Před nadcházející Velkou cenou Japonska se tým Red Bull údajně rozhodl pro změnu v jezdecké sestavě a Liama Lawsona nahradí Yuki Tsunoda, uvedly zdroje z paddocku serveru PlanetF1.com. Podle zdrojů oficiální oznámení má přijít brzy.
Red Bull se údajně rozhodl po dvou závodech sezóny 2025 vyměnit Liama Lawsona, který se v Austrálii a Číně potýkal se slabými výkony.
V Austrálii havaroval a v Číně byl dramaticky pomalejší než jeho týmový kolega Max Verstappen, když skončil až na 12. místě. I když měl Lawson při své premiéře v Red Bullu v Austrálii problémy a nestartoval ze startovního roštu kvůli změnám v nastavení, tým se rozhodl pro změnu.
Šéf týmu Christian Horner a poradce Helmut Marko se rozhodli nahradit Lawsona Júkim Cunodou pro domácí závod Red Bullu při Velké ceně Japonska 6. dubna, i když Verstappen preferoval, aby tým Lawsona podpořil.
Red Bull původně odmítl Júkieho Cunodu ve prospěch angažování Liama Lawsona z Racing Bulls, který nahradil Sergia Péreze před sezónou 2025. Nyní se však očekává, že 24letý Cunoda dostane šanci v hlavním týmu Red Bull během třetího závodu sezóny v Suzuce, přičemž Lawson se vrátí do Faenzy. Cunoda, který už měl možnost testovat vůz Red Bull po Velké ceně Abú Dhabí 2024, se představí za Red Bull oficiálně před domácí Velkou cenou Japonska. Jeho technická zpětná vazba během testů v roce 2024 zaujala poradce Red Bullu Helmuta Marka.
Japonec, který debutuje za Red Bull na týmové show v Tokiu, by mohl využít tuto příležitost k přizpůsobení se zvýšené pozornosti před svým závodním debutem ve Velké ceně Japonska.
Tým z Milton Keynes ho však čeká v Suzuce s vysokými nároky. Výstavní jízda mu sice poskytne prostor pro přípravu na tlak v závodě, ale nezaručí mu snadný přechod k řízení vozu RB21, který se ukázal být náročný, i když Max Verstappen pomáhá tým vylepšovat.
Red Bull stále čelí problémům s tímto vozem, což může znamenat, že i Cunoda se setká s podobnými výzvami jako Liam Lawson.
Liam Lawson dostal od Red Bullu šanci, ale po pouhých dvou závodech sezóny 2025 se s hlavním týmem loučí. Po neuspokojivých výkonech v Austrálii a Číně se Novozélanďan vrací do Racing Bulls, čímž Red Bull opět potvrzuje svou nelítostnou politiku vůči jezdcům.
Očekává se, že Red Bull nasadí speciální bílou livery na vozech během Velké ceny Japonska 2025, aby oslavili své poslední závody s Hondou před plánovaným ukončením spolupráce v roce 2026.
Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.
Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.