před 40 000 diváky ve Stuttgartu, to byl další syn mistra světa Nico Rosberg, který mladého Schumachera vyřadil rozdílem téměř dvou vteřin. Právě třicetiletý pilot Mercedesu si je dobře vědom, jaký tlak na nositele slavného jména mohou vyvinout média. Mickovy výsledky v F4 považuje Nico za "smíšené" a připouští, že zájem médií může přinášet šestnáctiletému mladíkovi určité problémy. Ostatně daleko víc než jeho vítězství v závodě série ADAC F4 se připomínala jeho havírie, kdy si zlomil ruku.
Ve Stuttgartu poskytl Mick jeden rozhovor, v němž prohlásil událost za "super zábavu a čest být u toho". Rosberg jeho situaci popsal následovně: "Mick to má mnohem horší, než kdysi já. Kolem něj je neuvěřitelný humbuk. Nikdy jsem nic podobného neprožíval, u něj je to škoda, protože mu to musí určitě brát kus radosti ze sportu, ale musí se s tím umět vyrovnat a naučit žít. Já jsem si vždy všímal především toho, jaký je pilot a doufám, že tu mediální štvanici ustojí."
Lewis Hamilton dodal, že podle jeho názoru Mickovi stačilo si připomenout otcovu kariéru, aby měl řádnou inspiraci. "Určitě od mě nepotřebuje žádné rady, jemu stačí, aby se díval, co dokázal jeho otec," tvrdí trojnásobný mistr světa. Jenže právě v tom může být také určité úskalí.
Synové slavných otců to neměli nikdy lehké, ve Formuli 1 se výrazněji prosadil vlastně jen Jacques Villeneuve jr., který dokázal to, co se jeho otci nikdy nepovedlo - vyhrát mistrovský titul. K němu bychom mohli přiřadit jeho týmového kolegu Damona Hilla, rovněž mediálně ostře sledovaného kvůli otci Grahamovi. Damon sice korunu automobilového krále získal, ale jak sám tvrdil, zejména začátky, kdy raději závodil "na zapřenou", byly velice těžké. Příští rok budeme mít v F1 hned tři syny někdejších pilotů F1 - tedy za předpokladu, že jezdecká sestava Renaultu nedojde změn. K Rosbergovi, Palmerovi a Verstappenovi se může řadit i Carlos Sainz jr., jehož otec zanechal v motorsportu rovněž významnou roli, třebaže to nebylo v F1.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.