Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Yuki Tsunoda přiznal, že jeho těžká nehoda z kvalifikace v Imole má stále důsledky. Před Velkou cenou Monaka potvrdil, že kvůli rozsáhlému poškození vozu bude jezdit se starší verzí podlahy, kterou Red Bull používal před závodem v Miami. Zatímco Max Verstappen bude mít k dispozici nejnovější specifikaci, Tsunoda se vrací k předchozí verzi. Podle svých slov si za to ale může sám.
„Upřímně, nikdy jsem nejel s kompletním novým balíčkem. I v Imole to nebylo úplně ono. A v Monaku ho znovu nemáme. Udělal jsem krok zpět, což je moje chyba,“ řekl japonský jezdec pro Motorsport.com. V Imole nezvládl průjezd rychlou šikanou Tamburello, narazil do bariéry a poškodil podlahu, šasi i pohonnou jednotku. Tým musel postavit náhradní vůz.
Tsunoda přiznal, že havárie byla důsledkem jeho nedostatečné znalosti chování letošního vozu Red Bullu. Po přestupu z VCARB, kde působil do Velké ceny Japonska, ještě neměl dostatek času pochopit citlivost vozu na změny nastavení. „Takovou nehodu jsem od roku 2022 v autě VCARB nezažil. Příliš jsem tlačil. Chybělo mi pochopení toho, jak se auto bude chovat,“ vysvětlil.
Rozdíly mezi letošním vozem Red Bullu a jeho předchozím monopostem ho překvapily. „Red Bull se mění víc, než jsem čekal. U VCARB jsem mohl měnit nastavení a nedělo se tolik. Tady musím být opatrnější. Když zkouším něco nového, nesmím tlačit,“ dodal. Přiznal také, že adaptace na nový tým a techniku je pomalejší, než očekával.
V Monaku ho čeká další zkouška. Technická trať, minimální prostor pro chyby a důraz na preciznost. Přesto věří, že dokáže předvést solidní výkon. „Tu trať mám rád a z minulých dvou let mám dobré vzpomínky. Max říká, že Red Bull je v Monaku hodně hrbolatý a náročný na řízení. Potřebuji si postupně budovat důvěru a zajet dobrou kvalifikaci,“ uvedl.
Red Bull přivezl do Monaka několik specifických vylepšení, jako je křídlo s vyšším přítlakem, nové brzdové kanálky a upravené přední zavěšení pro lepší manévrování v úzkých zatáčkách. Tsunoda ale zůstává soustředěný a klíčem pro něj bude tempo zvyšovat postupně.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.