Debata ohledně alternativních motorů začíná zabíhat místy do sféry arogance, Ecclestone obviňuje Mercedes z vytvoření nudné Formule 1. Názory se začínají tříbit, na jednu i druhou stranu přibývají noví zastánci.
Bernie Ecclestone důrazně prohlásil, že požaduje výkonný motor, který by si mohl kterýkoli tým levně pořídit, dále podotkl, že u takového agregátu nesmí existovat žádná vazba na automobilky přítomné v F1. Jeho názor potvrdil i Eddie Jordan, nedávno oceněný John Bloster Award. U příležitosti předání cen vysvětlil své stanovisko periodiku Speed Week.
"Vůbec se mi nelíbí, jak se věci vyvinuly. Při vší úctě k Mercedesu a Ferrari, uzurpují si příliš mnoho vlivu a kontroly. Musí se vrátit silní lidé, kteří podporují nezávislé týmy, protože ty jsou páteří tohoto sportu. Velcí výrobci mohou do F1 přicházet a odcházet z něj, jak se jim zlíbí, ale tu opravdovou Formuli 1 definují nezávislé týmy jako Williams. Tak tomu je dnes a bude i za deset let," tvrdí bývalý šéf stáje F1.
Na akci byl také přítomen komentátor a odborník F1, expilot Martin Brundle. Ten vyjádřil podporu snahám konkurenční BBC, jejíž omezené volně šířené vysílání je ohroženo sporem právě s Ecclestonem. Brundle doufá, že BBC bude nadále F1 vysílat, jak prohlásil pro noviny The Telegraph: "BBC máme rádi a v naší stanici Sky oceňujeme jejich práci, protože nás nutí vydat ze sebe to nejlepší. Doufám, že zůstane ve hře a nadále bude Formuli 1 vysílat," přeje si Brundle.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.