Red Bull představil nový monopost RB21, se kterým bude Verstappen obhajovat titul

Red Bull RB21
Red Bull RB21, foto: Red Bull Content Pool
Michael Zelinka DNES 15:19
Sdílej:

Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.

Londýnská show odhalila barvy všech monopostů, ale po této akci převzaly týmy iniciativu a každá značka přistoupila k prezentaci svého vozu po svém. Ferrari se hned po londýnské události vrátilo do Itálie, kde nový monopost vyzkoušelo během filmovacího dne ve Fioranu. Některé týmy, jako Aston Martin, Alpine a Williams, využily filmovací dny v Bahrajnu ještě před samotnými testy, které začínají ve středu.

Red Bull se přidává k ostatním týmům a odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým chce Max Verstappen zaútočit na pátý mistrovský titul v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před startem třídenních zimních testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl design pro nadcházející sezónu – zároveň poslední v aktuální éře pravidel s přísavným efektem. Nový vůz bude řídit nejen Verstappen, ale i jeho nový týmový kolega Liam Lawson.

RB21 přichází s velmi podobným zbarvením, jaké mělo loňské auto, které bylo již odhaleno na akci F1 75 v Londýně. Nový monopost je evolucí RB20, která prošla několika úpravami zaměřenými na zlepšení rovnováhy vozu, jež byla problémem jeho předchůdce. Přesto tým při zveřejnění fotografií ve studiu zachoval většinu detailů vozu v tajnosti.

Sezóna 2024 začala pro Red Bull a Maxe Verstappena v jasné dominanci, ale jak McLaren zrychlil tempo a nakonec tým z Milton Keynes předstihl, Verstappen i jeho kolega Sergio Pérez začali čelit problémům s vyvážením RB20. Teprve po italské Grand Prix v září tým přišel na příčiny těchto problémů, ale v té době už bylo pozdě zabránit pádu na třetí místo za McLaren a Ferrari.

Podle technického ředitele Pierre Wacheho, Red Bull intenzivně pracoval na zlepšení vyvážení a nastavení nového vozu, aniž by to mělo vliv na jeho maximální výkonový potenciál.

„Hlavní věc, kterou se snažíte dosáhnout, je vyvážení mezi tím, aby byl vůz rychlejší než ostatní, a zároveň aby byl příjemný na řízení, aby z něj mohli jezdci vytěžit co nejvíce,“ řekl Wache pro Motorsport.com. „Víte, že pokud zvýšíte [pracovní] okno, zároveň snižujete celkový potenciál."

„V roce 2023 nám bylo prokázáno, že naše směřování bylo správné, protože jsme byli rychlejší než ostatní. Minulou sezónu nám bylo prokázáno, že jsme to správně neměli. Vždy je tam hranice, kdy vyvážení přináší výhodu ve srovnání s celkovým potenciálem vozu. To musíme opravit pro tento rok,“ doplnil Wache.

Témata:
Stalo se