Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Londýnská show odhalila barvy všech monopostů, ale po této akci převzaly týmy iniciativu a každá značka přistoupila k prezentaci svého vozu po svém. Ferrari se hned po londýnské události vrátilo do Itálie, kde nový monopost vyzkoušelo během filmovacího dne ve Fioranu. Některé týmy, jako Aston Martin, Alpine a Williams, využily filmovací dny v Bahrajnu ještě před samotnými testy, které začínají ve středu.
Red Bull se přidává k ostatním týmům a odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým chce Max Verstappen zaútočit na pátý mistrovský titul v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před startem třídenních zimních testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl design pro nadcházející sezónu – zároveň poslední v aktuální éře pravidel s přísavným efektem. Nový vůz bude řídit nejen Verstappen, ale i jeho nový týmový kolega Liam Lawson.
RB21 přichází s velmi podobným zbarvením, jaké mělo loňské auto, které bylo již odhaleno na akci F1 75 v Londýně. Nový monopost je evolucí RB20, která prošla několika úpravami zaměřenými na zlepšení rovnováhy vozu, jež byla problémem jeho předchůdce. Přesto tým při zveřejnění fotografií ve studiu zachoval většinu detailů vozu v tajnosti.
Sezóna 2024 začala pro Red Bull a Maxe Verstappena v jasné dominanci, ale jak McLaren zrychlil tempo a nakonec tým z Milton Keynes předstihl, Verstappen i jeho kolega Sergio Pérez začali čelit problémům s vyvážením RB20. Teprve po italské Grand Prix v září tým přišel na příčiny těchto problémů, ale v té době už bylo pozdě zabránit pádu na třetí místo za McLaren a Ferrari.
Podle technického ředitele Pierre Wacheho, Red Bull intenzivně pracoval na zlepšení vyvážení a nastavení nového vozu, aniž by to mělo vliv na jeho maximální výkonový potenciál.
„Hlavní věc, kterou se snažíte dosáhnout, je vyvážení mezi tím, aby byl vůz rychlejší než ostatní, a zároveň aby byl příjemný na řízení, aby z něj mohli jezdci vytěžit co nejvíce,“ řekl Wache pro Motorsport.com. „Víte, že pokud zvýšíte [pracovní] okno, zároveň snižujete celkový potenciál."
„V roce 2023 nám bylo prokázáno, že naše směřování bylo správné, protože jsme byli rychlejší než ostatní. Minulou sezónu nám bylo prokázáno, že jsme to správně neměli. Vždy je tam hranice, kdy vyvážení přináší výhodu ve srovnání s celkovým potenciálem vozu. To musíme opravit pro tento rok,“ doplnil Wache.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.