Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Londýnská show odhalila barvy všech monopostů, ale po této akci převzaly týmy iniciativu a každá značka přistoupila k prezentaci svého vozu po svém. Ferrari se hned po londýnské události vrátilo do Itálie, kde nový monopost vyzkoušelo během filmovacího dne ve Fioranu. Některé týmy, jako Aston Martin, Alpine a Williams, využily filmovací dny v Bahrajnu ještě před samotnými testy, které začínají ve středu.
Red Bull se přidává k ostatním týmům a odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým chce Max Verstappen zaútočit na pátý mistrovský titul v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před startem třídenních zimních testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl design pro nadcházející sezónu – zároveň poslední v aktuální éře pravidel s přísavným efektem. Nový vůz bude řídit nejen Verstappen, ale i jeho nový týmový kolega Liam Lawson.
RB21 přichází s velmi podobným zbarvením, jaké mělo loňské auto, které bylo již odhaleno na akci F1 75 v Londýně. Nový monopost je evolucí RB20, která prošla několika úpravami zaměřenými na zlepšení rovnováhy vozu, jež byla problémem jeho předchůdce. Přesto tým při zveřejnění fotografií ve studiu zachoval většinu detailů vozu v tajnosti.
Sezóna 2024 začala pro Red Bull a Maxe Verstappena v jasné dominanci, ale jak McLaren zrychlil tempo a nakonec tým z Milton Keynes předstihl, Verstappen i jeho kolega Sergio Pérez začali čelit problémům s vyvážením RB20. Teprve po italské Grand Prix v září tým přišel na příčiny těchto problémů, ale v té době už bylo pozdě zabránit pádu na třetí místo za McLaren a Ferrari.
Podle technického ředitele Pierre Wacheho, Red Bull intenzivně pracoval na zlepšení vyvážení a nastavení nového vozu, aniž by to mělo vliv na jeho maximální výkonový potenciál.
„Hlavní věc, kterou se snažíte dosáhnout, je vyvážení mezi tím, aby byl vůz rychlejší než ostatní, a zároveň aby byl příjemný na řízení, aby z něj mohli jezdci vytěžit co nejvíce,“ řekl Wache pro Motorsport.com. „Víte, že pokud zvýšíte [pracovní] okno, zároveň snižujete celkový potenciál."
„V roce 2023 nám bylo prokázáno, že naše směřování bylo správné, protože jsme byli rychlejší než ostatní. Minulou sezónu nám bylo prokázáno, že jsme to správně neměli. Vždy je tam hranice, kdy vyvážení přináší výhodu ve srovnání s celkovým potenciálem vozu. To musíme opravit pro tento rok,“ doplnil Wache.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.