Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Liam Lawson vystoupil po závodě v Číně sklíčený a bez vysvětlení pro svůj výrazný výkonnostní deficit vůči Maxovi Verstappenovi, když skončil až na 15. místě. „Nebyl jsem spokojený s výsledkem. Cítil jsem, že jsem neměl dostatek výkonu, abych se mohl rovnat svému týmovému kolegovi,“ přiznal Lawson, jehož výkon v závodě opět ukázal, jak složité pro něj bylo dostat maximum z vozu RB21.
Lawson měl původně hrát klíčovou roli v zajištění lepšího umístění pro Red Bull v Poháru konstruktérů. Po slabých výkonech Sergia Péreze v roce 2024 byl považován za ideálního „záložního jezdce“ pro Verstappena.
Tým měl na výběr mezi Lawsom, Yukim Tsunodou a Carlosem Sainzem. Sainz se ale stal nedostupným po rozhodnutí Ferrari a Tsunoda, i když zkušený, neměl podle Helmuta Marka dostatečnou konzistenci a mentální sílu na to, aby se postavil Verstappenovi. Red Bull se tedy rozhodl pro Lawsona, i když měl za sebou pouze 11 závodů ve formuli 1.
„Myslím, že rozhodnutí nasadit Lawsona bylo unáhlené,“ komentoval tehdejší situaci odborník na motorsport. „Už v předsezónních testech bylo jasné, že jeho výkony budou v tomto voze problematické.“
Testování v Bahrajnu v únoru totiž vykázalo jasné varovné signály. Lawsonův čas na tvrdých pneumatikách byl o devět desetin pomalejší než časy Andrea Kimiho Antonelliho nebo Charlese Leclerca na stejných pneumatikách. „Byl jsem daleko za tím, kde bych měl být,“ řekl Lawson k těmto testům. I když se tvrdilo, že Red Bull použil více paliva a jiné režimy motoru, bylo zřejmé, že Lawson v RB21 nebyl na úrovni svého týmového kolegy Verstappena.
V Melbourne Lawson vypadl už v Q1, kdy za Verstappenem zaostal o více než sekundu. Před kvalifikací se Red Bull rozhodl změnit nastavení zavěšení, což vyžadovalo start z boxů. „S tímto autem to bylo velmi těžké, a přitom jsme zvolili změny, které nezlepšily situaci,“ vysvětloval Lawson po závodě. V závodě v Číně to nebylo o moc lepší; i přes snahu se dostal pouze na 15. místo. „Na suchých pneumatikách jsme udělali špatné rozhodnutí, což mě stálo možnost získat lepší výsledek,“ přiznal po havárii, která ukončila jeho naděje na lepší umístění.
Rychlostní deficit ve srovnání s Verstappenem zůstával problémem po celý víkend. „Moje časy na tvrdých pneumatikách byly o půl sekundy pomalejší než Maxovy. Snažil jsem se, ale více z vozu dostat nešlo,“ dodal sklesle.
Druhé sedadlo v Red Bullu, které bylo vždy problematické, se ukázalo jako ještě složitější s příchodem Verstappena. Mnozí se ptají, zda byl Lawson správnou volbou, nebo jestli by více kilometrů v testech a větší zkušenosti s předchozími vozy Red Bullu pomohly k lepšímu výsledku. „Možná bylo rozhodnutí nasadit ho příliš rychlé,“ říká odborník.
Pokud Red Bull prohraje Pohár konstruktérů s malým rozdílem, bude to přičítat sami sobě.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.