Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že tým pravděpodobně nebude oficiálně napadat trest, jenž Maxe Verstappena stál vítězství ve Velké ceně Saúdské Arábie 2025.
Čtyřnásobný šampion sice odstartoval z pole position, ale po pětisekundové penalizaci za incident v první zatáčce skončil až druhý za Oscarem Piastrim z McLarenu. K incidentu došlo, když se Piastri pokusil o útok na vnitřku první zatáčky a Verstappen následně projel šikanou mimo trať, aby udržel vedení. Red Bull se rozhodl, že Verstappen nebude pozici vracet, protože podle jejich názoru byl Max vytlačen mimo trať, komisaři však situaci posoudili jinak.
Horner prozradil, že tým sice plánuje předložit dodatečné záběry z Verstappenovy kamery, které v době rozhodování nebyly k dispozici, ale pravděpodobnost, že by se výsledek změnil, je podle něj minimální.
„Mluvili jsme po závodě s komisaři. Jejich názor byl jednoznačný. Pokud bychom podali protest, nejspíš by se své verze drželi,“ řekl Horner. Přesto tým ukáže nové důkazy, ačkoli změnu nečeká, informuje Motorsport.com.
Horner zdůraznil, že z onboard záběrů je patrné, že Verstappen byl v apexu první zatáčky jasně vepředu. Rozhodnutí považuje za příliš přísné a upozornil, že vrácení pozice by mohlo Maxe ohrozit i vůči dalším soupeřům, zejména Georgi Russellovi.
Tým se proto rozhodl trest přijmout a soustředit se na minimalizaci škod. I přes penalizaci Verstappen za Piastrim zaostal v cíli jen o 2,6 sekundy, což podle Hornera ukazuje, že bez trestu by Max v Džiddě slavil vítězství.
Horner také upozornil, že samotní komisaři si incidentem zřejmě nebyli zcela jisti. Podle něj to dokazuje skutečnost, že místo obvyklého desetisekundového trestu udělili pouze pětisekundový, což naznačuje určitou nejistotu v jejich rozhodování.
„Možná je na čase znovu otevřít diskusi o pravidlech, jak závodit v prvním kole. Tentokrát se zdá, že princip ‘nechte je závodit’ úplně zmizel,“ dodal Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.