Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Oliver Bearman se po nehodě v prvním tréninku na Velké ceně Austrálie omluvil mechanikům svého týmu Haas, když kvůli poškození vozu musel vynechat druhou část pátečního programu. V závěru FP1 přetáhl průjezd přes obrubník v zatáčkách 9 a 10, což vedlo k výjezdu na štěrk a tvrdému nárazu do zdi, jenž způsobil vyvěšení červené vlajky.
I když 19letý Oliver Bearman absolvoval lékařskou prohlídku, jeho Haas potřeboval po nehodě v prvním tréninku rozsáhlou opravu, což znamenalo, že se do druhé části pátečního programu nedostal. "Pocit byl dobrý. Myslím, že jsem chtěl trochu moc, příliš brzy – což je vlastně můj přístup, ale není to úplně správné pro F1," vysvětlil Bearman.
"V F2 jdeš hned po prvním tréninku na kvalifikaci, ale v F1 máš ještě dva tréninky, takže není potřeba jít hned na limit. Možná jsem to trochu přehnal, ale je to úplně moje vina."
"Trochu moc jsem to přehnal s volantem při kompresi v apexu desítky, což mě posunulo ven, a je tam dost hrbolatý povrch. Prostě jsem to ztratil. Jakmile jsi na štěrku, je to tak hrbolaté, že tam je asfalt, tráva, nerovnosti a už jsem byl úplně mimo, ale jakmile jsi tam, upřímně řečeno, není už žádná kontrola, bohužel."
Tým Haas se intenzivně snažil opravit Bearmanův vůz VF-25, aby ho stihli poslat zpět na trať v závěru odpoledního tréninku. I přes jejich veškeré úsilí se však britskému nováčkovi nepodařilo vrátit na okruh v Albert Parku, informuje Motorsport.com.
Novináři se Bearmana zeptali jestli se cítí dobře. „Ano, je to v pořádku, byla to malá rána, jen to nebylo ideální pro auto. Takže, omlouvám se týmu," odpověděl.
„Bylo by fajn alespoň provést instalaci a zkontrolovat všechno, ujistit se, že je vše v pořádku na zítřek. Kluci udělali úžasnou práci, obě strany garáže mi pomáhaly, aby mě dostaly zpět na trať. Můžu se jen omluvit a v neděli jim musím koupit pár piv."
„Měli hodně práce, začínali s vším tím, co je potřeba, teď staví druhé auto, a mít poškození takhle brzo a vrátit je zpět do práce, a dát jim dlouhý večer, to není úplně ideální. Takže se můžu jen omluvit," doplnil.
Zatímco Bearman zůstal v zadní části garáže, jeho kolega z týmu Haas, nováček Esteban Ocon, byl nejpomalejší ze 19 jezdců, kteří dokázali zajet čas v druhém tréninku. Po 31 odjetých kolech byl Oconův nejlepší čas stále o více než sekundu a půl pomalejší než ten, který zajel Charles Leclerc z Ferrari.
Esteban Ocon přiznal, že pro tým nebyl páteční trénink v Melbourne úplně hladký. Na otázku, zda je ve voze ještě prostor pro zlepšení, odpověděl: „Je stále velmi brzy. Samozřejmě, že dnešek pro nás nebyl zcela hladký.“
„Narazili jsme na několik problémů v různých oblastech, které musíme vyřešit. Máme ještě hodně věcí k otestování. Od prvního k druhému tréninku jsme vůz zcela přestavěli,“ pokračoval Ocon. „V některých oblastech máme stále hodnoty, se kterými nejsme spokojeni. V některých sekcích jsme ztratili čas a navíc jsme neměli možnost plně využít oba vozy, abychom mohli porovnat obě nastavení. Nebyl to nejhladší den, ale je to první pátek sezóny, což je vcelku běžné.“
Šéf týmu Haas, Ayao Komatsu, potvrdil, že tým čelil „celkem náročnému dni“ a bude potřebovat další analýzu k odhalení příčiny problémů.
„Výkon nebyl podle našich očekávání,“ uvedl Komatsu. „Máme určitou indicii, proč tomu tak bylo v prvním tréninku, ale Ollie havaroval, takže jsme se nemohli dostat k úplnému zjištění, proč jsme byli nekompletní. Dnes večer musíme udělat další krok a zítra udělat to nejlepší, co můžeme.“
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.