Fernando Alonso odešel od Ferrari, aby pozvedl své výsledky na úroveň, která mu oprávněně patří. Místo toho se potácí na 17. příčce celkového hodnocení. To si Španěl určitě nepředstavoval, i když věděl, že přechod k týmu s novým motorem nebude legrace.
Alonso je v současné době hodně rozladěný vlastně vším, výkonem motoru, chováním vozu i absencí štěstí, které se mu daleko častěji ukazuje spíš zezadu. Ostatně Grand Prix USA byla jedním z důkazů. Dvojnásobný mistr světa připustil, že jeho motivace hodně klesá, pokud by ji měl vyjádřit na stupnici od jedné do deseti, tak se potácí někde kolem "dvojky".
"Ale po Abú Dhabí už to bude jedenáctka," vyhrožuje Fernando, který vidí blýskání na lepší časy. Ačkoliv se o inovovaném motoru vyjadřoval opatrně, zamítl zprávy, že by měl v úmyslu tým opustit a hodlá se poprat o lepší výsledky v roce 2016. "Je to nový projekt vytvořený pro budoucnost. A za tím si stojím, i když letos nemáme žádné výsledky. Jsem přesvědčen, že jsme jediný tým, který v budoucnu může porazit Mercedes, ale rozhodně ne v krátkém horizontu," vzhlíží s optimismem do dalších závodů Alonso pro periodikum El Mundo Deportivo.
Jako největší problém vidí skutečnost, že systém rekuperace energie u Hondy pracuje nedostatečně, takže piloti McLarenu ztrácejí zhruba od poloviny rovinek až 160 koňských sil. "Pokud chceme urychlit proces zrání motoru, nutně musíme "kopírovat" soupeře. Cokoliv, co mají jiného než my," nastínil možnosti Alonso den před prvními tréninky s tím, že během zimní přestávky musí McLaren dohnat ztrátu 2,5 vteřiny na kolo.
"Ve formuli 1 neexistuje žádná magie. Je to jen a jen tvrdá práce. Chceme být příští rok pravidelně v poslední části kvalifikace a následující už bojovat o titul. Je to velmi, opravdu velmi optimistický cíl, ale pokusíme se udělat všechno, co je v našich silách," dodává Alonso.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.