Frustrace Fernanda Alonsa je letos už mnohokrát propíraná a medializovaná. Názory na jeho výroky se různí, ale ze strany pilotů se mu dostává podpory. Jako v případě jednoho bývalého a jednoho současného kolegy.
Španěl je v současné době označováním jako jeden z nejlepších a nejlépe placených pilotů na startovním roštu. Nic na tom nemění ani fakt, že v průběžné klasifikaci figuruje mezi bodujícími piloty na předposledním místě. Za ním je s dvoubodovou ztrátou už jen Marcus Ericsson.
Pochopení pro současnou situaci, ve které se Fernando Alonso nalézá, má někdejší pilot Williamsu a McLarenu Juan Pablo Montoya: "Fernando je pro mě hrdina! Nevím, jak takovou situaci snáší - já bych to asi těžko ustál. Pro pilota jako je on to musí být těžké."
Čtyřicetiletý Kolumbijec, který působil v sérii NASCAR a také IndyCar řekl španělským novinám AS, že nedávná mediální extempore jsou ze strany Alonsa lehce omluvitelná. "Plně chápu jeho rozladění, zklamání. Je mimořádně kvalitní jezdec. Ona záležitost v Japonsku týkající se radiových zpráv je naprosto logická. Já bych udělal totéž!" zastává se Fernanda Juan Pablo.
Čtyřicetiletý expilot F1 rovněž označuje dvojnásobného mistra světa za jednoznačně nejlepšího pilota v současném startovním poli F1. "Podle mého názoru je Vettel nejkompletnější a nejpracovitější, ale Alonso je nejrychlejší. Hamiltona bych označil jako rovnováhu mezi Vettelem a Alonsem, proto je na tom tak dobře," předkládá své hodnocení Montoya.
Alonso i Montoya začínali v F1 v roce 2001, ovšem Kolumbijec měl k dispozici v té době velice kvalitní Williams, zatímco Fernando sbíral zkušenosti v obdivovaném, ale slabém Minardi. Po Alonsově roční pauze spolu potom soupeřili ještě další tři a půl sezóny.
Také Daniel Ricciardo přidal svůj názor na otázku Alonsova působení v McLarenu. "Nejsem si zcela jist, jak se s tím vyrovnává. Je to asi otázka perspektivy. Něco jsme si o tom řekli s Jensonem Buttonem, zvláště o tom, zda ještě může mít nějakou motivaci. Jsem přesvědčen, že to není vůbec jednoduché, ale určitě vám to umožní získat jiný náhled na danou věc, a předpokládám, že si pak některých věcí víc ceníte. Neděle nejsou podle vašich představ, ale zbytek toho všeho je zábavou," dodává Ricciardo.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.