Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Nico Hülkenberg patří mezi nejzkušenější jezdce současného startovního pole Formule 1, ale jeho cesta zpět do kokpitu rozhodně nebyla přímočará. Po odchodu z Renaultu v roce 2019 to vypadalo, že jeho čas ve F1 je u konce. Krátké záskoky u Racing Point sice ukázaly jeho spolehlivost, ale o plnohodnotném návratu nikdo příliš neuvažoval. Až když se Haas na začátku roku 2023 ocitl v nouzi, zavolal právě jemu.
„Bylo to jako nová přítelkyně,“ říká Hülkenberg při rozhovoru v paddocku Sauberu s Lawrencem Barrettem pro F1.com. „Znovu jsem se zamiloval. Pořád mě to baví, cestování, práce s týmem, příprava v továrně. Neumím si představit, že bych dělal něco jiného.“
Návrat do F1 ale nebyl jen o emocích. Hülkenberg dokázal, že má stále co nabídnout. V kvalifikacích zářil i s technicky nevýrazným vozem Haas a letos v kombinéze Sauberu proměnil zlepšený balíček v body. Páté místo ve Španělsku, po předjetí samotného Lewise Hamiltona, je jeho nejlepším výsledkem od roku 2019. Se 20 body na kontě překonal veškeré zisky týmu z posledních dvou sezón dohromady.
Kromě výkonu přináší do týmu i cenné zkušenosti. „Gabi [Bortoleto] je rychlý a má talent, ale přirozeně dělá chyby, které jsem si já už odžil. To mi dává výhodu, ale zároveň mě motivuje, tlačí mě dopředu,“ přiznává Hülkenberg.
Zkušeného Němce si pro svou novou éru vyhlédl i Audi, které od roku 2026 převezme kontrolu nad týmem Sauber a vstoupí do F1 jako tovární tým. Hülkenberg se tak stal klíčovým prvkem přechodu a věří, že právě teď přichází jeho velká příležitost. „Nové technické regule jsou čistý list papíru. Nikdo neví, jak na tom kdo bude. Je to velká neznámá, ale zároveň příležitost i pro nás.“
Během kariéry, která zahrnuje angažmá u Williamsu, Force Indie, Renaultu, Sauberu, Racing Pointu, Aston Martinu a Haasu, nikdy neměl šanci usednout do špičkového vozu. S Audi se však může všechno změnit. A možná právě teď, na prahu čtyřicítky, se Nico Hülkenberg konečně dočká pódia, které mu tak dlouho uniká.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.