Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Po čtyřech letech strávených ve Ferrari, kde získal čtyři vítězství a 19 pódií, byl Carlos Sainz vystřídán Lewisem Hamiltonem, jenž šokujícím způsobem opustil Mercedes. Když nebyly volné sedačky v top týmech, rozhodl se pro víceletý kontrakt s týmem z Grove, jenž v loňské sezóně skončil devátý v Poháru konstruktérů s pouhými 17 body.
Williams prochází zásadními změnami. Pod vedením Jamese Vowlese, který převzal tým v roce 2023, se značka výrazně modernizovala. Zastaralé pracovní metody byly nahrazeny novými přístupy, které vytvořil technický ředitel Pat Fry, a podpořeny inovativním softwarem od partnera Atlassian. V posledních dvou letech tým posílil o 50 %, což vytváří nový potenciál, který si Carlos Sainz plně uvědomuje a oceňuje, informuje Motorsport.com.
„Uvidíte, jak se budeme posouvat vpřed, ale jak jsem vždy říkal, soustředíme se na roky 2026, 2027 a 2028,“ prozradil Vowles při odhalení nového vozu v Silverstone. „Vyvíjíme prvky, které se projeví v následujících letech. Tento rok máme obrovské změny v infrastruktuře, které už začínají přinášet výsledky.
„Byli jsme 700členný tým, dnes máme přes 1 050 lidí a ještě nekončíme. Mnoho věcí je v plánu. To vše probíhá v pozadí. Chci se ujistit, že se nesoustředíme jen na krátkodobé zisky na úkor dlouhodobého rozvoje,“ doplnil Vowles.
Šéf Williamsu vyjádřil odhodlání vrátit tým zpět na vrchol a opět bojovat o tituly, přičemž přiznal, že to bude vyžadovat ještě nějaký čas. Tento dlouhodobý investiční plán týmu naznačuje, že letošní sezóna by mohla být zásadním krokem k tomu, aby se Williams vrátil mezi konkurenceschopné týmy.
Během druhého dne předsezónních testů zaznamenal bývalý pilot Ferrari čas 1:29.348, který byl pouze o 0,169 sekundy pomalejší než pole position Maxe Verstappena na Velké ceně Bahrajnu 2024. Tento výkon rozhodně upoutal pozornost, což naznačuje, že Williams by mohl být jedním z týmů, na které se bude v roce 2025 zaměřovat větší pozornost.
Carlos Sainz se ale snaží veliká očekávání spíše krotit. „Letos mě pravděpodobně neuvidíte na pódiu ani v top 5, takže nečekejte zázraky. Ujistěte se ale, že jsem do Williamsu nepřišel jen tak, abych se nechal unášet časem a spokojeně se pohyboval ve středu pole,“ uvedl Sainz v rozhovoru pro deník Marca.
„Pokud jsem přišel do Williamsu, je to proto, abych tento tým posunul vpřed, a věřím, že to dokážu. A myslím, že to, co jsme ukázali včera, je alespoň důkaz, že jsem tu pro to, abychom se do toho opravdu pustili,“ řekl Sainz.
Na otázku ohledně jeho příspěvků k vývoji vozu během testování, Sainz potvrdil, že jeho zaměření bylo především na zlepšení závodního tempa.
Carlos Sainz si je vědom, že v kvalifikacích se týmy ze střední části pole, jako je Haas či Williams, často nacházely velmi blízko u sebe. Podle něj je však jeho hlavní přínos v závodním tempu, kde může pomoci týmu zvýšit výkon, zejména při ztrátách na kolo a opotřebení pneumatik.
Kvalifikační výsledky mohou být těsné, ale skutečné výkony se ukážou až během závodních víkendů. Teprve výsledky v Austrálii ukážou, jak si tým stojí v porovnání s konkurencí. První klíčové výsledky přinese kvalifikace, následovaná samotným závodem o den později.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.