Max Verstappen se k podezření na ohýbání zadního křídla McLarenu tentokrát vyjádřil diplomaticky a zdrženlivěji. Kauzu rozvířilo video z VC Japonska, přičemž i přes absenci technického přestupku může být víkend v Bahrajnu vzhledem ke zpřísněným pravidlům rozhodující.
Max Verstappen tentokrát nezvolil konfrontační přístup, jaký jsme u něj v podobných situacích vídali dříve. Po zkušenosti z loňského Singapuru, kde jej přímé výroky o pravidlech stály veřejně prospěšné práce, se nyní na dotazy ohledně údajného ohýbání zadního křídla McLarenu vyjadřoval mnohem opatrněji.
„Nejsem tím zklamaný. Každý se snaží, jak umí – a někteří si pravidla vykládají trochu jinak,“ řekl během čtvrtečního mediálního setkání s nizozemskými novináři v Bahrajnu. „Pravidla netvořím. A nejsem ani ten, kdo je vymáhá.“
Diskuzi opět rozvířil virální klip na platformě X, který zachycuje zadní křídlo McLarenu během VC Japonska, jak se pod zatížením výrazněji ohýbá než srovnávací ukázka křídla Red Bullu. Ačkoliv FIA v Suzuce nezjistila žádné technické prohřešky, otázky přetrvávají, zejména poté, co video sdílel i Verstappenův otec Jos.
Max však tentokrát upřednostnil diplomatický odstup. „Tohle je věc FIA. Oni rozhodují, co je a co není povolené,“ dodal, čímž dal jasně najevo, že případné vyšetřování zůstává v rukou řídícího orgánu, informuje Motorsport.com.
Za pozornost však stojí načasování celé záležitosti. Podobná obvinění vůči McLarenu, včetně údajného využívání „mini-DRS“, se objevila už loni v Ázerbájdžánu a následně eskalovala právě v Singapuru, kde celá kauza přerostla v medializovanou přestřelku.
FIA od té doby zpřísnila technické směrnice týkající se ohybnosti křídel – naposledy před VC Číny, kde snížila toleranci vertikálního průhybu z 0,5 mm na 0,25 mm při zátěži 75 kg. Přesto žádná nová směrnice nebude vydána dříve než před závodem ve Španělsku v červnu, což znamená, že víkend v Bahrajnu může být pro danou kauzu klíčový.
Jedno je však zřejmé, že Verstappen se poučil z minulosti a v této fázi nebude tím, kdo bude ukazovat prstem.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.