Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Red Bullu Christian Horner vnímá víkend v Imole jako důležitý zlom v letošní sezóně. Po několika náročnějších závodech, kdy Red Bull čelil stále většímu tlaku od McLarenu, se podle něj týmu konečně daří nabírat na obrátkách. „Myslím, že získáváme trakci a budujeme určité momentum, což je v této fázi šampionátu nesmírně důležité,“ uvedl po závodě.
Vítězství Maxe Verstappena na Velké ceně Emilia-Romagna je podle Hornera výsledkem trpělivé práce a postupného zlepšování vozu RB21. „Podařilo se nám přidat výkon a dostat auto do lepšího pracovního okna. Jakmile odstraníte prokluz, mnohem lépe zvládáte teploty pneumatik,“ vysvětlil. Právě to bylo podle něj klíčem k sobotnímu i nedělnímu výkonu.
Horner zároveň přiznal, že McLareny působily v pátečních dlouhých jízdách velmi silně. Přesto však Red Bull dokázal v závodě udržet náskok a dokonce soupeře přetlačit i z hlediska degradace pneumatik. „Naše tempo v závodě bylo takové, jaké si naposledy pamatuji snad v Brazílii minulý rok. A to byl deštivý závod,“ řekl s narážkou na fakt, že Red Bull v posledních týdnech bojoval spíše s hledáním konzistence než s konkurencí.
Red Bull začíná sklízet plody technických úprav, které postupně zaváděl od Saúdské Arábie přes Miami až po Imolu. Podle Christiana Hornera však nejde jen o samotné upgrady, ale především o lepší pochopení celkového fungování vozu. „Obecně získáváme víc přilnavosti a lepší přehled o tom, co auto potřebuje,“ uvedl šéf týmu.
I když Max Verstappen momentálně ztrácí na lídra šampionátu Oscara Piastriho 22 bodů, Red Bull je opět nebezpečně blízko. Vylepšený výkon a lepší stabilita vozu jim umožňují držet krok s čelem a dokazují, že boj o titul je stále otevřený.
Optimismus v týmu roste. Red Bull sice letos nezahájil sezónu tak dominantně jako loni, ale zdá se, že nyní našel ztracenou rovnováhu. A právě to může být v dlouhé a vyrovnané sezóně klíčové.
Andrea Kimi Antonelli po exkluzivní projekci v Monaku sdílel své nadšené první dojmy z připravovaného filmu F1. Režie se ujal Joseph Kosinski a v hlavní roli exceluje Brad Pitt; film slibuje jedinečný pohled do zákulisí motorsportu.
McLaren vede šampionát s Piastrim a Norrisem, ale šéf Zak Brown trvá na rovnosti mezi jezdci, i kdyby to mělo stát titul. „Raději titul ztratíme, než abychom porušili zásady férovosti,“ vzkazuje v době, kdy většina týmů sází na jednoznačnou týmovou hierarchii.
Velká cena Monaka letos poprvé zavádí povinnou dvouzastávkovou strategii, aby podpořila více předjíždění v úzkých uličkách. Tento krok může výrazně zamíchat pořadím, ale stále zůstává otázkou, zda změní tradičně pomalé tempo závodu.
Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.