FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Red Bull získal od FIA výjimku, díky které může britský mladík Arvid Lindblad obdržet superlicenci ještě před osmnáctými narozeninami. Podle běžných pravidel by měl na vstup do Formule 1 nárok až po 8. srpnu 2025, kdy dosáhne plnoletosti. Tým ale stejně jako loni Mercedes u Kimiho Antonelliho využil speciálního pravidla a požádal o udělení licence dříve a FIA žádosti vyhověla, informuje Motorsport.com.
„FIA obdržela žádost o udělení superlicence Arvidu Lindbladovi před jeho osmnáctými narozeninami,“ zaznělo v oficiálním prohlášení ze zasedání Světové rady motorsportu v Macau. „Po zvážení předložených podkladů dospěla rada k závěru, že jezdec nedávno a opakovaně prokazoval výjimečné schopnosti a vyspělost v závodech formulových vozů. Žádosti proto bylo vyhověno.“
Toto rozhodnutí otvírá Red Bullu další strategické možnosti. Lindblad se tak může stát oficiální záložní variantou pro Red Bull i Racing Bulls, a to už o dva měsíce dříve, než by mu věk standardně dovoloval. Doplní tak japonského závodníka Ayumu Iwasu, jenž v současnosti působí v japonské Super Formuli.
Zajímavý je i kontext. Šampion Max Verstappen má na kontě jedenáct trestných bodů a jediný ho dělí od možného zákazu startu v jednom závodě. I když FIA výslovně uvádí, že Lindbladova superlicence s touto situací nesouvisí, protože žádost byla podána ještě předtím, než Verstappen obdržel tři body v Barceloně, nelze přehlédnout, že tým má nyní připraveného dalšího mladíka pro případ nenadálých událostí.
Arvid Lindblad navíc naplno potvrzuje svůj potenciál. Připsal si první vítězství v hlavním závodě Formule 2 ve Španělsku a drží třetí místo v průběžném pořadí šampionátu. Jezdec týmu Campos Racing je tak na nejlepší cestě stát se dalším článkem výkonnostního řetězce Red Bullu. V příštích měsících by se měl zúčastnit několika tréninkových jízd během F1 víkendů a tím i otestovat půdu pro možný plnohodnotný debut v sezoně 2026.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.