Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Yuki Tsunoda přiznal, že jeho těžká nehoda z kvalifikace v Imole má stále důsledky. Před Velkou cenou Monaka potvrdil, že kvůli rozsáhlému poškození vozu bude jezdit se starší verzí podlahy, kterou Red Bull používal před závodem v Miami. Zatímco Max Verstappen bude mít k dispozici nejnovější specifikaci, Tsunoda se vrací k předchozí verzi. Podle svých slov si za to ale může sám.
„Upřímně, nikdy jsem nejel s kompletním novým balíčkem. I v Imole to nebylo úplně ono. A v Monaku ho znovu nemáme. Udělal jsem krok zpět, což je moje chyba,“ řekl japonský jezdec pro Motorsport.com. V Imole nezvládl průjezd rychlou šikanou Tamburello, narazil do bariéry a poškodil podlahu, šasi i pohonnou jednotku. Tým musel postavit náhradní vůz.
Tsunoda přiznal, že havárie byla důsledkem jeho nedostatečné znalosti chování letošního vozu Red Bullu. Po přestupu z VCARB, kde působil do Velké ceny Japonska, ještě neměl dostatek času pochopit citlivost vozu na změny nastavení. „Takovou nehodu jsem od roku 2022 v autě VCARB nezažil. Příliš jsem tlačil. Chybělo mi pochopení toho, jak se auto bude chovat,“ vysvětlil.
Rozdíly mezi letošním vozem Red Bullu a jeho předchozím monopostem ho překvapily. „Red Bull se mění víc, než jsem čekal. U VCARB jsem mohl měnit nastavení a nedělo se tolik. Tady musím být opatrnější. Když zkouším něco nového, nesmím tlačit,“ dodal. Přiznal také, že adaptace na nový tým a techniku je pomalejší, než očekával.
V Monaku ho čeká další zkouška. Technická trať, minimální prostor pro chyby a důraz na preciznost. Přesto věří, že dokáže předvést solidní výkon. „Tu trať mám rád a z minulých dvou let mám dobré vzpomínky. Max říká, že Red Bull je v Monaku hodně hrbolatý a náročný na řízení. Potřebuji si postupně budovat důvěru a zajet dobrou kvalifikaci,“ uvedl.
Red Bull přivezl do Monaka několik specifických vylepšení, jako je křídlo s vyšším přítlakem, nové brzdové kanálky a upravené přední zavěšení pro lepší manévrování v úzkých zatáčkách. Tsunoda ale zůstává soustředěný a klíčem pro něj bude tempo zvyšovat postupně.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.