Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Williams se dostal do centra pozornosti sportovních komisařů Velké ceny Číny kvůli údajnému porušení technických pravidel spojenému s nedávno zavedenou směrnicí FIA, informuje PlanetF1.
Podle článku 1.6 Technických předpisů je každý tým povinen průběžně prokazovat, že jeho vůz odpovídá pravidlům během celého závodního víkendu. Tým však údajně nedodal požadované videozáznamy do jedné hodiny po prvním tréninku, což by mohlo znamenat porušení hned dvou ustanovení pravidel.
Sporná situace se týká směrnice TD034L, která všem týmům nařizuje instalaci kamer monitorujících flexibilitu předního a zadního křídla. FIA tím zpřísňuje dohled nad aerodynamickými prvky a snaží se eliminovat jakékoli nežádoucí ohýbání těchto komponentů.
Na možné pochybení Williamsu upozornil technický delegát FIA Jo Bauer přibližně 90 minut po skončení sprintové kvalifikace. Komisaři nyní případ prověří a rozhodnou, zda britský tým čekají nějaké důsledky.
Tým Williams byl oficiálně povolán ke sportovním komisařům Velké ceny Číny kvůli údajnému porušení článků 3.2.2 a 3.15.16 Technických pravidel Formule 1. Důvodem je nedodání videozáznamů z bezdrátových kamer sledujících přední a zadní část vozu v požadovaném časovém limitu.
Zástupce stáje se musí dostavit k jednání s komisaři v Šanghaji v 8:30 místního času.
Není zatím jasné, zda Williams videozáznamy vůbec neposkytl, nebo pouze nedodržel stanovený časový rámec pro jejich odevzdání. Portál PlanetF1.com oslovil jak FIA, tak samotný tým Williams s žádostí o vyjádření.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.