McLaren rozhodně nepředstavuje oázu klidu a pohody. Sotva se podařilo potvrdit v roli pilota pro rok 2016 Jensona Buttona, začínají se rojit zprávy, že by pro změnu mohl nevýkonnou loď s Hondou v podpalubí opustit Fernando Alonso.
Tuhle variantu si rozhodně umí představit expilot F1 a častý komentátor dění v jejím zákulisí, Skot David Coulthard. Po jeho nepříliš korektním, ale upřímném vyjádření v Suzuce vicemistr světa 2001 a čtyřnásobný držitel bronzového stupníku v celkovém hodnocení šampionátu (1995, 1997, 1998 a 2000) Španěla do jisté míry podpořil s tím, že jeho zklamání chápe.
Na otázku španělského deníku Marca týkající se možného odchodu mistra světa 2005 a 2006 skotský pilot odvětil: "Nevím, ale myslím, že by se to klidně mohlo stát. Přesto doufám, že k tomu nedojde, protože Fernando je velký bojovník a rozhodně si zaslouží mít na kontě víc titulů, než má," prohlásil David, který v současnosti spolupracuje s britskou televizí jako odborník pro danou oblast.
Možným zádrhelem je poněkud slabší komunikace mezi McLarenou a Hondou, což může přinášet horší postup při vývoji motoru. Coulthard je však přesvědčen, že Honda se nakonec propracuje do popředí. "Bude to ale určitou dobu trvat, a to není dobré ani pro jednoho z pilotů. A nakonec ani pro samotnou F1. Pokud se Hondě podaří přes zimu výkonnostní skok, všechno se může změnit. Pokud ne, Alonso asi těžko bude chtít bojovat o 15. místo."
David proto nastínil možnost, o které Alonso dost možná uvažuje - dát si roční pauzu a počkat, jak se spolupráce McLaren-Honda vyvine. A během přestávky by si mohl vyzkoušet 24 hodin Le Mans, tedy závod, o kterém sní. "Ta možnost tu je, Alain Prost to udělal obdobně. Ale má to svá úskalí, především z marketingového hlediska to pro Hondu není dobrý obrázek, když chce pilot na rok odejít."
Coulthard však srovnává dvě poněkud odlišné záležitosti. Když Alain Prost opouštěl v roce 1991 Ferrari, nešlo o dobrovolné rozhodnutí, nýbrž byl z týmu před posledním závodem sezóny "odejit" kvůli stupňující se kritice (Prost v tomto roce na Ferrari poprvé od roku 1981 nevyhrál za sezónu ani jeden závod). V té době už nebyla možnost na žádný kontrakt v lepší polovině startovního pole a i když se šuškalo o tom, že Prost koupí tým Ligier a v tomto voze bude absolvovat jakousi závodní rozcvičku, nakonec z této transakce sešlo.
V případě Alonsa není nikde řečeno, že by se po roční pauze do McLarenu vrátil, protože mezitím může dojít k mnoha okolnostem. Je ale také pravdou, že ctižádost španělského pilota je natolik velká, že by klidně mohl kvůli možnosti opět bojovat o vavříny Grand Prix a v šampionátu působiště změnil.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.