Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Williams se dostal do centra pozornosti sportovních komisařů Velké ceny Číny kvůli údajnému porušení technických pravidel spojenému s nedávno zavedenou směrnicí FIA, informuje PlanetF1.
Podle článku 1.6 Technických předpisů je každý tým povinen průběžně prokazovat, že jeho vůz odpovídá pravidlům během celého závodního víkendu. Tým však údajně nedodal požadované videozáznamy do jedné hodiny po prvním tréninku, což by mohlo znamenat porušení hned dvou ustanovení pravidel.
Sporná situace se týká směrnice TD034L, která všem týmům nařizuje instalaci kamer monitorujících flexibilitu předního a zadního křídla. FIA tím zpřísňuje dohled nad aerodynamickými prvky a snaží se eliminovat jakékoli nežádoucí ohýbání těchto komponentů.
Na možné pochybení Williamsu upozornil technický delegát FIA Jo Bauer přibližně 90 minut po skončení sprintové kvalifikace. Komisaři nyní případ prověří a rozhodnou, zda britský tým čekají nějaké důsledky.
Tým Williams byl oficiálně povolán ke sportovním komisařům Velké ceny Číny kvůli údajnému porušení článků 3.2.2 a 3.15.16 Technických pravidel Formule 1. Důvodem je nedodání videozáznamů z bezdrátových kamer sledujících přední a zadní část vozu v požadovaném časovém limitu.
Zástupce stáje se musí dostavit k jednání s komisaři v Šanghaji v 8:30 místního času.
Není zatím jasné, zda Williams videozáznamy vůbec neposkytl, nebo pouze nedodržel stanovený časový rámec pro jejich odevzdání. Portál PlanetF1.com oslovil jak FIA, tak samotný tým Williams s žádostí o vyjádření.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.