Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že tým pravděpodobně nebude oficiálně napadat trest, jenž Maxe Verstappena stál vítězství ve Velké ceně Saúdské Arábie 2025.
Čtyřnásobný šampion sice odstartoval z pole position, ale po pětisekundové penalizaci za incident v první zatáčce skončil až druhý za Oscarem Piastrim z McLarenu. K incidentu došlo, když se Piastri pokusil o útok na vnitřku první zatáčky a Verstappen následně projel šikanou mimo trať, aby udržel vedení. Red Bull se rozhodl, že Verstappen nebude pozici vracet, protože podle jejich názoru byl Max vytlačen mimo trať, komisaři však situaci posoudili jinak.
Horner prozradil, že tým sice plánuje předložit dodatečné záběry z Verstappenovy kamery, které v době rozhodování nebyly k dispozici, ale pravděpodobnost, že by se výsledek změnil, je podle něj minimální.
„Mluvili jsme po závodě s komisaři. Jejich názor byl jednoznačný. Pokud bychom podali protest, nejspíš by se své verze drželi,“ řekl Horner. Přesto tým ukáže nové důkazy, ačkoli změnu nečeká, informuje Motorsport.com.
Horner zdůraznil, že z onboard záběrů je patrné, že Verstappen byl v apexu první zatáčky jasně vepředu. Rozhodnutí považuje za příliš přísné a upozornil, že vrácení pozice by mohlo Maxe ohrozit i vůči dalším soupeřům, zejména Georgi Russellovi.
Tým se proto rozhodl trest přijmout a soustředit se na minimalizaci škod. I přes penalizaci Verstappen za Piastrim zaostal v cíli jen o 2,6 sekundy, což podle Hornera ukazuje, že bez trestu by Max v Džiddě slavil vítězství.
Horner také upozornil, že samotní komisaři si incidentem zřejmě nebyli zcela jisti. Podle něj to dokazuje skutečnost, že místo obvyklého desetisekundového trestu udělili pouze pětisekundový, což naznačuje určitou nejistotu v jejich rozhodování.
„Možná je na čase znovu otevřít diskusi o pravidlech, jak závodit v prvním kole. Tentokrát se zdá, že princip ‘nechte je závodit’ úplně zmizel,“ dodal Horner.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.