Frustrace Fernanda Alonsa je letos už mnohokrát propíraná a medializovaná. Názory na jeho výroky se různí, ale ze strany pilotů se mu dostává podpory. Jako v případě jednoho bývalého a jednoho současného kolegy.
Španěl je v současné době označováním jako jeden z nejlepších a nejlépe placených pilotů na startovním roštu. Nic na tom nemění ani fakt, že v průběžné klasifikaci figuruje mezi bodujícími piloty na předposledním místě. Za ním je s dvoubodovou ztrátou už jen Marcus Ericsson.
Pochopení pro současnou situaci, ve které se Fernando Alonso nalézá, má někdejší pilot Williamsu a McLarenu Juan Pablo Montoya: "Fernando je pro mě hrdina! Nevím, jak takovou situaci snáší - já bych to asi těžko ustál. Pro pilota jako je on to musí být těžké."
Čtyřicetiletý Kolumbijec, který působil v sérii NASCAR a také IndyCar řekl španělským novinám AS, že nedávná mediální extempore jsou ze strany Alonsa lehce omluvitelná. "Plně chápu jeho rozladění, zklamání. Je mimořádně kvalitní jezdec. Ona záležitost v Japonsku týkající se radiových zpráv je naprosto logická. Já bych udělal totéž!" zastává se Fernanda Juan Pablo.
Čtyřicetiletý expilot F1 rovněž označuje dvojnásobného mistra světa za jednoznačně nejlepšího pilota v současném startovním poli F1. "Podle mého názoru je Vettel nejkompletnější a nejpracovitější, ale Alonso je nejrychlejší. Hamiltona bych označil jako rovnováhu mezi Vettelem a Alonsem, proto je na tom tak dobře," předkládá své hodnocení Montoya.
Alonso i Montoya začínali v F1 v roce 2001, ovšem Kolumbijec měl k dispozici v té době velice kvalitní Williams, zatímco Fernando sbíral zkušenosti v obdivovaném, ale slabém Minardi. Po Alonsově roční pauze spolu potom soupeřili ještě další tři a půl sezóny.
Také Daniel Ricciardo přidal svůj názor na otázku Alonsova působení v McLarenu. "Nejsem si zcela jist, jak se s tím vyrovnává. Je to asi otázka perspektivy. Něco jsme si o tom řekli s Jensonem Buttonem, zvláště o tom, zda ještě může mít nějakou motivaci. Jsem přesvědčen, že to není vůbec jednoduché, ale určitě vám to umožní získat jiný náhled na danou věc, a předpokládám, že si pak některých věcí víc ceníte. Neděle nejsou podle vašich představ, ale zbytek toho všeho je zábavou," dodává Ricciardo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.