Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Technologické centrum Sauber Motorsport ve Velké Británii se stane třetí pobočkou týmu, vedle jejich aerodynamického sídla v Hinwilu ve Švýcarsku a základny motorů Audi v Neuburgu v Německu.
Sauber Motorsport Technology Centre UK bude novým technologickým centrem, které doplní stávající infrastrukturu týmu. Tento menší, ale klíčový přídavek, posílí síť Sauberu, která zahrnuje aerodynamické centrum v Hinwilu a motorovou základnu Audi v Neuburgu. Jeho výstavba ukazuje na rostoucí ambice týmu a jeho snahu o ještě silnější pozici v rámci Formule 1, informuje ESPN.
Sauber oznámil, že nové zařízení posílí přítomnost týmu na globální scéně Formule 1 a umožní mu přístup k největší odborné základně a talentům v motorsportu. Sedm z deseti týmů F1 má své hlavní sídlo ve Velké Británii, v oblasti známé jako Motorsport Valley, která zahrnuje střední a jihovýchodní Anglii, a je domovem většiny technických odborníků F1.
„Jsme nadšeni, že můžeme otevřít naše technické centrum ve Velké Británii, které bude doplňovat náš hlavní areál v Hinwilu, jenž bude i nadále vést naše hlavní inženýrské operace a zažije největší růst týmu,“ řekl Mattia Binotto, COO a CTO Sauber Motorsport.
„Expanze do Velké Británie nám umožňuje zůstat v těsné blízkosti jednoho z nejdynamičtějších motorsportových ekosystémů na světě. Naší vizí je vytvořit silnou, spolupracující síť mezi Hinwilem a Velkou Británií, která bude podporovat inovace a výkonnost,“ doplnil.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.