Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že tým pravděpodobně nebude oficiálně napadat trest, jenž Maxe Verstappena stál vítězství ve Velké ceně Saúdské Arábie 2025.
Čtyřnásobný šampion sice odstartoval z pole position, ale po pětisekundové penalizaci za incident v první zatáčce skončil až druhý za Oscarem Piastrim z McLarenu. K incidentu došlo, když se Piastri pokusil o útok na vnitřku první zatáčky a Verstappen následně projel šikanou mimo trať, aby udržel vedení. Red Bull se rozhodl, že Verstappen nebude pozici vracet, protože podle jejich názoru byl Max vytlačen mimo trať, komisaři však situaci posoudili jinak.
Horner prozradil, že tým sice plánuje předložit dodatečné záběry z Verstappenovy kamery, které v době rozhodování nebyly k dispozici, ale pravděpodobnost, že by se výsledek změnil, je podle něj minimální.
„Mluvili jsme po závodě s komisaři. Jejich názor byl jednoznačný. Pokud bychom podali protest, nejspíš by se své verze drželi,“ řekl Horner. Přesto tým ukáže nové důkazy, ačkoli změnu nečeká, informuje Motorsport.com.
Horner zdůraznil, že z onboard záběrů je patrné, že Verstappen byl v apexu první zatáčky jasně vepředu. Rozhodnutí považuje za příliš přísné a upozornil, že vrácení pozice by mohlo Maxe ohrozit i vůči dalším soupeřům, zejména Georgi Russellovi.
Tým se proto rozhodl trest přijmout a soustředit se na minimalizaci škod. I přes penalizaci Verstappen za Piastrim zaostal v cíli jen o 2,6 sekundy, což podle Hornera ukazuje, že bez trestu by Max v Džiddě slavil vítězství.
Horner také upozornil, že samotní komisaři si incidentem zřejmě nebyli zcela jisti. Podle něj to dokazuje skutečnost, že místo obvyklého desetisekundového trestu udělili pouze pětisekundový, což naznačuje určitou nejistotu v jejich rozhodování.
„Možná je na čase znovu otevřít diskusi o pravidlech, jak závodit v prvním kole. Tentokrát se zdá, že princip ‘nechte je závodit’ úplně zmizel,“ dodal Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.