Lando Norris a Oscar Piastri, kteří byli považováni za silné favority na zisk pole position na Velké ceně Číny, nakonec zůstali bez místa v první řadě. Přestože očekávání byla vysoká, oba jezdci McLarenu se nedokázali probojovat na čelní pozice a před nimi skončili silní konkurenti.
Lando Norris přiznal, že jeho vlastní chyby stály McLaren pozici na předních příčkách v kvalifikaci na sprint na Velké ceně Číny. Po vítězství v Austrálii minulý víkend byl považován za jednoho z hlavních favoritů, ale kvalifikační výsledek ho nechal daleko za očekáváním.
Norris, jehož týmový kolega Oscar Piastri startuje ze třetího místa, se před kvalifikací zmínil o tom, že mu auto příliš nevyhovuje, ale v Šanghaji byly hlavní příčinou jeho výsledku dvě malé chyby během obou pokusů. „Udělal jsem chybu. Zablokoval jsem kola v poslední zatáčce,“ řekl Norris. „Ale teď máme problém. Jednoduše nejsme dost rychlí. Hodně se trápíme s autem.“
„Je to více o mně než o autě. Auto nemohu udělat dokonalým, ale tohle byla moje chyba, že jsem příliš tlačil,“ pokračoval Norris. „Takže se musím trochu zklidnit a nesnažit se tolik tlačit. Myslím, že auto je stále dobré a v dobrém okně, možná ne dost na pole position, ale určitě můžeme jít vpřed.“
Norris zmínil, že větrné podmínky na šanghajském okruhu přispěly k tomu, že bylo auto těžší na řízení. „Dnes se ukázaly naše problémy, které nás trápily víc než dříve. Nic víc než to. Děláme příliš mnoho chyb, je to prostě těžké auto na řízení,“ dodal Norris.
„Myslím, že celkově během dne jsme měli problémy s předními koly a hodně jsme trpěli v poslední zatáčce kvůli zadním větrům. Je to hodně podobné jako v Bahrajnu během předsezónních testů. Když vítr fouká, trápíme se daleko víc. Takže jak já, tak Oscar jsme měli větší problémy, zjevně víc já než on,“ vysvětlil Norris.
McLaren, který byl považován za nejsilnější tým, se nedokázal soustředit na rychlé kolo v SQ3, když Lewis Hamilton zajel pole position pro Ferrari a Max Verstappen z Red Bullu obsadil druhé místo. Piastri si stěžoval na strategii, kdy vyjeli dříve než jejich soupeři, ale stále věří v silný výkon v sobotním sprintu.
„Myslím, že jsme byli asi rychlí ve špatný čas, bohužel,“ řekl Piastri. „SQ1 a SQ2 se cítily dobře, ale v SQ3 jsme zkusili něco trochu jiného, vyjeli jsme mnohem dřív a zkusili dva pokusy, což se možná nakonec neukázalo jako nejlepší rozhodnutí, ale myslím, že to musíme prozkoumat.“
„Výkonnost auta je stále velmi silná a stále jsem přesvědčený, že můžeme bojovat ze třetího místa. Bylo to těžké, myslím, že povrch tratě má hodně přilnavosti, ale je velmi nevyzpytatelný, a celý den bylo těžké udržet auto pod kontrolou. Upřímně si myslím, že jsme se pokusili auto zkrotit pro sprintovou kvalifikaci dobře, možná jsme jen trochu pokazili plán,“ uzavřel Piastri.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.