Max Verstappen se k podezření na ohýbání zadního křídla McLarenu tentokrát vyjádřil diplomaticky a zdrženlivěji. Kauzu rozvířilo video z VC Japonska, přičemž i přes absenci technického přestupku může být víkend v Bahrajnu vzhledem ke zpřísněným pravidlům rozhodující.
Max Verstappen tentokrát nezvolil konfrontační přístup, jaký jsme u něj v podobných situacích vídali dříve. Po zkušenosti z loňského Singapuru, kde jej přímé výroky o pravidlech stály veřejně prospěšné práce, se nyní na dotazy ohledně údajného ohýbání zadního křídla McLarenu vyjadřoval mnohem opatrněji.
„Nejsem tím zklamaný. Každý se snaží, jak umí – a někteří si pravidla vykládají trochu jinak,“ řekl během čtvrtečního mediálního setkání s nizozemskými novináři v Bahrajnu. „Pravidla netvořím. A nejsem ani ten, kdo je vymáhá.“
Diskuzi opět rozvířil virální klip na platformě X, který zachycuje zadní křídlo McLarenu během VC Japonska, jak se pod zatížením výrazněji ohýbá než srovnávací ukázka křídla Red Bullu. Ačkoliv FIA v Suzuce nezjistila žádné technické prohřešky, otázky přetrvávají, zejména poté, co video sdílel i Verstappenův otec Jos.
Max však tentokrát upřednostnil diplomatický odstup. „Tohle je věc FIA. Oni rozhodují, co je a co není povolené,“ dodal, čímž dal jasně najevo, že případné vyšetřování zůstává v rukou řídícího orgánu, informuje Motorsport.com.
Za pozornost však stojí načasování celé záležitosti. Podobná obvinění vůči McLarenu, včetně údajného využívání „mini-DRS“, se objevila už loni v Ázerbájdžánu a následně eskalovala právě v Singapuru, kde celá kauza přerostla v medializovanou přestřelku.
FIA od té doby zpřísnila technické směrnice týkající se ohybnosti křídel – naposledy před VC Číny, kde snížila toleranci vertikálního průhybu z 0,5 mm na 0,25 mm při zátěži 75 kg. Přesto žádná nová směrnice nebude vydána dříve než před závodem ve Španělsku v červnu, což znamená, že víkend v Bahrajnu může být pro danou kauzu klíčový.
Jedno je však zřejmé, že Verstappen se poučil z minulosti a v této fázi nebude tím, kdo bude ukazovat prstem.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.