Podpis na nové smlouvě mezi mistrem světa 2007 a stájí Ferrari ještě ani pořádně neoschl a už se paddockem F1 nesou spekulace, co bude dál. Jeden rok není v horizontu formule 1 dlouhou dobou a týmy musí myslet hodně dopředu.
Není to žádná nová písnička - pokud si stáj pojistí mladou nadějnou "mladou pušku" s dostatečným předstihem, může se později smát, jak konkurenci vypálila rybník. Navíc čas zastavit nejde a Iceman Räikkönen, nejstarší pilot ve startovním poli, nemůže jezdit jako kdysi Fangio a jemu podobní borci do padesáti let.
Martin Brundle je nejen zkušený expilot F1, jeho postřehy ze současného prostředí královny motoristického sportu jsou velice zajímavé. Šestapadesátiletý Brit se domnívá, že Ferrari už nyní rozhazuje sítě a začíná lovit v mladých vodách. Jedním z nejpravděpodobnějších kandidátů může být Max Verstappen. "Bylo by určitě lákavé, mít takový talent v týmu. Otázkou je, jak by se k takové variantě stavěl Sebastian Vettel. Máme ještě v dobré paměti, jak se nepříznivě vyrovnával ve své poslední sezóně s faktem, že ho Ricciardo téměř pravidelně porážel. Možná i to byl důvod jeho velké Kimiho podpory, aby si udržel výsadní postavení."
Brundle se rovněž domnívá, že Ferrari patří ke konzervativním týmům. "Špičkové stáje k takovému modelu inklinují - pořád je lepší mít zkušeného pilota než někoho, o němž dohromady nic nevíte. První kategorie má své výsledky, jsou to bývalí mistři světa. Ferrari tak prostě volí bezpečnou cestu." Dle názoru účastníka 158 Grand Prix by Ferrari mělo udělat vše proto, aby si pojistilo Verstappena co nejdřív.
Je tu však ještě jiný úhel pohledu. U Ferrari je poměrně značný tlak na jakéhokoli pilota a zvláště relativně nezkušený mladík, který přijde do prostředí legendárního týmu může jednou nepříliš povedenou sezónou přijít o velkou šanci. Ostatně je tu třeba příklad Sergia Péreze a jeho angažmá u McLarenu, i když Mexičan byl v té době o něco starší než Max.
Navíc v záloze číhají na svou šanci podstatně zkušenější Gutiérrez a Vergne, kteří mají mnohem větší zkušenosti, a pokud setrvají na postech testpilotů, budou během dvou let mít rudé maranellské oře v malíčku. Což jim dává oproti sice hodně mladému, ale pořád nezkušenému Verstappenovi jisté šance. Nikde navíc není psáno, že si Holanďan v příštím roce povede stejně úspěšně, jako letos. Těch zázračných mladíků už F1 něco pamatuje, a zdaleka ne všichni se dopracovali aspoň k vítězné Grand Prix. Takový Chris Amon by o tom mohl vyprávět.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.