Frustrace Fernanda Alonsa je letos už mnohokrát propíraná a medializovaná. Názory na jeho výroky se různí, ale ze strany pilotů se mu dostává podpory. Jako v případě jednoho bývalého a jednoho současného kolegy.
Španěl je v současné době označováním jako jeden z nejlepších a nejlépe placených pilotů na startovním roštu. Nic na tom nemění ani fakt, že v průběžné klasifikaci figuruje mezi bodujícími piloty na předposledním místě. Za ním je s dvoubodovou ztrátou už jen Marcus Ericsson.
Pochopení pro současnou situaci, ve které se Fernando Alonso nalézá, má někdejší pilot Williamsu a McLarenu Juan Pablo Montoya: "Fernando je pro mě hrdina! Nevím, jak takovou situaci snáší - já bych to asi těžko ustál. Pro pilota jako je on to musí být těžké."
Čtyřicetiletý Kolumbijec, který působil v sérii NASCAR a také IndyCar řekl španělským novinám AS, že nedávná mediální extempore jsou ze strany Alonsa lehce omluvitelná. "Plně chápu jeho rozladění, zklamání. Je mimořádně kvalitní jezdec. Ona záležitost v Japonsku týkající se radiových zpráv je naprosto logická. Já bych udělal totéž!" zastává se Fernanda Juan Pablo.
Čtyřicetiletý expilot F1 rovněž označuje dvojnásobného mistra světa za jednoznačně nejlepšího pilota v současném startovním poli F1. "Podle mého názoru je Vettel nejkompletnější a nejpracovitější, ale Alonso je nejrychlejší. Hamiltona bych označil jako rovnováhu mezi Vettelem a Alonsem, proto je na tom tak dobře," předkládá své hodnocení Montoya.
Alonso i Montoya začínali v F1 v roce 2001, ovšem Kolumbijec měl k dispozici v té době velice kvalitní Williams, zatímco Fernando sbíral zkušenosti v obdivovaném, ale slabém Minardi. Po Alonsově roční pauze spolu potom soupeřili ještě další tři a půl sezóny.
Také Daniel Ricciardo přidal svůj názor na otázku Alonsova působení v McLarenu. "Nejsem si zcela jist, jak se s tím vyrovnává. Je to asi otázka perspektivy. Něco jsme si o tom řekli s Jensonem Buttonem, zvláště o tom, zda ještě může mít nějakou motivaci. Jsem přesvědčen, že to není vůbec jednoduché, ale určitě vám to umožní získat jiný náhled na danou věc, a předpokládám, že si pak některých věcí víc ceníte. Neděle nejsou podle vašich představ, ale zbytek toho všeho je zábavou," dodává Ricciardo.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.