Před nadcházející Velkou cenou Japonska se tým Red Bull údajně rozhodl pro změnu v jezdecké sestavě a Liama Lawsona nahradí Yuki Tsunoda, uvedly zdroje z paddocku serveru PlanetF1.com. Podle zdrojů oficiální oznámení má přijít brzy.
Red Bull se údajně rozhodl po dvou závodech sezóny 2025 vyměnit Liama Lawsona, který se v Austrálii a Číně potýkal se slabými výkony.
V Austrálii havaroval a v Číně byl dramaticky pomalejší než jeho týmový kolega Max Verstappen, když skončil až na 12. místě. I když měl Lawson při své premiéře v Red Bullu v Austrálii problémy a nestartoval ze startovního roštu kvůli změnám v nastavení, tým se rozhodl pro změnu.
Šéf týmu Christian Horner a poradce Helmut Marko se rozhodli nahradit Lawsona Júkim Cunodou pro domácí závod Red Bullu při Velké ceně Japonska 6. dubna, i když Verstappen preferoval, aby tým Lawsona podpořil.
Red Bull původně odmítl Júkieho Cunodu ve prospěch angažování Liama Lawsona z Racing Bulls, který nahradil Sergia Péreze před sezónou 2025. Nyní se však očekává, že 24letý Cunoda dostane šanci v hlavním týmu Red Bull během třetího závodu sezóny v Suzuce, přičemž Lawson se vrátí do Faenzy. Cunoda, který už měl možnost testovat vůz Red Bull po Velké ceně Abú Dhabí 2024, se představí za Red Bull oficiálně před domácí Velkou cenou Japonska. Jeho technická zpětná vazba během testů v roce 2024 zaujala poradce Red Bullu Helmuta Marka.
Japonec, který debutuje za Red Bull na týmové show v Tokiu, by mohl využít tuto příležitost k přizpůsobení se zvýšené pozornosti před svým závodním debutem ve Velké ceně Japonska.
Tým z Milton Keynes ho však čeká v Suzuce s vysokými nároky. Výstavní jízda mu sice poskytne prostor pro přípravu na tlak v závodě, ale nezaručí mu snadný přechod k řízení vozu RB21, který se ukázal být náročný, i když Max Verstappen pomáhá tým vylepšovat.
Red Bull stále čelí problémům s tímto vozem, což může znamenat, že i Cunoda se setká s podobnými výzvami jako Liam Lawson.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.