McLaren rozhodně nepředstavuje oázu klidu a pohody. Sotva se podařilo potvrdit v roli pilota pro rok 2016 Jensona Buttona, začínají se rojit zprávy, že by pro změnu mohl nevýkonnou loď s Hondou v podpalubí opustit Fernando Alonso.
Tuhle variantu si rozhodně umí představit expilot F1 a častý komentátor dění v jejím zákulisí, Skot David Coulthard. Po jeho nepříliš korektním, ale upřímném vyjádření v Suzuce vicemistr světa 2001 a čtyřnásobný držitel bronzového stupníku v celkovém hodnocení šampionátu (1995, 1997, 1998 a 2000) Španěla do jisté míry podpořil s tím, že jeho zklamání chápe.
Na otázku španělského deníku Marca týkající se možného odchodu mistra světa 2005 a 2006 skotský pilot odvětil: "Nevím, ale myslím, že by se to klidně mohlo stát. Přesto doufám, že k tomu nedojde, protože Fernando je velký bojovník a rozhodně si zaslouží mít na kontě víc titulů, než má," prohlásil David, který v současnosti spolupracuje s britskou televizí jako odborník pro danou oblast.
Možným zádrhelem je poněkud slabší komunikace mezi McLarenou a Hondou, což může přinášet horší postup při vývoji motoru. Coulthard je však přesvědčen, že Honda se nakonec propracuje do popředí. "Bude to ale určitou dobu trvat, a to není dobré ani pro jednoho z pilotů. A nakonec ani pro samotnou F1. Pokud se Hondě podaří přes zimu výkonnostní skok, všechno se může změnit. Pokud ne, Alonso asi těžko bude chtít bojovat o 15. místo."
David proto nastínil možnost, o které Alonso dost možná uvažuje - dát si roční pauzu a počkat, jak se spolupráce McLaren-Honda vyvine. A během přestávky by si mohl vyzkoušet 24 hodin Le Mans, tedy závod, o kterém sní. "Ta možnost tu je, Alain Prost to udělal obdobně. Ale má to svá úskalí, především z marketingového hlediska to pro Hondu není dobrý obrázek, když chce pilot na rok odejít."
Coulthard však srovnává dvě poněkud odlišné záležitosti. Když Alain Prost opouštěl v roce 1991 Ferrari, nešlo o dobrovolné rozhodnutí, nýbrž byl z týmu před posledním závodem sezóny "odejit" kvůli stupňující se kritice (Prost v tomto roce na Ferrari poprvé od roku 1981 nevyhrál za sezónu ani jeden závod). V té době už nebyla možnost na žádný kontrakt v lepší polovině startovního pole a i když se šuškalo o tom, že Prost koupí tým Ligier a v tomto voze bude absolvovat jakousi závodní rozcvičku, nakonec z této transakce sešlo.
V případě Alonsa není nikde řečeno, že by se po roční pauze do McLarenu vrátil, protože mezitím může dojít k mnoha okolnostem. Je ale také pravdou, že ctižádost španělského pilota je natolik velká, že by klidně mohl kvůli možnosti opět bojovat o vavříny Grand Prix a v šampionátu působiště změnil.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.