Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Carlos Sainz, jezdec stáje Williams, převzal po Sebastianu Vettelovi roli ředitele Asociace jezdců velkých cen (GPDA). Připojil se tak k Georgi Russellovi, který byl od Vettelova odchodu z F1 na konci roku 2022 jediným aktivním jezdcem zastupujícím zájmy pilotů v této organizaci.
Od roku 2014 vede Asociaci jezdců velkých cen (GPDA) bývalý pilot F1 a dvojnásobný vítěz Le Mans Alexander Wurz. V roce 2021 se k němu připojil George Russell, který byl v organizaci po dvou letech závodění v F1.
Dnes je vedení GPDA tvořeno čtyřmi klíčovými osobnostmi – kromě Wurze a Russella také Carlose Sainze, jenž nahradil Sebastiana Vettela jako ředitel, a Anastasií Fowle, která se věnuje právním záležitostem organizace.
„Jsem vášnivý fanoušek svého sportu a myslím, že my jezdci máme odpovědnost udělat vše, co je v našich silách, abychom spolupracovali se všemi zúčastněnými a posouvali sport vpřed v mnoha oblastech,“ řekl Sainz. „Jsem tedy velmi šťastný a hrdý, že mohu přispět a přijmout roli ředitele v GPDA,“ doplnil.
„Je nám potěšením přivítat Carlose Sainze jako nového ředitele GPDA,“ řekl Alex Wurz. „Carlos je už dlouhodobě aktivním a zapojeným členem naší organizace, a velmi si ceníme jeho rozhodnutí převzít tuto důležitou roli.“
Asociace jezdců velkých cen (GPDA) byla původně založena v roce 1961 s cílem zlepšit bezpečnostní standardy a chránit jak jezdce, tak návštěvníky motorsportových akcí v době, kdy byla rizika spojená se závoděním mnohem vyšší.
Po tragických úmrtích Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera během závodů v Imole v roce 1994 byla organizace znovu obnovena a od té doby nepřetržitě funguje.
V posledních letech se GPDA angažuje i v otázkách mimo závodní dráhu, například při téměř probíhající stávce jezdců po raketovém útoku během Saudské Arábie Grand Prix v roce 2022.
Loni také organizace vyzvala prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema, aby se k jezdcům choval jako k dospělým, v reakci na pokračující snahy o omezování jejich vyjadřování ze strany řídícího orgánu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.