Mexiko Formuli 1 mnoho závodníků nedodalo. Moisés Solana a Hector Rebaque se nedokázali prosadit, Riccardo Rodríguez příliš brzy zahynul a jeho bratr Pedro sice dvakrát zvítězil, ale také se potýkal s nepříliš kvalitní technikou.
Esteban Gutiérrez ještě bude mít možnost své kvality prokázat, takže z mnoha ohledů je v tuto chvíli nejlepším mexickým pilotem Sergio Pérez. Samozřejmě s ohledem na tradiční "ale". Pokud bychom totiž hodnotili Sergiovy výsledky stejným bodovým metrem jako v případě Pedra Rodrígueze, chyběl by mu na něj téměř dvojnásobek (získal by místo současných 266 bodů pouhých 37). A navíc ještě stále čeká na své první vítězství.
Pětadvacetiletý Mexičan v letošním roce absolvoval v mnoha směrech svou nejúspěšnější kariéru. Svého kolegu Nico Hülkenberga porazil nejen v konečné klasifikaci, ale podařilo se mu dostat jednou i na stupně vítězů. Němec ho naopak zdolal v tréninkovém souboji poměrem 11:8. "Letošní rok byl velice dobrý. V roce 2012 jsem sice stál třikrát na stupních vítězů, ale na druhou stranu jsem nyní mnohem konstantnějším pilotem než před třemi lety. A rozhodně i lepším."
Za svůj vrchol považuje Pérez výkon v Grand Prix Ruska. "Ale ne proto, že jsem tam skončil třetí. Specifická byla cesta k tomuto umístění. Brzy jsem vyměnil pneumatiky a pak jsem ty další musel dlouho udržet při životě, až do samého konce. A také bych nerad zapomněl na páté místo ve Spa a sedmé v Monacu."
Podle Péreze došlo k zásadnímu zlomu ve třetím tréninku ve Spa. Při té příležitosti rodák z Guadalajary zavzpominal na první test, kdy usedl do nového vozu VJM08: "Byl to velký šok. To auto bylo ještě horší, než jsme vůbec mohli pomyslet, ale nevzdali jsme to... Věděli jsme, že musíme využívat veškerých našich šancí a hodně budeme kompenzovat jeho nedostatky vhodnou strategií. V Melbourne byl Nico sedmý a já desátý, to nám dodalo odvahu. Ještě před nasazením B-specifikace jsme byli v Poháru konstruktérů pátí, a to i přesto, že Lotus měl v té době lepší vůz. Skutečnost, že jsme něčeho takového dosáhli posílila mou důvěru v tým. A v té době jsem se také rozhodl dále setrvat u Force Indie," pokračuje Pérez.
Ačkoliv B-specifikaci považoval Sergio za jednoznačně lepší, body sklidil až v belgickém Spa. "Měl jsem problém najít správné nastavení. Museli jsme hodně experimentovat, než jsem se k němu dopracoval, do toho ještě přišla nehoda na Hungaroringu. A potom Spa, třetí trénink, na autě se téměř všechno změnilo a najednou fungovalo jak má!"
Nejlepší umístění týmu (5.) i své vlastní (9.) považuje Pérez jako hodně vysoko položenou laťku pro následující rok. "Rádi bychom ji zdolali, ale pro tak malý tým je to obrovský úkol. Znamenalo by to předstihnout Williams nebo Red Bull, navíc očekávám, že někteří naši soupeři budou lepší než letos... například McLaren, Toro Rosso a nesmíme podceňovat ani Haas F1 Team. Ve skutečnosti to vůbec není nový tým, jejich propojení s Ferrari bude pro ostatní od počátku tvrdým oříškem," uzavírá Pérez.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.