Pro mnoho fanoušků to byl symbolický pohled - Fernando Alonso sedí v křesílku u trati, zatímco jeho nepojízdný mclaren je odtahován z trati. Španěl se díky tomu stal hitem sociálních sítí, on sám však na svůj obrovský propad do hloubi pole nahlíží konstruktivně.
Fernando však tvrdí, že jeho výsledky v týmu McLaren nebyly takovým zklamáním, jaké prožívá třeba Nico Rosberg vedle dominantního Hamiltona nebo Kimi Räikkönen ve dvojici se Sebastianem Vettelem. Na jejich příkladu ukazuje, že oni jsou vlastně ve složitejší situaci.
"Je pravda, že jsem prožil mizernou sezónu, ale myslím, že jsme se toho hodně naučili. Myslím, že daleko horší je, když jste na stupních vítězů na druhém nebo třetím místě, bez možnosti vyhrávat. V letošní sezóně jste si určitě všimli výrazů některých mistrů světa, problémů mezi týmovými kolegy a také určitých podivných momentů."
Alonso se také krátce vrátil ke své "provokaci", jak bylo někým nazýváno jeho posezení u trati. I to Španěl okomentoval: "Když někdo vypadne, většinou čeká na motocykl nebo auto pořadatelů, aby se dostal zpět do boxů, takže čeká na jednom místě. Já jsem neudělal nic jiného."
U McLarenu jsem na správném místěPřes velké množství soudů, jak si Alonso odchodem k McLarenu pohoršil, říká Fernando něco jiného. Problémový rok 2015 ho přebolí, pokud si z něj McLaren a Honda vezmou ponaučení pro příští sezónu. "Už myslím na rok 2016 a doufám, že všechny problémy definitivně zmizí. Jsme v procesu poznání a tohle je jediný způsob, jak uspět - poučit se z vlastních chyb a problémů. A právě to nyní děláme."
Čtyřiatřicetiletý rodák z Ovidea připustil, že jeho špatné výsledky v týmu z Wokingu na něj měly demoralizující vliv, ale dle vlastních slov to nebylo horší než jeho působení v posledních sezónách u Ferrari, kdy italský vůz nebyl dostatečně konkurenceschopný, aby triumfoval v šampionátu. "Všichni chceme vyhrát, ale v mém případě to po několik let bylo příliš těžké. Až nyní si uvědomuji, jak bylo obtížné jet tolik závodů, kdy jsem věděl, že nemohu vyhrát.
Věděli jsme, že Red Bull je o vteřinu rychlejší než kterékoli auto. To bylo v roce 2014 a loni se to opakovalo jen s tím rozdílem, že tentokrát to byl Mercedes. To byl jeden z důvodů, proč jsem odešel k McLarenu, protože měli silný projekt, jiný druh filozofie chápání nové Formule 1, takže to jsou důvody, proč by mohli a budou porážet Mercedes. U McLarenu jsem na správném místě," dodává Alonso.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.