Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Carlos Sainz, jezdec stáje Williams, převzal po Sebastianu Vettelovi roli ředitele Asociace jezdců velkých cen (GPDA). Připojil se tak k Georgi Russellovi, který byl od Vettelova odchodu z F1 na konci roku 2022 jediným aktivním jezdcem zastupujícím zájmy pilotů v této organizaci.
Od roku 2014 vede Asociaci jezdců velkých cen (GPDA) bývalý pilot F1 a dvojnásobný vítěz Le Mans Alexander Wurz. V roce 2021 se k němu připojil George Russell, který byl v organizaci po dvou letech závodění v F1.
Dnes je vedení GPDA tvořeno čtyřmi klíčovými osobnostmi – kromě Wurze a Russella také Carlose Sainze, jenž nahradil Sebastiana Vettela jako ředitel, a Anastasií Fowle, která se věnuje právním záležitostem organizace.
„Jsem vášnivý fanoušek svého sportu a myslím, že my jezdci máme odpovědnost udělat vše, co je v našich silách, abychom spolupracovali se všemi zúčastněnými a posouvali sport vpřed v mnoha oblastech,“ řekl Sainz. „Jsem tedy velmi šťastný a hrdý, že mohu přispět a přijmout roli ředitele v GPDA,“ doplnil.
„Je nám potěšením přivítat Carlose Sainze jako nového ředitele GPDA,“ řekl Alex Wurz. „Carlos je už dlouhodobě aktivním a zapojeným členem naší organizace, a velmi si ceníme jeho rozhodnutí převzít tuto důležitou roli.“
Asociace jezdců velkých cen (GPDA) byla původně založena v roce 1961 s cílem zlepšit bezpečnostní standardy a chránit jak jezdce, tak návštěvníky motorsportových akcí v době, kdy byla rizika spojená se závoděním mnohem vyšší.
Po tragických úmrtích Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera během závodů v Imole v roce 1994 byla organizace znovu obnovena a od té doby nepřetržitě funguje.
V posledních letech se GPDA angažuje i v otázkách mimo závodní dráhu, například při téměř probíhající stávce jezdců po raketovém útoku během Saudské Arábie Grand Prix v roce 2022.
Loni také organizace vyzvala prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema, aby se k jezdcům choval jako k dospělým, v reakci na pokračující snahy o omezování jejich vyjadřování ze strany řídícího orgánu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.