Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Red Bullu Christian Horner vnímá víkend v Imole jako důležitý zlom v letošní sezóně. Po několika náročnějších závodech, kdy Red Bull čelil stále většímu tlaku od McLarenu, se podle něj týmu konečně daří nabírat na obrátkách. „Myslím, že získáváme trakci a budujeme určité momentum, což je v této fázi šampionátu nesmírně důležité,“ uvedl po závodě.
Vítězství Maxe Verstappena na Velké ceně Emilia-Romagna je podle Hornera výsledkem trpělivé práce a postupného zlepšování vozu RB21. „Podařilo se nám přidat výkon a dostat auto do lepšího pracovního okna. Jakmile odstraníte prokluz, mnohem lépe zvládáte teploty pneumatik,“ vysvětlil. Právě to bylo podle něj klíčem k sobotnímu i nedělnímu výkonu.
Horner zároveň přiznal, že McLareny působily v pátečních dlouhých jízdách velmi silně. Přesto však Red Bull dokázal v závodě udržet náskok a dokonce soupeře přetlačit i z hlediska degradace pneumatik. „Naše tempo v závodě bylo takové, jaké si naposledy pamatuji snad v Brazílii minulý rok. A to byl deštivý závod,“ řekl s narážkou na fakt, že Red Bull v posledních týdnech bojoval spíše s hledáním konzistence než s konkurencí.
Red Bull začíná sklízet plody technických úprav, které postupně zaváděl od Saúdské Arábie přes Miami až po Imolu. Podle Christiana Hornera však nejde jen o samotné upgrady, ale především o lepší pochopení celkového fungování vozu. „Obecně získáváme víc přilnavosti a lepší přehled o tom, co auto potřebuje,“ uvedl šéf týmu.
I když Max Verstappen momentálně ztrácí na lídra šampionátu Oscara Piastriho 22 bodů, Red Bull je opět nebezpečně blízko. Vylepšený výkon a lepší stabilita vozu jim umožňují držet krok s čelem a dokazují, že boj o titul je stále otevřený.
Optimismus v týmu roste. Red Bull sice letos nezahájil sezónu tak dominantně jako loni, ale zdá se, že nyní našel ztracenou rovnováhu. A právě to může být v dlouhé a vyrovnané sezóně klíčové.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.