Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Andrea Stella během Velké ceny Saúdské Arábie uvedl, že McLaren má v plánu učinit monopost MCL39 pro Landa Norrise snadněji ovladatelný. Norris se následně vyjádřil k těmto plánovaným vylepšením při tiskové konferenci FIA před Velkou cenou Miami. „Určitě si myslím, že to pomůže,“ řekl Norris k očekávaným změnám. „Upřímně řečeno nevím přesný časový rámec, ale je to kombinace věcí, které se budou postupně implementovat.“
Britský jezdec se zaměřuje na individuální práci, která by mohla rychleji přinést výsledky. „Pracuji na několika věcech samostatně a doufám, že to bude lepší řešení než čekání na další vylepšení,“ prozradil Norris, který se znovu zmínil o rozdílech mezi vozy pro rok 2024 a 2025. „Ale je dobré, že pracujeme jako tým a snažíme se pochopit tyto věci,“ dodal.
Norris si uvědomuje, že letošní vůz se chová jinak než ten loňský, a právě to podle něj ovlivňuje jeho výkony na trati. „Je jasné, že v porovnání s minulým rokem auto funguje jinak, jak se chová, jak jsem schopen z něj dostat rychlost,“ uvedl jezdec McLarenu. Podle něj je to kombinace různých faktorů, které se stále dolaďují.
„Mám být trpělivý s některými věcmi, některé jsou větší než jiné, ale vyžaduje to čas. Takže prostě držím hlavu dolů a stále na sobě pracuji,“ sdělil Norris. Jeho vytrvalost bude klíčová, jelikož musí čelit nejen technickým výzvám, ale i konkurenci v podobě svého týmového kolegy Oscara Piastriho, který v tuto chvíli vede šampionát o deset bodů.
Piastri, nováček ve Formuli 1, si v této sezóně vede fantasticky a konkurence mezi oběma jezdci McLarenu bude jen sílit. Norris se po sérii chyb snaží najít zpět stabilitu, která by mu umožnila znovu se dostat do boje o titul. „Doufám, že si konečně užiju čistý víkend od Austrálie, což mi pomůže znovu získat momentum,“ řekl Norris.
Vzhledem k vyrovnanému boji s Maxem Verstappenem, který ho momentálně pronásleduje jen o dva body, bude Norris muset rychle najít cestu k vítězství a využít každou příležitost, která se naskytne, pokud chce udržet krok s vedoucími jezdci šampionátu.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.