Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Po čtyřech letech strávených ve Ferrari, kde získal čtyři vítězství a 19 pódií, byl Carlos Sainz vystřídán Lewisem Hamiltonem, jenž šokujícím způsobem opustil Mercedes. Když nebyly volné sedačky v top týmech, rozhodl se pro víceletý kontrakt s týmem z Grove, jenž v loňské sezóně skončil devátý v Poháru konstruktérů s pouhými 17 body.
Williams prochází zásadními změnami. Pod vedením Jamese Vowlese, který převzal tým v roce 2023, se značka výrazně modernizovala. Zastaralé pracovní metody byly nahrazeny novými přístupy, které vytvořil technický ředitel Pat Fry, a podpořeny inovativním softwarem od partnera Atlassian. V posledních dvou letech tým posílil o 50 %, což vytváří nový potenciál, který si Carlos Sainz plně uvědomuje a oceňuje, informuje Motorsport.com.
„Uvidíte, jak se budeme posouvat vpřed, ale jak jsem vždy říkal, soustředíme se na roky 2026, 2027 a 2028,“ prozradil Vowles při odhalení nového vozu v Silverstone. „Vyvíjíme prvky, které se projeví v následujících letech. Tento rok máme obrovské změny v infrastruktuře, které už začínají přinášet výsledky.
„Byli jsme 700členný tým, dnes máme přes 1 050 lidí a ještě nekončíme. Mnoho věcí je v plánu. To vše probíhá v pozadí. Chci se ujistit, že se nesoustředíme jen na krátkodobé zisky na úkor dlouhodobého rozvoje,“ doplnil Vowles.
Šéf Williamsu vyjádřil odhodlání vrátit tým zpět na vrchol a opět bojovat o tituly, přičemž přiznal, že to bude vyžadovat ještě nějaký čas. Tento dlouhodobý investiční plán týmu naznačuje, že letošní sezóna by mohla být zásadním krokem k tomu, aby se Williams vrátil mezi konkurenceschopné týmy.
Během druhého dne předsezónních testů zaznamenal bývalý pilot Ferrari čas 1:29.348, který byl pouze o 0,169 sekundy pomalejší než pole position Maxe Verstappena na Velké ceně Bahrajnu 2024. Tento výkon rozhodně upoutal pozornost, což naznačuje, že Williams by mohl být jedním z týmů, na které se bude v roce 2025 zaměřovat větší pozornost.
Carlos Sainz se ale snaží veliká očekávání spíše krotit. „Letos mě pravděpodobně neuvidíte na pódiu ani v top 5, takže nečekejte zázraky. Ujistěte se ale, že jsem do Williamsu nepřišel jen tak, abych se nechal unášet časem a spokojeně se pohyboval ve středu pole,“ uvedl Sainz v rozhovoru pro deník Marca.
„Pokud jsem přišel do Williamsu, je to proto, abych tento tým posunul vpřed, a věřím, že to dokážu. A myslím, že to, co jsme ukázali včera, je alespoň důkaz, že jsem tu pro to, abychom se do toho opravdu pustili,“ řekl Sainz.
Na otázku ohledně jeho příspěvků k vývoji vozu během testování, Sainz potvrdil, že jeho zaměření bylo především na zlepšení závodního tempa.
Carlos Sainz si je vědom, že v kvalifikacích se týmy ze střední části pole, jako je Haas či Williams, často nacházely velmi blízko u sebe. Podle něj je však jeho hlavní přínos v závodním tempu, kde může pomoci týmu zvýšit výkon, zejména při ztrátách na kolo a opotřebení pneumatik.
Kvalifikační výsledky mohou být těsné, ale skutečné výkony se ukážou až během závodních víkendů. Teprve výsledky v Austrálii ukážou, jak si tým stojí v porovnání s konkurencí. První klíčové výsledky přinese kvalifikace, následovaná samotným závodem o den později.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.