Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Williams se dostal do centra pozornosti sportovních komisařů Velké ceny Číny kvůli údajnému porušení technických pravidel spojenému s nedávno zavedenou směrnicí FIA, informuje PlanetF1.
Podle článku 1.6 Technických předpisů je každý tým povinen průběžně prokazovat, že jeho vůz odpovídá pravidlům během celého závodního víkendu. Tým však údajně nedodal požadované videozáznamy do jedné hodiny po prvním tréninku, což by mohlo znamenat porušení hned dvou ustanovení pravidel.
Sporná situace se týká směrnice TD034L, která všem týmům nařizuje instalaci kamer monitorujících flexibilitu předního a zadního křídla. FIA tím zpřísňuje dohled nad aerodynamickými prvky a snaží se eliminovat jakékoli nežádoucí ohýbání těchto komponentů.
Na možné pochybení Williamsu upozornil technický delegát FIA Jo Bauer přibližně 90 minut po skončení sprintové kvalifikace. Komisaři nyní případ prověří a rozhodnou, zda britský tým čekají nějaké důsledky.
Tým Williams byl oficiálně povolán ke sportovním komisařům Velké ceny Číny kvůli údajnému porušení článků 3.2.2 a 3.15.16 Technických pravidel Formule 1. Důvodem je nedodání videozáznamů z bezdrátových kamer sledujících přední a zadní část vozu v požadovaném časovém limitu.
Zástupce stáje se musí dostavit k jednání s komisaři v Šanghaji v 8:30 místního času.
Není zatím jasné, zda Williams videozáznamy vůbec neposkytl, nebo pouze nedodržel stanovený časový rámec pro jejich odevzdání. Portál PlanetF1.com oslovil jak FIA, tak samotný tým Williams s žádostí o vyjádření.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.