Ztracená šance? Tsunoda se v Monaku pere s následky vlastní chyby

Yuki Tsunoda v Monaku
Yuki Tsunoda v Monaku, foto: Red Bull Content Pool
Josef Mráček 23. května 2025 14:03
Sdílej:

Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.

Yuki Tsunoda přiznal, že jeho těžká nehoda z kvalifikace v Imole má stále důsledky. Před Velkou cenou Monaka potvrdil, že kvůli rozsáhlému poškození vozu bude jezdit se starší verzí podlahy, kterou Red Bull používal před závodem v Miami. Zatímco Max Verstappen bude mít k dispozici nejnovější specifikaci, Tsunoda se vrací k předchozí verzi. Podle svých slov si za to ale může sám.

„Upřímně, nikdy jsem nejel s kompletním novým balíčkem. I v Imole to nebylo úplně ono. A v Monaku ho znovu nemáme. Udělal jsem krok zpět, což je moje chyba,“ řekl japonský jezdec pro Motorsport.com. V Imole nezvládl průjezd rychlou šikanou Tamburello, narazil do bariéry a poškodil podlahu, šasi i pohonnou jednotku. Tým musel postavit náhradní vůz.

Tsunoda přiznal, že havárie byla důsledkem jeho nedostatečné znalosti chování letošního vozu Red Bullu. Po přestupu z VCARB, kde působil do Velké ceny Japonska, ještě neměl dostatek času pochopit citlivost vozu na změny nastavení. „Takovou nehodu jsem od roku 2022 v autě VCARB nezažil. Příliš jsem tlačil. Chybělo mi pochopení toho, jak se auto bude chovat,“ vysvětlil.

Rozdíly mezi letošním vozem Red Bullu a jeho předchozím monopostem ho překvapily. „Red Bull se mění víc, než jsem čekal. U VCARB jsem mohl měnit nastavení a nedělo se tolik. Tady musím být opatrnější. Když zkouším něco nového, nesmím tlačit,“ dodal. Přiznal také, že adaptace na nový tým a techniku je pomalejší, než očekával.

V Monaku ho čeká další zkouška. Technická trať, minimální prostor pro chyby a důraz na preciznost. Přesto věří, že dokáže předvést solidní výkon. „Tu trať mám rád a z minulých dvou let mám dobré vzpomínky. Max říká, že Red Bull je v Monaku hodně hrbolatý a náročný na řízení. Potřebuji si postupně budovat důvěru a zajet dobrou kvalifikaci,“ uvedl.

Red Bull přivezl do Monaka několik specifických vylepšení, jako je křídlo s vyšším přítlakem, nové brzdové kanálky a upravené přední zavěšení pro lepší manévrování v úzkých zatáčkách. Tsunoda ale zůstává soustředěný a klíčem pro něj bude tempo zvyšovat postupně.

Stalo se