Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Andrea Stella během Velké ceny Saúdské Arábie uvedl, že McLaren má v plánu učinit monopost MCL39 pro Landa Norrise snadněji ovladatelný. Norris se následně vyjádřil k těmto plánovaným vylepšením při tiskové konferenci FIA před Velkou cenou Miami. „Určitě si myslím, že to pomůže,“ řekl Norris k očekávaným změnám. „Upřímně řečeno nevím přesný časový rámec, ale je to kombinace věcí, které se budou postupně implementovat.“
Britský jezdec se zaměřuje na individuální práci, která by mohla rychleji přinést výsledky. „Pracuji na několika věcech samostatně a doufám, že to bude lepší řešení než čekání na další vylepšení,“ prozradil Norris, který se znovu zmínil o rozdílech mezi vozy pro rok 2024 a 2025. „Ale je dobré, že pracujeme jako tým a snažíme se pochopit tyto věci,“ dodal.
Norris si uvědomuje, že letošní vůz se chová jinak než ten loňský, a právě to podle něj ovlivňuje jeho výkony na trati. „Je jasné, že v porovnání s minulým rokem auto funguje jinak, jak se chová, jak jsem schopen z něj dostat rychlost,“ uvedl jezdec McLarenu. Podle něj je to kombinace různých faktorů, které se stále dolaďují.
„Mám být trpělivý s některými věcmi, některé jsou větší než jiné, ale vyžaduje to čas. Takže prostě držím hlavu dolů a stále na sobě pracuji,“ sdělil Norris. Jeho vytrvalost bude klíčová, jelikož musí čelit nejen technickým výzvám, ale i konkurenci v podobě svého týmového kolegy Oscara Piastriho, který v tuto chvíli vede šampionát o deset bodů.
Piastri, nováček ve Formuli 1, si v této sezóně vede fantasticky a konkurence mezi oběma jezdci McLarenu bude jen sílit. Norris se po sérii chyb snaží najít zpět stabilitu, která by mu umožnila znovu se dostat do boje o titul. „Doufám, že si konečně užiju čistý víkend od Austrálie, což mi pomůže znovu získat momentum,“ řekl Norris.
Vzhledem k vyrovnanému boji s Maxem Verstappenem, který ho momentálně pronásleduje jen o dva body, bude Norris muset rychle najít cestu k vítězství a využít každou příležitost, která se naskytne, pokud chce udržet krok s vedoucími jezdci šampionátu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.