Před nadcházející Velkou cenou Japonska se tým Red Bull údajně rozhodl pro změnu v jezdecké sestavě a Liama Lawsona nahradí Yuki Tsunoda, uvedly zdroje z paddocku serveru PlanetF1.com. Podle zdrojů oficiální oznámení má přijít brzy.
Red Bull se údajně rozhodl po dvou závodech sezóny 2025 vyměnit Liama Lawsona, který se v Austrálii a Číně potýkal se slabými výkony.
V Austrálii havaroval a v Číně byl dramaticky pomalejší než jeho týmový kolega Max Verstappen, když skončil až na 12. místě. I když měl Lawson při své premiéře v Red Bullu v Austrálii problémy a nestartoval ze startovního roštu kvůli změnám v nastavení, tým se rozhodl pro změnu.
Šéf týmu Christian Horner a poradce Helmut Marko se rozhodli nahradit Lawsona Júkim Cunodou pro domácí závod Red Bullu při Velké ceně Japonska 6. dubna, i když Verstappen preferoval, aby tým Lawsona podpořil.
Red Bull původně odmítl Júkieho Cunodu ve prospěch angažování Liama Lawsona z Racing Bulls, který nahradil Sergia Péreze před sezónou 2025. Nyní se však očekává, že 24letý Cunoda dostane šanci v hlavním týmu Red Bull během třetího závodu sezóny v Suzuce, přičemž Lawson se vrátí do Faenzy. Cunoda, který už měl možnost testovat vůz Red Bull po Velké ceně Abú Dhabí 2024, se představí za Red Bull oficiálně před domácí Velkou cenou Japonska. Jeho technická zpětná vazba během testů v roce 2024 zaujala poradce Red Bullu Helmuta Marka.
Japonec, který debutuje za Red Bull na týmové show v Tokiu, by mohl využít tuto příležitost k přizpůsobení se zvýšené pozornosti před svým závodním debutem ve Velké ceně Japonska.
Tým z Milton Keynes ho však čeká v Suzuce s vysokými nároky. Výstavní jízda mu sice poskytne prostor pro přípravu na tlak v závodě, ale nezaručí mu snadný přechod k řízení vozu RB21, který se ukázal být náročný, i když Max Verstappen pomáhá tým vylepšovat.
Red Bull stále čelí problémům s tímto vozem, což může znamenat, že i Cunoda se setká s podobnými výzvami jako Liam Lawson.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.