Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Technologické centrum Sauber Motorsport ve Velké Británii se stane třetí pobočkou týmu, vedle jejich aerodynamického sídla v Hinwilu ve Švýcarsku a základny motorů Audi v Neuburgu v Německu.
Sauber Motorsport Technology Centre UK bude novým technologickým centrem, které doplní stávající infrastrukturu týmu. Tento menší, ale klíčový přídavek, posílí síť Sauberu, která zahrnuje aerodynamické centrum v Hinwilu a motorovou základnu Audi v Neuburgu. Jeho výstavba ukazuje na rostoucí ambice týmu a jeho snahu o ještě silnější pozici v rámci Formule 1, informuje ESPN.
Sauber oznámil, že nové zařízení posílí přítomnost týmu na globální scéně Formule 1 a umožní mu přístup k největší odborné základně a talentům v motorsportu. Sedm z deseti týmů F1 má své hlavní sídlo ve Velké Británii, v oblasti známé jako Motorsport Valley, která zahrnuje střední a jihovýchodní Anglii, a je domovem většiny technických odborníků F1.
„Jsme nadšeni, že můžeme otevřít naše technické centrum ve Velké Británii, které bude doplňovat náš hlavní areál v Hinwilu, jenž bude i nadále vést naše hlavní inženýrské operace a zažije největší růst týmu,“ řekl Mattia Binotto, COO a CTO Sauber Motorsport.
„Expanze do Velké Británie nám umožňuje zůstat v těsné blízkosti jednoho z nejdynamičtějších motorsportových ekosystémů na světě. Naší vizí je vytvořit silnou, spolupracující síť mezi Hinwilem a Velkou Británií, která bude podporovat inovace a výkonnost,“ doplnil.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.