Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Liam Lawson vystoupil po závodě v Číně sklíčený a bez vysvětlení pro svůj výrazný výkonnostní deficit vůči Maxovi Verstappenovi, když skončil až na 15. místě. „Nebyl jsem spokojený s výsledkem. Cítil jsem, že jsem neměl dostatek výkonu, abych se mohl rovnat svému týmovému kolegovi,“ přiznal Lawson, jehož výkon v závodě opět ukázal, jak složité pro něj bylo dostat maximum z vozu RB21.
Lawson měl původně hrát klíčovou roli v zajištění lepšího umístění pro Red Bull v Poháru konstruktérů. Po slabých výkonech Sergia Péreze v roce 2024 byl považován za ideálního „záložního jezdce“ pro Verstappena.
Tým měl na výběr mezi Lawsom, Yukim Tsunodou a Carlosem Sainzem. Sainz se ale stal nedostupným po rozhodnutí Ferrari a Tsunoda, i když zkušený, neměl podle Helmuta Marka dostatečnou konzistenci a mentální sílu na to, aby se postavil Verstappenovi. Red Bull se tedy rozhodl pro Lawsona, i když měl za sebou pouze 11 závodů ve formuli 1.
„Myslím, že rozhodnutí nasadit Lawsona bylo unáhlené,“ komentoval tehdejší situaci odborník na motorsport. „Už v předsezónních testech bylo jasné, že jeho výkony budou v tomto voze problematické.“
Testování v Bahrajnu v únoru totiž vykázalo jasné varovné signály. Lawsonův čas na tvrdých pneumatikách byl o devět desetin pomalejší než časy Andrea Kimiho Antonelliho nebo Charlese Leclerca na stejných pneumatikách. „Byl jsem daleko za tím, kde bych měl být,“ řekl Lawson k těmto testům. I když se tvrdilo, že Red Bull použil více paliva a jiné režimy motoru, bylo zřejmé, že Lawson v RB21 nebyl na úrovni svého týmového kolegy Verstappena.
V Melbourne Lawson vypadl už v Q1, kdy za Verstappenem zaostal o více než sekundu. Před kvalifikací se Red Bull rozhodl změnit nastavení zavěšení, což vyžadovalo start z boxů. „S tímto autem to bylo velmi těžké, a přitom jsme zvolili změny, které nezlepšily situaci,“ vysvětloval Lawson po závodě. V závodě v Číně to nebylo o moc lepší; i přes snahu se dostal pouze na 15. místo. „Na suchých pneumatikách jsme udělali špatné rozhodnutí, což mě stálo možnost získat lepší výsledek,“ přiznal po havárii, která ukončila jeho naděje na lepší umístění.
Rychlostní deficit ve srovnání s Verstappenem zůstával problémem po celý víkend. „Moje časy na tvrdých pneumatikách byly o půl sekundy pomalejší než Maxovy. Snažil jsem se, ale více z vozu dostat nešlo,“ dodal sklesle.
Druhé sedadlo v Red Bullu, které bylo vždy problematické, se ukázalo jako ještě složitější s příchodem Verstappena. Mnozí se ptají, zda byl Lawson správnou volbou, nebo jestli by více kilometrů v testech a větší zkušenosti s předchozími vozy Red Bullu pomohly k lepšímu výsledku. „Možná bylo rozhodnutí nasadit ho příliš rychlé,“ říká odborník.
Pokud Red Bull prohraje Pohár konstruktérů s malým rozdílem, bude to přičítat sami sobě.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.