Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lando Norris po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska otevřeně přiznal, že ho na posledním kole stály „příliš mnohé chyby“ a připustil, že kvůli nim přišel o pole position ve prospěch svého týmového kolegy Oscara Piastriho. Brit byl po prvních pokusech v Q3 na prvním místě s náskokem 0,017 sekundy před Australanem, který ho však na závěr překonal časem 1:11,546 a Norrisovi tak ujel o 0,209 sekundy.
Norris sám označil za klíčové dvě chyby, které ovlivnily jeho poslední průjezd. „Jen pár malých chyb. V první zatáčce, což je místo, kde nechcete udělat chybu, protože to ovlivní zbytek kola, zejména opotřebení pneumatik,“ popsal situaci, informuje Motorsport.com. „A také výjezd ze čtvrté zatáčky. Prostě to nebylo úplně čisté kolo, ale překvapivě jsem i tak čas zlepšil. Rychlost tam byla, jen těch chyb bylo příliš.“
Britský závodník zároveň zdůraznil, že přestože je počasí v Barceloně velmi horké a náročné, McLaren si vedl po celý víkend dobře. „Je to boj hlavně v kvalifikaci, kde musíte šetřit pneumatiky jen na jedno kolo, což pak v závodě dělá věci složitější,“ uvedl Norris a doplnil, že i přes drobné problémy jezdil s jistotou a spokojeností.
Ve srovnání s minulým týdnem v Monaku, kde Norris vybojoval pole position a připsal si první vítězství v kariéře, si nyní pochvaloval pokroky, které se podařilo na voze McLaren udělat v oblasti kvalifikační rychlosti. „Rychlost dneska byla jasně na místě, jen někdy prostě nedokážete dát to ideální kolo,“ přiznal.
Popisoval, jak během posledního kola ztratil čas kvůli snaze o přílišné maximální nasazení, které vedlo k drobnému přetočení v první a druhé zatáčce. „Když se vám to stane na začátku kola, víte, že zbytek průjezdu bude obtížný,“ vysvětlil. Přesto však nevnímal ztrátu pole position jako katastrofu.
Norris svůj výkon hodnotil pozitivně a na druhé místo pohlížel jako na úspěch, zejména v Barceloně, kde je předjetí obtížné. „Cítím se dobře, jsem s druhým místem spokojený, není to konec světa. Byl to pozitivní víkend,“ uzavřel britský pilot.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.