Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
Yilmaz Tozturkan (53), bývalý vyhazovač nočního klubu, byl v Německu odsouzen ke třem letům vězení za pokus o vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním 1 500 citlivých souborů, včetně fotografií a lékařských záznamů, na tzv. Dark netu, pokud nedostane finanční odměnu.
Tozturkan byl zatčen spolu s dalšími dvěma muži poté, co byly Schumacherovi ukradeny pevné disky obsahující důvěrné materiály.
Případ vyvolal v Německu velkou pozornost, protože rodina sedminásobného mistra světa F1 přísně střeží jeho soukromí od nehody na lyžích v roce 2013.
Yilmaz Tozturkan a jeho syn Daniel Lins byli obviněni z pokusu o vydírání rodiny Michaela Schumachera, když požadovali 12 milionů liber za to, že nezveřejní citlivé soubory. Soudní proces probíhal od prosince u okresního soudu ve Wuppertalu a odhalil zapojení dalších osob do případu.
Schumacherův bývalý bodyguard Markus Fritsche obdržel citlivý materiál a předal jej Tozturkanovi, za což dostal dvouletý podmíněný trest. IT expert Lins byl potrestán šestiměsíční podmínkou.
Rodinný právník Thilo Damm označil tresty za mírné a oznámil, že se rodina odvolá. Zároveň vyjádřil obavy, že jeden z pevných disků stále chybí, což může představovat další bezpečnostní hrozbu.
Před vynesením rozsudku Yilmaz Tozturkan projevil lítost nad svým činem a prohlásil: „Je mi velmi líto a stydím se za to, co jsem udělal. Byla to velmi nechutná věc. Beru na sebe plnou odpovědnost.“ Navzdory jeho omluvě soud rozhodl o jeho tříletém trestu odnětí svobody.
Michael Schumacher je jedním z největších jezdců v historii F1, sedminásobný mistr světa, který dominoval sportu zejména v 90. letech a na začátku 21. století. Dva tituly získal s Benettonem v letech 1994 a 1995, než se stal ikonou Ferrari a vyhrál dalších pět titulů mezi lety 2000 a 2004.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.