Debata ohledně alternativních motorů začíná zabíhat místy do sféry arogance, Ecclestone obviňuje Mercedes z vytvoření nudné Formule 1. Názory se začínají tříbit, na jednu i druhou stranu přibývají noví zastánci.
Bernie Ecclestone důrazně prohlásil, že požaduje výkonný motor, který by si mohl kterýkoli tým levně pořídit, dále podotkl, že u takového agregátu nesmí existovat žádná vazba na automobilky přítomné v F1. Jeho názor potvrdil i Eddie Jordan, nedávno oceněný John Bloster Award. U příležitosti předání cen vysvětlil své stanovisko periodiku Speed Week.
"Vůbec se mi nelíbí, jak se věci vyvinuly. Při vší úctě k Mercedesu a Ferrari, uzurpují si příliš mnoho vlivu a kontroly. Musí se vrátit silní lidé, kteří podporují nezávislé týmy, protože ty jsou páteří tohoto sportu. Velcí výrobci mohou do F1 přicházet a odcházet z něj, jak se jim zlíbí, ale tu opravdovou Formuli 1 definují nezávislé týmy jako Williams. Tak tomu je dnes a bude i za deset let," tvrdí bývalý šéf stáje F1.
Na akci byl také přítomen komentátor a odborník F1, expilot Martin Brundle. Ten vyjádřil podporu snahám konkurenční BBC, jejíž omezené volně šířené vysílání je ohroženo sporem právě s Ecclestonem. Brundle doufá, že BBC bude nadále F1 vysílat, jak prohlásil pro noviny The Telegraph: "BBC máme rádi a v naší stanici Sky oceňujeme jejich práci, protože nás nutí vydat ze sebe to nejlepší. Doufám, že zůstane ve hře a nadále bude Formuli 1 vysílat," přeje si Brundle.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.