FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Red Bull získal od FIA výjimku, díky které může britský mladík Arvid Lindblad obdržet superlicenci ještě před osmnáctými narozeninami. Podle běžných pravidel by měl na vstup do Formule 1 nárok až po 8. srpnu 2025, kdy dosáhne plnoletosti. Tým ale stejně jako loni Mercedes u Kimiho Antonelliho využil speciálního pravidla a požádal o udělení licence dříve a FIA žádosti vyhověla, informuje Motorsport.com.
„FIA obdržela žádost o udělení superlicence Arvidu Lindbladovi před jeho osmnáctými narozeninami,“ zaznělo v oficiálním prohlášení ze zasedání Světové rady motorsportu v Macau. „Po zvážení předložených podkladů dospěla rada k závěru, že jezdec nedávno a opakovaně prokazoval výjimečné schopnosti a vyspělost v závodech formulových vozů. Žádosti proto bylo vyhověno.“
Toto rozhodnutí otvírá Red Bullu další strategické možnosti. Lindblad se tak může stát oficiální záložní variantou pro Red Bull i Racing Bulls, a to už o dva měsíce dříve, než by mu věk standardně dovoloval. Doplní tak japonského závodníka Ayumu Iwasu, jenž v současnosti působí v japonské Super Formuli.
Zajímavý je i kontext. Šampion Max Verstappen má na kontě jedenáct trestných bodů a jediný ho dělí od možného zákazu startu v jednom závodě. I když FIA výslovně uvádí, že Lindbladova superlicence s touto situací nesouvisí, protože žádost byla podána ještě předtím, než Verstappen obdržel tři body v Barceloně, nelze přehlédnout, že tým má nyní připraveného dalšího mladíka pro případ nenadálých událostí.
Arvid Lindblad navíc naplno potvrzuje svůj potenciál. Připsal si první vítězství v hlavním závodě Formule 2 ve Španělsku a drží třetí místo v průběžném pořadí šampionátu. Jezdec týmu Campos Racing je tak na nejlepší cestě stát se dalším článkem výkonnostního řetězce Red Bullu. V příštích měsících by se měl zúčastnit několika tréninkových jízd během F1 víkendů a tím i otestovat půdu pro možný plnohodnotný debut v sezoně 2026.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.