Oscar Piastri čelil kritice za slabší kvalifikační výkony, když ho Lando Norris v letech 2023 a 2024 porážel, což vedlo k názoru, že nezvládá optimální zahřátí pneumatik. V roce 2025 však změnil přístup.
Oscar Piastri byl ve Formuli 1 kritizován za slabší kvalifikační výkony, kdy ho týmový kolega Lando Norris v letech 2023 a 2024 porážel v poměru 15:7 a 20:4. To vedlo k názoru, že Piastri ještě neovládl optimální zahřátí pneumatik, což ovlivnilo i jeho závodní výkon, zejména opotřebení gum.
Piastri ale tento pohled rozhodně nesdílí a tvrdí, že v roce 2025 se jeho přístup k závodům zásadně změnil. "Není to jen o detailech, ale o všech těch malých věcech, které nakonec přinášejí rozdíl," říká Piastri. Ve své domácí Velké ceně v Austrálii ukázal, že se dokáže držet krok s Norrisem, když se kvalifikoval těsně za ním a v úvodu závodu byl schopný navrhnout výměnu pozic s týmovým kolegou. I když jeho závodní tempo nakonec ovlivnilo několik chyb, stále se dokázal dostat zpět do top 10, informuje Motorsport.com.
Týden poté, v Číně, přišel zásadní obrat. Piastri nejen že získal pole position, ale nakonec i vyhrál, což byl obrovský pokrok ve srovnání s minulým rokem, kdy na tomto okruhu zaostával. Piastri však zdůrazňuje, že za tímto zlepšením není jen štěstí: "Nebyla to jen náhoda, že jsem měl silný víkend, ale bylo to díky dobré přípravě." Zmiňuje specifika čínské trati, která se v minulosti ukázala jako náročná kvůli vysokému tlaku na přední pneumatiky, a ukazuje, že letos měl lépe připravený vůz, což vedlo k výraznému zlepšení.
Další otázkou je, zda Piastri dokáže vyrovnat Norrisův náskok a vyzvat ho na titul. Po vítězství v Číně se dostal na čtvrté místo v celkovém pořadí a nyní je jen 10 bodů za Norrisem. Piastri ví, že první závody sezóny jsou důležité, ale jak sám říká, sezóna se rozhoduje až na konci: "Někdy se vítězství nebo prohry rozhodují na začátku sezóny, ale někdy i na jejím konci," říká Piastri, který se soustředí na každou příležitost, jak maximálně využít svůj výkon po celý rok.
Australský pilot bude mít další příležitost snížit náskok svého týmového kolegy již tento víkend v japonské Suzuce.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.