Max Verstappen se k podezření na ohýbání zadního křídla McLarenu tentokrát vyjádřil diplomaticky a zdrženlivěji. Kauzu rozvířilo video z VC Japonska, přičemž i přes absenci technického přestupku může být víkend v Bahrajnu vzhledem ke zpřísněným pravidlům rozhodující.
Max Verstappen tentokrát nezvolil konfrontační přístup, jaký jsme u něj v podobných situacích vídali dříve. Po zkušenosti z loňského Singapuru, kde jej přímé výroky o pravidlech stály veřejně prospěšné práce, se nyní na dotazy ohledně údajného ohýbání zadního křídla McLarenu vyjadřoval mnohem opatrněji.
„Nejsem tím zklamaný. Každý se snaží, jak umí – a někteří si pravidla vykládají trochu jinak,“ řekl během čtvrtečního mediálního setkání s nizozemskými novináři v Bahrajnu. „Pravidla netvořím. A nejsem ani ten, kdo je vymáhá.“
Diskuzi opět rozvířil virální klip na platformě X, který zachycuje zadní křídlo McLarenu během VC Japonska, jak se pod zatížením výrazněji ohýbá než srovnávací ukázka křídla Red Bullu. Ačkoliv FIA v Suzuce nezjistila žádné technické prohřešky, otázky přetrvávají, zejména poté, co video sdílel i Verstappenův otec Jos.
Max však tentokrát upřednostnil diplomatický odstup. „Tohle je věc FIA. Oni rozhodují, co je a co není povolené,“ dodal, čímž dal jasně najevo, že případné vyšetřování zůstává v rukou řídícího orgánu, informuje Motorsport.com.
Za pozornost však stojí načasování celé záležitosti. Podobná obvinění vůči McLarenu, včetně údajného využívání „mini-DRS“, se objevila už loni v Ázerbájdžánu a následně eskalovala právě v Singapuru, kde celá kauza přerostla v medializovanou přestřelku.
FIA od té doby zpřísnila technické směrnice týkající se ohybnosti křídel – naposledy před VC Číny, kde snížila toleranci vertikálního průhybu z 0,5 mm na 0,25 mm při zátěži 75 kg. Přesto žádná nová směrnice nebude vydána dříve než před závodem ve Španělsku v červnu, což znamená, že víkend v Bahrajnu může být pro danou kauzu klíčový.
Jedno je však zřejmé, že Verstappen se poučil z minulosti a v této fázi nebude tím, kdo bude ukazovat prstem.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.