Podpis na nové smlouvě mezi mistrem světa 2007 a stájí Ferrari ještě ani pořádně neoschl a už se paddockem F1 nesou spekulace, co bude dál. Jeden rok není v horizontu formule 1 dlouhou dobou a týmy musí myslet hodně dopředu.
Není to žádná nová písnička - pokud si stáj pojistí mladou nadějnou "mladou pušku" s dostatečným předstihem, může se později smát, jak konkurenci vypálila rybník. Navíc čas zastavit nejde a Iceman Räikkönen, nejstarší pilot ve startovním poli, nemůže jezdit jako kdysi Fangio a jemu podobní borci do padesáti let.
Martin Brundle je nejen zkušený expilot F1, jeho postřehy ze současného prostředí královny motoristického sportu jsou velice zajímavé. Šestapadesátiletý Brit se domnívá, že Ferrari už nyní rozhazuje sítě a začíná lovit v mladých vodách. Jedním z nejpravděpodobnějších kandidátů může být Max Verstappen. "Bylo by určitě lákavé, mít takový talent v týmu. Otázkou je, jak by se k takové variantě stavěl Sebastian Vettel. Máme ještě v dobré paměti, jak se nepříznivě vyrovnával ve své poslední sezóně s faktem, že ho Ricciardo téměř pravidelně porážel. Možná i to byl důvod jeho velké Kimiho podpory, aby si udržel výsadní postavení."
Brundle se rovněž domnívá, že Ferrari patří ke konzervativním týmům. "Špičkové stáje k takovému modelu inklinují - pořád je lepší mít zkušeného pilota než někoho, o němž dohromady nic nevíte. První kategorie má své výsledky, jsou to bývalí mistři světa. Ferrari tak prostě volí bezpečnou cestu." Dle názoru účastníka 158 Grand Prix by Ferrari mělo udělat vše proto, aby si pojistilo Verstappena co nejdřív.
Je tu však ještě jiný úhel pohledu. U Ferrari je poměrně značný tlak na jakéhokoli pilota a zvláště relativně nezkušený mladík, který přijde do prostředí legendárního týmu může jednou nepříliš povedenou sezónou přijít o velkou šanci. Ostatně je tu třeba příklad Sergia Péreze a jeho angažmá u McLarenu, i když Mexičan byl v té době o něco starší než Max.
Navíc v záloze číhají na svou šanci podstatně zkušenější Gutiérrez a Vergne, kteří mají mnohem větší zkušenosti, a pokud setrvají na postech testpilotů, budou během dvou let mít rudé maranellské oře v malíčku. Což jim dává oproti sice hodně mladému, ale pořád nezkušenému Verstappenovi jisté šance. Nikde navíc není psáno, že si Holanďan v příštím roce povede stejně úspěšně, jako letos. Těch zázračných mladíků už F1 něco pamatuje, a zdaleka ne všichni se dopracovali aspoň k vítězné Grand Prix. Takový Chris Amon by o tom mohl vyprávět.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.