Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Red Bullu Christian Horner vnímá víkend v Imole jako důležitý zlom v letošní sezóně. Po několika náročnějších závodech, kdy Red Bull čelil stále většímu tlaku od McLarenu, se podle něj týmu konečně daří nabírat na obrátkách. „Myslím, že získáváme trakci a budujeme určité momentum, což je v této fázi šampionátu nesmírně důležité,“ uvedl po závodě.
Vítězství Maxe Verstappena na Velké ceně Emilia-Romagna je podle Hornera výsledkem trpělivé práce a postupného zlepšování vozu RB21. „Podařilo se nám přidat výkon a dostat auto do lepšího pracovního okna. Jakmile odstraníte prokluz, mnohem lépe zvládáte teploty pneumatik,“ vysvětlil. Právě to bylo podle něj klíčem k sobotnímu i nedělnímu výkonu.
Horner zároveň přiznal, že McLareny působily v pátečních dlouhých jízdách velmi silně. Přesto však Red Bull dokázal v závodě udržet náskok a dokonce soupeře přetlačit i z hlediska degradace pneumatik. „Naše tempo v závodě bylo takové, jaké si naposledy pamatuji snad v Brazílii minulý rok. A to byl deštivý závod,“ řekl s narážkou na fakt, že Red Bull v posledních týdnech bojoval spíše s hledáním konzistence než s konkurencí.
Red Bull začíná sklízet plody technických úprav, které postupně zaváděl od Saúdské Arábie přes Miami až po Imolu. Podle Christiana Hornera však nejde jen o samotné upgrady, ale především o lepší pochopení celkového fungování vozu. „Obecně získáváme víc přilnavosti a lepší přehled o tom, co auto potřebuje,“ uvedl šéf týmu.
I když Max Verstappen momentálně ztrácí na lídra šampionátu Oscara Piastriho 22 bodů, Red Bull je opět nebezpečně blízko. Vylepšený výkon a lepší stabilita vozu jim umožňují držet krok s čelem a dokazují, že boj o titul je stále otevřený.
Optimismus v týmu roste. Red Bull sice letos nezahájil sezónu tak dominantně jako loni, ale zdá se, že nyní našel ztracenou rovnováhu. A právě to může být v dlouhé a vyrovnané sezóně klíčové.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.