Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Netflix by se mohl stát novou platformou pro živé vysílání Formule 1 v USA. Proces udělování vysílacích práv pro sezónu 2026 a dál se blíží a streamovací gigant údajně plánuje vstoupit do hry. S F1 má už nyní úzké vazby díky populární dokumentární sérii Drive to Survive, jejíž sedmá řada brzy dorazí na obrazovky.
Netflix postupně rozšiřuje svou nabídku o živé sportovní přenosy. Rekordy ve sledovanosti trhal loňský listopadový boxerský zápas mezi Mikem Tysonem a Jakem Paulem, který se stal nejstreamovanější sportovní událostí v historii platformy. Následovalo vánoční vysílání dvou zápasů NFL a od ledna vstoupila v platnost desetiletá smlouva v hodnotě pěti miliard dolarů na globální streamování obsahu WWE.
Podle informací Autosportu Netflix vážně zvažuje nabídku na získání práv k živému vysílání Formule 1. Exkluzivní jednání současného držitele, televize ESPN, již skončila, což otevírá prostor pro nové zájemce. Již v říjnu se v zákulisí ESPN spekulovalo, že dohoda s Liberty Media nemusí být obnovena. Očekává se, že nová vysílací práva od roku 2026 přesáhnou současných 90 milionů dolarů ročně.
Dokumentární série Drive to Survive si od svého debutu v roce 2019 získala obrovskou popularitu a během pandemie ještě rozšířila svou fanouškovskou základnu. Nadcházející řada, která má vyjít v nejbližších týdnech, je podle dostupných informací poslední, na kterou má Netflix smlouvu. Streamovací platforma však plánuje letos uvést nový dokumentární seriál zaměřený na ženský šampionát F1 Academy.
Současný vysílací partner ESPN získal práva zpět v roce 2018 za výhodných podmínek, protože Liberty Media tehdy upřednostňovala co nejširší dostupnost F1 v amerických domácnostech před vysokými licenčními poplatky.
Po smlouvě z let 2019 až 2022, kdy ESPN platila 5 milionů dolarů ročně, byla v roce 2022 podepsána nová dohoda do roku 2025, zahrnující minimálně 16 závodů na ABC a ESPN. Vzhledem k rostoucímu zájmu amerického publika ESPN navýšila platbu na 90 milionů dolarů ročně. V roce 2022 stanice zaznamenala rekordní sledovanost F1 v USA a od roku 2023 vysílá všech 23 závodů.
Pokud by Netflix získal vysílací práva, živé přenosy by byly dostupné pouze v USA a Portoriku, kde má licenci. V budoucnu by se mohl pokusit o práva v dalších zemích, ale to by záviselo na vypršení aktuálních smluv.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.