Max Verstappen se k podezření na ohýbání zadního křídla McLarenu tentokrát vyjádřil diplomaticky a zdrženlivěji. Kauzu rozvířilo video z VC Japonska, přičemž i přes absenci technického přestupku může být víkend v Bahrajnu vzhledem ke zpřísněným pravidlům rozhodující.
Max Verstappen tentokrát nezvolil konfrontační přístup, jaký jsme u něj v podobných situacích vídali dříve. Po zkušenosti z loňského Singapuru, kde jej přímé výroky o pravidlech stály veřejně prospěšné práce, se nyní na dotazy ohledně údajného ohýbání zadního křídla McLarenu vyjadřoval mnohem opatrněji.
„Nejsem tím zklamaný. Každý se snaží, jak umí – a někteří si pravidla vykládají trochu jinak,“ řekl během čtvrtečního mediálního setkání s nizozemskými novináři v Bahrajnu. „Pravidla netvořím. A nejsem ani ten, kdo je vymáhá.“
Diskuzi opět rozvířil virální klip na platformě X, který zachycuje zadní křídlo McLarenu během VC Japonska, jak se pod zatížením výrazněji ohýbá než srovnávací ukázka křídla Red Bullu. Ačkoliv FIA v Suzuce nezjistila žádné technické prohřešky, otázky přetrvávají, zejména poté, co video sdílel i Verstappenův otec Jos.
Max však tentokrát upřednostnil diplomatický odstup. „Tohle je věc FIA. Oni rozhodují, co je a co není povolené,“ dodal, čímž dal jasně najevo, že případné vyšetřování zůstává v rukou řídícího orgánu, informuje Motorsport.com.
Za pozornost však stojí načasování celé záležitosti. Podobná obvinění vůči McLarenu, včetně údajného využívání „mini-DRS“, se objevila už loni v Ázerbájdžánu a následně eskalovala právě v Singapuru, kde celá kauza přerostla v medializovanou přestřelku.
FIA od té doby zpřísnila technické směrnice týkající se ohybnosti křídel – naposledy před VC Číny, kde snížila toleranci vertikálního průhybu z 0,5 mm na 0,25 mm při zátěži 75 kg. Přesto žádná nová směrnice nebude vydána dříve než před závodem ve Španělsku v červnu, což znamená, že víkend v Bahrajnu může být pro danou kauzu klíčový.
Jedno je však zřejmé, že Verstappen se poučil z minulosti a v této fázi nebude tím, kdo bude ukazovat prstem.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.