Frustrace Fernanda Alonsa je letos už mnohokrát propíraná a medializovaná. Názory na jeho výroky se různí, ale ze strany pilotů se mu dostává podpory. Jako v případě jednoho bývalého a jednoho současného kolegy.
Španěl je v současné době označováním jako jeden z nejlepších a nejlépe placených pilotů na startovním roštu. Nic na tom nemění ani fakt, že v průběžné klasifikaci figuruje mezi bodujícími piloty na předposledním místě. Za ním je s dvoubodovou ztrátou už jen Marcus Ericsson.
Pochopení pro současnou situaci, ve které se Fernando Alonso nalézá, má někdejší pilot Williamsu a McLarenu Juan Pablo Montoya: "Fernando je pro mě hrdina! Nevím, jak takovou situaci snáší - já bych to asi těžko ustál. Pro pilota jako je on to musí být těžké."
Čtyřicetiletý Kolumbijec, který působil v sérii NASCAR a také IndyCar řekl španělským novinám AS, že nedávná mediální extempore jsou ze strany Alonsa lehce omluvitelná. "Plně chápu jeho rozladění, zklamání. Je mimořádně kvalitní jezdec. Ona záležitost v Japonsku týkající se radiových zpráv je naprosto logická. Já bych udělal totéž!" zastává se Fernanda Juan Pablo.
Čtyřicetiletý expilot F1 rovněž označuje dvojnásobného mistra světa za jednoznačně nejlepšího pilota v současném startovním poli F1. "Podle mého názoru je Vettel nejkompletnější a nejpracovitější, ale Alonso je nejrychlejší. Hamiltona bych označil jako rovnováhu mezi Vettelem a Alonsem, proto je na tom tak dobře," předkládá své hodnocení Montoya.
Alonso i Montoya začínali v F1 v roce 2001, ovšem Kolumbijec měl k dispozici v té době velice kvalitní Williams, zatímco Fernando sbíral zkušenosti v obdivovaném, ale slabém Minardi. Po Alonsově roční pauze spolu potom soupeřili ještě další tři a půl sezóny.
Také Daniel Ricciardo přidal svůj názor na otázku Alonsova působení v McLarenu. "Nejsem si zcela jist, jak se s tím vyrovnává. Je to asi otázka perspektivy. Něco jsme si o tom řekli s Jensonem Buttonem, zvláště o tom, zda ještě může mít nějakou motivaci. Jsem přesvědčen, že to není vůbec jednoduché, ale určitě vám to umožní získat jiný náhled na danou věc, a předpokládám, že si pak některých věcí víc ceníte. Neděle nejsou podle vašich představ, ale zbytek toho všeho je zábavou," dodává Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.