Fernando Alonso odešel od Ferrari, aby pozvedl své výsledky na úroveň, která mu oprávněně patří. Místo toho se potácí na 17. příčce celkového hodnocení. To si Španěl určitě nepředstavoval, i když věděl, že přechod k týmu s novým motorem nebude legrace.
Alonso je v současné době hodně rozladěný vlastně vším, výkonem motoru, chováním vozu i absencí štěstí, které se mu daleko častěji ukazuje spíš zezadu. Ostatně Grand Prix USA byla jedním z důkazů. Dvojnásobný mistr světa připustil, že jeho motivace hodně klesá, pokud by ji měl vyjádřit na stupnici od jedné do deseti, tak se potácí někde kolem "dvojky".
"Ale po Abú Dhabí už to bude jedenáctka," vyhrožuje Fernando, který vidí blýskání na lepší časy. Ačkoliv se o inovovaném motoru vyjadřoval opatrně, zamítl zprávy, že by měl v úmyslu tým opustit a hodlá se poprat o lepší výsledky v roce 2016. "Je to nový projekt vytvořený pro budoucnost. A za tím si stojím, i když letos nemáme žádné výsledky. Jsem přesvědčen, že jsme jediný tým, který v budoucnu může porazit Mercedes, ale rozhodně ne v krátkém horizontu," vzhlíží s optimismem do dalších závodů Alonso pro periodikum El Mundo Deportivo.
Jako největší problém vidí skutečnost, že systém rekuperace energie u Hondy pracuje nedostatečně, takže piloti McLarenu ztrácejí zhruba od poloviny rovinek až 160 koňských sil. "Pokud chceme urychlit proces zrání motoru, nutně musíme "kopírovat" soupeře. Cokoliv, co mají jiného než my," nastínil možnosti Alonso den před prvními tréninky s tím, že během zimní přestávky musí McLaren dohnat ztrátu 2,5 vteřiny na kolo.
"Ve formuli 1 neexistuje žádná magie. Je to jen a jen tvrdá práce. Chceme být příští rok pravidelně v poslední části kvalifikace a následující už bojovat o titul. Je to velmi, opravdu velmi optimistický cíl, ale pokusíme se udělat všechno, co je v našich silách," dodává Alonso.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.