Podpis na nové smlouvě mezi mistrem světa 2007 a stájí Ferrari ještě ani pořádně neoschl a už se paddockem F1 nesou spekulace, co bude dál. Jeden rok není v horizontu formule 1 dlouhou dobou a týmy musí myslet hodně dopředu.
Není to žádná nová písnička - pokud si stáj pojistí mladou nadějnou "mladou pušku" s dostatečným předstihem, může se později smát, jak konkurenci vypálila rybník. Navíc čas zastavit nejde a Iceman Räikkönen, nejstarší pilot ve startovním poli, nemůže jezdit jako kdysi Fangio a jemu podobní borci do padesáti let.
Martin Brundle je nejen zkušený expilot F1, jeho postřehy ze současného prostředí královny motoristického sportu jsou velice zajímavé. Šestapadesátiletý Brit se domnívá, že Ferrari už nyní rozhazuje sítě a začíná lovit v mladých vodách. Jedním z nejpravděpodobnějších kandidátů může být Max Verstappen. "Bylo by určitě lákavé, mít takový talent v týmu. Otázkou je, jak by se k takové variantě stavěl Sebastian Vettel. Máme ještě v dobré paměti, jak se nepříznivě vyrovnával ve své poslední sezóně s faktem, že ho Ricciardo téměř pravidelně porážel. Možná i to byl důvod jeho velké Kimiho podpory, aby si udržel výsadní postavení."
Brundle se rovněž domnívá, že Ferrari patří ke konzervativním týmům. "Špičkové stáje k takovému modelu inklinují - pořád je lepší mít zkušeného pilota než někoho, o němž dohromady nic nevíte. První kategorie má své výsledky, jsou to bývalí mistři světa. Ferrari tak prostě volí bezpečnou cestu." Dle názoru účastníka 158 Grand Prix by Ferrari mělo udělat vše proto, aby si pojistilo Verstappena co nejdřív.
Je tu však ještě jiný úhel pohledu. U Ferrari je poměrně značný tlak na jakéhokoli pilota a zvláště relativně nezkušený mladík, který přijde do prostředí legendárního týmu může jednou nepříliš povedenou sezónou přijít o velkou šanci. Ostatně je tu třeba příklad Sergia Péreze a jeho angažmá u McLarenu, i když Mexičan byl v té době o něco starší než Max.
Navíc v záloze číhají na svou šanci podstatně zkušenější Gutiérrez a Vergne, kteří mají mnohem větší zkušenosti, a pokud setrvají na postech testpilotů, budou během dvou let mít rudé maranellské oře v malíčku. Což jim dává oproti sice hodně mladému, ale pořád nezkušenému Verstappenovi jisté šance. Nikde navíc není psáno, že si Holanďan v příštím roce povede stejně úspěšně, jako letos. Těch zázračných mladíků už F1 něco pamatuje, a zdaleka ne všichni se dopracovali aspoň k vítězné Grand Prix. Takový Chris Amon by o tom mohl vyprávět.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.