Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Oliver Bearman se po nehodě v prvním tréninku na Velké ceně Austrálie omluvil mechanikům svého týmu Haas, když kvůli poškození vozu musel vynechat druhou část pátečního programu. V závěru FP1 přetáhl průjezd přes obrubník v zatáčkách 9 a 10, což vedlo k výjezdu na štěrk a tvrdému nárazu do zdi, jenž způsobil vyvěšení červené vlajky.
I když 19letý Oliver Bearman absolvoval lékařskou prohlídku, jeho Haas potřeboval po nehodě v prvním tréninku rozsáhlou opravu, což znamenalo, že se do druhé části pátečního programu nedostal. "Pocit byl dobrý. Myslím, že jsem chtěl trochu moc, příliš brzy – což je vlastně můj přístup, ale není to úplně správné pro F1," vysvětlil Bearman.
"V F2 jdeš hned po prvním tréninku na kvalifikaci, ale v F1 máš ještě dva tréninky, takže není potřeba jít hned na limit. Možná jsem to trochu přehnal, ale je to úplně moje vina."
"Trochu moc jsem to přehnal s volantem při kompresi v apexu desítky, což mě posunulo ven, a je tam dost hrbolatý povrch. Prostě jsem to ztratil. Jakmile jsi na štěrku, je to tak hrbolaté, že tam je asfalt, tráva, nerovnosti a už jsem byl úplně mimo, ale jakmile jsi tam, upřímně řečeno, není už žádná kontrola, bohužel."
Tým Haas se intenzivně snažil opravit Bearmanův vůz VF-25, aby ho stihli poslat zpět na trať v závěru odpoledního tréninku. I přes jejich veškeré úsilí se však britskému nováčkovi nepodařilo vrátit na okruh v Albert Parku, informuje Motorsport.com.
Novináři se Bearmana zeptali jestli se cítí dobře. „Ano, je to v pořádku, byla to malá rána, jen to nebylo ideální pro auto. Takže, omlouvám se týmu," odpověděl.
„Bylo by fajn alespoň provést instalaci a zkontrolovat všechno, ujistit se, že je vše v pořádku na zítřek. Kluci udělali úžasnou práci, obě strany garáže mi pomáhaly, aby mě dostaly zpět na trať. Můžu se jen omluvit a v neděli jim musím koupit pár piv."
„Měli hodně práce, začínali s vším tím, co je potřeba, teď staví druhé auto, a mít poškození takhle brzo a vrátit je zpět do práce, a dát jim dlouhý večer, to není úplně ideální. Takže se můžu jen omluvit," doplnil.
Zatímco Bearman zůstal v zadní části garáže, jeho kolega z týmu Haas, nováček Esteban Ocon, byl nejpomalejší ze 19 jezdců, kteří dokázali zajet čas v druhém tréninku. Po 31 odjetých kolech byl Oconův nejlepší čas stále o více než sekundu a půl pomalejší než ten, který zajel Charles Leclerc z Ferrari.
Esteban Ocon přiznal, že pro tým nebyl páteční trénink v Melbourne úplně hladký. Na otázku, zda je ve voze ještě prostor pro zlepšení, odpověděl: „Je stále velmi brzy. Samozřejmě, že dnešek pro nás nebyl zcela hladký.“
„Narazili jsme na několik problémů v různých oblastech, které musíme vyřešit. Máme ještě hodně věcí k otestování. Od prvního k druhému tréninku jsme vůz zcela přestavěli,“ pokračoval Ocon. „V některých oblastech máme stále hodnoty, se kterými nejsme spokojeni. V některých sekcích jsme ztratili čas a navíc jsme neměli možnost plně využít oba vozy, abychom mohli porovnat obě nastavení. Nebyl to nejhladší den, ale je to první pátek sezóny, což je vcelku běžné.“
Šéf týmu Haas, Ayao Komatsu, potvrdil, že tým čelil „celkem náročnému dni“ a bude potřebovat další analýzu k odhalení příčiny problémů.
„Výkon nebyl podle našich očekávání,“ uvedl Komatsu. „Máme určitou indicii, proč tomu tak bylo v prvním tréninku, ale Ollie havaroval, takže jsme se nemohli dostat k úplnému zjištění, proč jsme byli nekompletní. Dnes večer musíme udělat další krok a zítra udělat to nejlepší, co můžeme.“
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.