Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lando Norris po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska otevřeně přiznal, že ho na posledním kole stály „příliš mnohé chyby“ a připustil, že kvůli nim přišel o pole position ve prospěch svého týmového kolegy Oscara Piastriho. Brit byl po prvních pokusech v Q3 na prvním místě s náskokem 0,017 sekundy před Australanem, který ho však na závěr překonal časem 1:11,546 a Norrisovi tak ujel o 0,209 sekundy.
Norris sám označil za klíčové dvě chyby, které ovlivnily jeho poslední průjezd. „Jen pár malých chyb. V první zatáčce, což je místo, kde nechcete udělat chybu, protože to ovlivní zbytek kola, zejména opotřebení pneumatik,“ popsal situaci, informuje Motorsport.com. „A také výjezd ze čtvrté zatáčky. Prostě to nebylo úplně čisté kolo, ale překvapivě jsem i tak čas zlepšil. Rychlost tam byla, jen těch chyb bylo příliš.“
Britský závodník zároveň zdůraznil, že přestože je počasí v Barceloně velmi horké a náročné, McLaren si vedl po celý víkend dobře. „Je to boj hlavně v kvalifikaci, kde musíte šetřit pneumatiky jen na jedno kolo, což pak v závodě dělá věci složitější,“ uvedl Norris a doplnil, že i přes drobné problémy jezdil s jistotou a spokojeností.
Ve srovnání s minulým týdnem v Monaku, kde Norris vybojoval pole position a připsal si první vítězství v kariéře, si nyní pochvaloval pokroky, které se podařilo na voze McLaren udělat v oblasti kvalifikační rychlosti. „Rychlost dneska byla jasně na místě, jen někdy prostě nedokážete dát to ideální kolo,“ přiznal.
Popisoval, jak během posledního kola ztratil čas kvůli snaze o přílišné maximální nasazení, které vedlo k drobnému přetočení v první a druhé zatáčce. „Když se vám to stane na začátku kola, víte, že zbytek průjezdu bude obtížný,“ vysvětlil. Přesto však nevnímal ztrátu pole position jako katastrofu.
Norris svůj výkon hodnotil pozitivně a na druhé místo pohlížel jako na úspěch, zejména v Barceloně, kde je předjetí obtížné. „Cítím se dobře, jsem s druhým místem spokojený, není to konec světa. Byl to pozitivní víkend,“ uzavřel britský pilot.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.