Pro mnoho fanoušků to byl symbolický pohled - Fernando Alonso sedí v křesílku u trati, zatímco jeho nepojízdný mclaren je odtahován z trati. Španěl se díky tomu stal hitem sociálních sítí, on sám však na svůj obrovský propad do hloubi pole nahlíží konstruktivně.
Fernando však tvrdí, že jeho výsledky v týmu McLaren nebyly takovým zklamáním, jaké prožívá třeba Nico Rosberg vedle dominantního Hamiltona nebo Kimi Räikkönen ve dvojici se Sebastianem Vettelem. Na jejich příkladu ukazuje, že oni jsou vlastně ve složitejší situaci.
"Je pravda, že jsem prožil mizernou sezónu, ale myslím, že jsme se toho hodně naučili. Myslím, že daleko horší je, když jste na stupních vítězů na druhém nebo třetím místě, bez možnosti vyhrávat. V letošní sezóně jste si určitě všimli výrazů některých mistrů světa, problémů mezi týmovými kolegy a také určitých podivných momentů."
Alonso se také krátce vrátil ke své "provokaci", jak bylo někým nazýváno jeho posezení u trati. I to Španěl okomentoval: "Když někdo vypadne, většinou čeká na motocykl nebo auto pořadatelů, aby se dostal zpět do boxů, takže čeká na jednom místě. Já jsem neudělal nic jiného."
U McLarenu jsem na správném místěPřes velké množství soudů, jak si Alonso odchodem k McLarenu pohoršil, říká Fernando něco jiného. Problémový rok 2015 ho přebolí, pokud si z něj McLaren a Honda vezmou ponaučení pro příští sezónu. "Už myslím na rok 2016 a doufám, že všechny problémy definitivně zmizí. Jsme v procesu poznání a tohle je jediný způsob, jak uspět - poučit se z vlastních chyb a problémů. A právě to nyní děláme."
Čtyřiatřicetiletý rodák z Ovidea připustil, že jeho špatné výsledky v týmu z Wokingu na něj měly demoralizující vliv, ale dle vlastních slov to nebylo horší než jeho působení v posledních sezónách u Ferrari, kdy italský vůz nebyl dostatečně konkurenceschopný, aby triumfoval v šampionátu. "Všichni chceme vyhrát, ale v mém případě to po několik let bylo příliš těžké. Až nyní si uvědomuji, jak bylo obtížné jet tolik závodů, kdy jsem věděl, že nemohu vyhrát.
Věděli jsme, že Red Bull je o vteřinu rychlejší než kterékoli auto. To bylo v roce 2014 a loni se to opakovalo jen s tím rozdílem, že tentokrát to byl Mercedes. To byl jeden z důvodů, proč jsem odešel k McLarenu, protože měli silný projekt, jiný druh filozofie chápání nové Formule 1, takže to jsou důvody, proč by mohli a budou porážet Mercedes. U McLarenu jsem na správném místě," dodává Alonso.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.