Oscar Piastri čelil kritice za slabší kvalifikační výkony, když ho Lando Norris v letech 2023 a 2024 porážel, což vedlo k názoru, že nezvládá optimální zahřátí pneumatik. V roce 2025 však změnil přístup.
Oscar Piastri byl ve Formuli 1 kritizován za slabší kvalifikační výkony, kdy ho týmový kolega Lando Norris v letech 2023 a 2024 porážel v poměru 15:7 a 20:4. To vedlo k názoru, že Piastri ještě neovládl optimální zahřátí pneumatik, což ovlivnilo i jeho závodní výkon, zejména opotřebení gum.
Piastri ale tento pohled rozhodně nesdílí a tvrdí, že v roce 2025 se jeho přístup k závodům zásadně změnil. "Není to jen o detailech, ale o všech těch malých věcech, které nakonec přinášejí rozdíl," říká Piastri. Ve své domácí Velké ceně v Austrálii ukázal, že se dokáže držet krok s Norrisem, když se kvalifikoval těsně za ním a v úvodu závodu byl schopný navrhnout výměnu pozic s týmovým kolegou. I když jeho závodní tempo nakonec ovlivnilo několik chyb, stále se dokázal dostat zpět do top 10, informuje Motorsport.com.
Týden poté, v Číně, přišel zásadní obrat. Piastri nejen že získal pole position, ale nakonec i vyhrál, což byl obrovský pokrok ve srovnání s minulým rokem, kdy na tomto okruhu zaostával. Piastri však zdůrazňuje, že za tímto zlepšením není jen štěstí: "Nebyla to jen náhoda, že jsem měl silný víkend, ale bylo to díky dobré přípravě." Zmiňuje specifika čínské trati, která se v minulosti ukázala jako náročná kvůli vysokému tlaku na přední pneumatiky, a ukazuje, že letos měl lépe připravený vůz, což vedlo k výraznému zlepšení.
Další otázkou je, zda Piastri dokáže vyrovnat Norrisův náskok a vyzvat ho na titul. Po vítězství v Číně se dostal na čtvrté místo v celkovém pořadí a nyní je jen 10 bodů za Norrisem. Piastri ví, že první závody sezóny jsou důležité, ale jak sám říká, sezóna se rozhoduje až na konci: "Někdy se vítězství nebo prohry rozhodují na začátku sezóny, ale někdy i na jejím konci," říká Piastri, který se soustředí na každou příležitost, jak maximálně využít svůj výkon po celý rok.
Australský pilot bude mít další příležitost snížit náskok svého týmového kolegy již tento víkend v japonské Suzuce.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.