Lando Norris věří, že rivalita s Oscarem Piastrim je klíčem k jejich neustálému zlepšování. Podle něj právě tato dynamika dělá z McLarenu nejsilnější jezdeckou dvojici ve Formuli 1.
Letošní sezóna začala překvapivým vývojem, McLaren se v úvodních dvou závodech ukázal jako nejkonkurenceschopnější tým. Lando Norris a Oscar Piastri si mezi sebou rozdělili vítězství a nyní jsou hlavními kandidáty na boj o mistrovský titul.
Lando Norris se před víkendovou Velkou cenou Japonska vyjádřil k výhodě McLarenu oproti konkurenci. Zatímco Red Bull se stále spoléhá na Maxe Verstappena a Ferrari musí řešit adaptaci Lewise Hamiltona na nový tým, McLaren těží z sehraného tandemu dvou výkonných jezdců. "Lidé říkají, že nejsme daleko před ostatními. Myslím si, že hlavním rozdílem je, že jsme jediným týmem, který má dva špičkové jezdce," zdůraznil Norris v rozhovoru pro Sky Sports.
Britský závodník zároveň poukázal na skutečnost, že zatímco Red Bull a Ferrari se potýkají s výkonnostními rozdíly mezi svými piloty, McLaren profituje z konzistence obou svých jezdců. "Když máte dvě silné osobnosti, které se vzájemně tlačí kupředu, udělá to obrovský rozdíl," dodal.
Max Verstappen, který v předchozích sezónách dominoval, letos zatím neudělal zásadní bodový náskok. Norris, který aktuálně vede šampionát s osmibodovým náskokem před Verstappenem, vnímá tuto změnu jako klíčový faktor. "Loni Max hned od začátku získal obrovský náskok a bylo těžké ho dohnat. Teď je situace jiná, což nám dává šanci," vysvětlil.
Australský jezdec McLarenu Oscar Piastri, který v úvodním závodě sezóny chyboval, si zachovává chladnou hlavu. "Sezóna je dlouhá, ztráta bodů v prvním závodě mě nijak neznervózňuje. Jde o to, abych co nejlépe využil každý závodní víkend," řekl Piastri, který aktuálně ztrácí na Norrise deset bodů.
Sezóna 2025 je teprve na začátku, ale už teď se zdá, že McLaren má všechny předpoklady pro to, aby se zapojil do boje o titul. Pokud si Norris a Piastri udrží konzistenci, může být letošní šampionát tím nejvyrovnanějším za poslední roky.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.