Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Carlos Sainz, jezdec stáje Williams, převzal po Sebastianu Vettelovi roli ředitele Asociace jezdců velkých cen (GPDA). Připojil se tak k Georgi Russellovi, který byl od Vettelova odchodu z F1 na konci roku 2022 jediným aktivním jezdcem zastupujícím zájmy pilotů v této organizaci.
Od roku 2014 vede Asociaci jezdců velkých cen (GPDA) bývalý pilot F1 a dvojnásobný vítěz Le Mans Alexander Wurz. V roce 2021 se k němu připojil George Russell, který byl v organizaci po dvou letech závodění v F1.
Dnes je vedení GPDA tvořeno čtyřmi klíčovými osobnostmi – kromě Wurze a Russella také Carlose Sainze, jenž nahradil Sebastiana Vettela jako ředitel, a Anastasií Fowle, která se věnuje právním záležitostem organizace.
„Jsem vášnivý fanoušek svého sportu a myslím, že my jezdci máme odpovědnost udělat vše, co je v našich silách, abychom spolupracovali se všemi zúčastněnými a posouvali sport vpřed v mnoha oblastech,“ řekl Sainz. „Jsem tedy velmi šťastný a hrdý, že mohu přispět a přijmout roli ředitele v GPDA,“ doplnil.
„Je nám potěšením přivítat Carlose Sainze jako nového ředitele GPDA,“ řekl Alex Wurz. „Carlos je už dlouhodobě aktivním a zapojeným členem naší organizace, a velmi si ceníme jeho rozhodnutí převzít tuto důležitou roli.“
Asociace jezdců velkých cen (GPDA) byla původně založena v roce 1961 s cílem zlepšit bezpečnostní standardy a chránit jak jezdce, tak návštěvníky motorsportových akcí v době, kdy byla rizika spojená se závoděním mnohem vyšší.
Po tragických úmrtích Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera během závodů v Imole v roce 1994 byla organizace znovu obnovena a od té doby nepřetržitě funguje.
V posledních letech se GPDA angažuje i v otázkách mimo závodní dráhu, například při téměř probíhající stávce jezdců po raketovém útoku během Saudské Arábie Grand Prix v roce 2022.
Loni také organizace vyzvala prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema, aby se k jezdcům choval jako k dospělým, v reakci na pokračující snahy o omezování jejich vyjadřování ze strany řídícího orgánu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.