Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že tým pravděpodobně nebude oficiálně napadat trest, jenž Maxe Verstappena stál vítězství ve Velké ceně Saúdské Arábie 2025.
Čtyřnásobný šampion sice odstartoval z pole position, ale po pětisekundové penalizaci za incident v první zatáčce skončil až druhý za Oscarem Piastrim z McLarenu. K incidentu došlo, když se Piastri pokusil o útok na vnitřku první zatáčky a Verstappen následně projel šikanou mimo trať, aby udržel vedení. Red Bull se rozhodl, že Verstappen nebude pozici vracet, protože podle jejich názoru byl Max vytlačen mimo trať, komisaři však situaci posoudili jinak.
Horner prozradil, že tým sice plánuje předložit dodatečné záběry z Verstappenovy kamery, které v době rozhodování nebyly k dispozici, ale pravděpodobnost, že by se výsledek změnil, je podle něj minimální.
„Mluvili jsme po závodě s komisaři. Jejich názor byl jednoznačný. Pokud bychom podali protest, nejspíš by se své verze drželi,“ řekl Horner. Přesto tým ukáže nové důkazy, ačkoli změnu nečeká, informuje Motorsport.com.
Horner zdůraznil, že z onboard záběrů je patrné, že Verstappen byl v apexu první zatáčky jasně vepředu. Rozhodnutí považuje za příliš přísné a upozornil, že vrácení pozice by mohlo Maxe ohrozit i vůči dalším soupeřům, zejména Georgi Russellovi.
Tým se proto rozhodl trest přijmout a soustředit se na minimalizaci škod. I přes penalizaci Verstappen za Piastrim zaostal v cíli jen o 2,6 sekundy, což podle Hornera ukazuje, že bez trestu by Max v Džiddě slavil vítězství.
Horner také upozornil, že samotní komisaři si incidentem zřejmě nebyli zcela jisti. Podle něj to dokazuje skutečnost, že místo obvyklého desetisekundového trestu udělili pouze pětisekundový, což naznačuje určitou nejistotu v jejich rozhodování.
„Možná je na čase znovu otevřít diskusi o pravidlech, jak závodit v prvním kole. Tentokrát se zdá, že princip ‘nechte je závodit’ úplně zmizel,“ dodal Horner.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.